הריון | לידה | תינוקות

הלל יפה, חדרה: האם, פיתחה כשל רב מערכתי חמור ומתה, חיי התינוקת, ניצלו

0
0

היולדת ליאורה עזריה, בת 19 מהעיר חדרה, הובאה אתמול (ג’), אחה”צ למנוחת עולמים, לאחר שלקתה בזיהום חמור, הייתה בשבוע 31 להריונה ◄ היא שהתה עד לפנייתה לביה”ח בטיול באירופה, שגם במהלכו חשה ברע ואף אושפזה שם, אך בעת האשפוז בחו”ל החליטה להשתחרר על דעת עצמה למרות ההרגשה הפיזית הגרועה, וחזרה ארצה
הלל יפה, חדרה: האם, פיתחה כשל רב מערכתי חמור ומתה, חיי התינוקת, ניצלו
הלל יפה, חדרה: האם, פיתחה כשל רב מערכתי חמור ומתה, חיי התינוקת, ניצלו

היולדת ליאורה עזריה, בת 19 מהעיר חדרה, שנפטרה אתמול (ג’) בבית החולים “הלל יפה”, שבועיים לאחר הלידה, לאחר שלקתה בזיהומים וכשל רב-מערכתי, הובאה אתמול (ג’), אחה”צ למנוחת עולמים. עזריה, הייתה בשבוע 31 להריונה, פיתחה כשל רב מערכתי חמור שהחל ממצב מתקדם של זיהום בכליה וכן, התחלתו של כשל כלייתי עד לפטירתה כתוצאה ממצבה הקליני הקשה המתמשך.

במהלך מורכב ששילב בין מומחים מתחום ה’גניקולוגיה’ וה’מיילדות’, ה’יילודים’, הטיפול הנמרץ הכללי, הלב ו’המחלות הזיהומיות’, התבצעה במרכז הרפואי הלל יפה, חדרה, לידה ביולדת כבת 20, אשר לקתה בזיהום חמור, אשר לווה בכשל רב מערכתי והיא אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ כללי של המרכז הרפואי.

מצבה של התינוקת, שנולדה בשבוע ה- 31 בעוד האם-יולדת, מורדמת ומונשמת, טוב. למרות המאמצים הכבירים של הצוות, האם, נשארה מחוסרת הכרה, ונפטרה היום (שלישי), כשבועיים וחצי לאחר הלידה, זאת לאחר שלא התאוששה מהכשל הרב מערכתי החמור.

הסיפור הטרגי, החל למעשה לפני כשלושה שבועות, כאשר אל למרכז הרפואי ע”ש הלל יפה, בחדרה, הגיעה אישה כבת 20, מאזור חדרה, בשבוע ה-30 להריונה, כשהיא סובלת מתלונות על הרגשה כללית רעה במיוחד, כאבי בטן ובחילות.

האישה דיווחה, גם כי שהתה עד לפנייתה לבית החולים בטיול ביבשת אירופה, שגם במהלכו חשה ברע ואף אושפזה במרכז רפואי גדול בעיר בה שהתה.

כמו כן, סיפרה, כי בעת האשפוז בחו”ל, החליטה להשתחרר על דעת עצמה למרות ההרגשה הפיזית הגרועה, ומספר ימים לאחר מכן, חזרה ארצה. עם הגעתה נבדקה האישה ביסודיות ב’מיון נשים’, שם איתר הצוות באופן מיידי מצב מתקדם של זיהום ב’כליה’, וכן, התחלתו של כשל כלייתי.

היא החלה לקבל טיפול אנטיביוטי, והומלץ לאשפזה ביחידה ל’הריון בסיכון גבוה’ תחת השגחה אינטנסיבית. למרות מצבה ובניגוד להמלצות הצוות הרפואי, בהלל יפה, החליטה האישה להשתחרר לביתה על דעת עצמה. ביום המחרת, חזרה לחדר מיון ודיווחה על הרעה במצבה. היא אושפזה מיד ביחידה להריון בסיכון גבוה, שם אובחנה החרפה בכשל הכלייתי ובזיהום.

עקב כך, היא הועברה ליחידה לטיפול נמרץ כללי, שם החמיר מצבה והתפתח כשל רב מערכתי ותמונה קלינית של אלח דם (ספסיס) חמור, ונוצר צורך להרדימה לצורך ביצוע הנשמה.

הלידה, שהייתה חריגה ומורכבת ביותר לאור מצב האם, הסתיימה בהצלחה

לאורך כל שהותה בבית החולים, הייתה האישה בטיפול רב מקצועי צמוד של צוות הכולל מומחים בטיפול נמרץ כללי, טיפול נמרץ מיילדותי וגניקולוגי, מומחים למחלות זיהומיות, מומחים ללב, להמטולוגיה, נפרולוגיה, ומומחים לטיפול ביילוד.

כמו כן, נעשתה התייעצות עם מומחים שונים גם מחוץ לבית החולים. הטיפול עסק הן בייצוב מצבה והן בשמירה על בריאות עוברה. בהתאם, התכונן הצוות לאפשרות ל’לידה מוקדמת’, ולכן, גם ניתנו לאם כל הטיפולים הנדרשים (להבשלת ריאות העובר וכדו’).

כשבוע מיום אשפוזה, כשהיא מורדמת ומונשמת, החלו להופיע צירים שחייבו ביצוע לידה. בשל מצבה המורכב, בוצעה הלידה ביחידה לטיפול נמרץ, ונכחו בה מומחי מיילדות, יילודים, וטיפול נמרץ כללי. הלידה, שהייתה חריגה ומורכבת ביותר לאור מצב האם, הסתיימה בהצלחה ובלידתה של תינוקת בריאה שהועברה לפגיה להמשך טיפול. שם היא מאושפזת ומצבה טוב.

למרות ציפיות הצוות שלאחר הלידה ישתפר מצבה של האישה, וחרף כל המאמצים הכבירים שהושקעו בטיפול בה, המשיך מצבה של היולדת בת ה-20, להחמיר ואף התפתחה בצקת מוחית חריפה וקשה עם סימנים ל’נזק מוחי’ קשה ביותר. הטיפול באישה נמשך עד לפטירתה, היום, ה- 24.8 בבוקר, פטירה שהיא כתוצאה ממצבה הקליני הקשה המתמשך.

משפחתה של היולדת, ששהתה לצד מיטתה כל העת, עודכנה בכל שלב ושלב בטיפול – מתחילתו ועד לסופו, תוך ליווי צמוד של מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי, והמומחים השונים שעסקו בטיפולה. הודעה נמסרה אל משרד הבריאות.

בית החולים הלל יפה, הודיע, כי הוא משתתף בצערה של המשפחה ומאחל לה שלא תדע עוד צער.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן