חדרה | פוליטיקה

חדרה: יו”ר האופוזיציה, מאשים את ראש העיר, לכאורה, במתן שוחד, גניבת כספי ציבור

0
0

תא”ל (במיל’) צביקה גנדלמן, חבר מועצת עיריית חדרה, ויו”ר הועדה לענייני ביקורת, משתלח כלפי ראש העיר חדרה מר חיים אביטן, בהסתמכותו על פרסום במקומון “ידיעות חדרה”, ודורש, משר הפנים, לדרוש מראש העירייה שישיב את הכספים שנגנבו, לכאורה, מהקופה הציבורית, לאחר שאישר העברת מיליוני שקלים מקופת העירייה למוסדות חינוך תורניים בניגוד גמור ל-“חוק נהרי” שאושר בכנסת במאי 2007.
חדרה: יו
חדרה: יו”ר האופוזיציה, מאשים את ראש העיר, לכאורה, במתן שוחד, גניבת כספי ציבור

תא”ל (במיל’) צביקה גנדלמן, חבר מועצת עיריית חדרה, ויו”ר הועדה לענייני ביקורת, יוצא היום ראשון בהתקפה חסרת תקדים ומשתלח כלפי ראש העיר חדרה מר חיים אביטן, בהסתמכותו על פרסום במקומון “ידיעות חדרה”, משגר מכתב בהול אל שר הפנים, ובו הוא דורש, כי לפעול ולדרוש מראש העירייה שישיב את הכספים שנגנבו, לכאורה, מהקופה הציבורית של תושבי חדרה.

במכתבו אל שר הפנים מר אלי ישי, עו”ד יהודה זמרת היועמ”ש למשרד הפנים, ומנכ”ל המשרד מר גבריאל מימון, וכן אל עו”ד שרית דנה המשנה ליועמ”ש לממשלה, כותב יו”ר האופוזיציה, בעיריית חדרה מר גנדלמן, כי; ביום 20/8/10, התפרסמה כתבה במקומון “ידיעות חדרה”, תחת הכותרת חשיפה; “מה קורה בחדרי החרדים”? ממנה למד לטענתו על התנהלות בלתי חוקית בעליל, של ראש העירייה מר חיים אביטן, כאשר אישר העברת מיליוני שקלים מקופת העירייה ל’מוסדות חינוך תורניים’ בניגוד גמור ל-“חוק נהרי” שאושר בכנסת במאי 2007.

לדברי גנדלמן, בכתבה פורסם לראשונה ברבים, דו”ח שהוזמן ע”י מנכ”ל העירייה לשעבר מר איזי ענבר (כיום מנכ”ל עיריית נתניה) מרו”ח טלי וינטר (שהייתה בזמנו הגזברית של עיריית חדרה) בו נבדקו התקציבים שהועברו למוסדות החרדיים בשנת 2008 בלבד.

יו”ר האופוזיציה, מביא במכתבו ציטוט מן הכתבה, ובה נאמר, כי; “העירייה, העבירה מקופת הציבור לא פחות מארבעה מיליון שקלים – פי מאה מהמצוין בחוק, “פר” תלמיד, מדובר ב-35 אלף שקל לעומת 330 שקלים שהייתה העירייה צריכה לתת בפועל על פי חוק נהרי”.

יש להניח שהעברות בלתי חוקיות אלו, בוצעו במשך 4 שנות תקציב 2006-2009 – חיים אביטן, נבחר לראשות עיריית חדרה במאי 2005″. מעריך צביקה גנדלמן, יו”ר האופוזיציה.

לדבריו של גנדלמן; “כיו”ר הועדה לענייני ביקורת של עיריית חדרה’ לאחר שנודע לי על קיומו של הדו”ח, פניתי אל ראש העירייה בתאריך 10/5/09 וביקשתי על פי סעיף 140 א’-ב’ לפקודת העיריות לעיין בדו”ח.

בתאריך 5/1/10 שלחתי תזכורת לבקשה, ובתאריך 15/6/10 פניתי לראש העירייה במכתב נוסף באותו העניין – לשלושת הפניות לא קיבלתי התייחסות מראש העירייה, כאשר על פי החוק, עליו לענות בתוך 3 (שלושה) ימים.

“עכשיו, לאחר שפורסם הדו”ח ולמדנו על מהותו” – ממשיך וכותב גנדלמן; “ברור בעליל מדוע הסתיר ראש העירייה את הדו”ח ממני ומחברי הועדה לענייני ביקורת, ובכך מנע את זכותנו החוקית לדון בדו”ח ולהפיק לקחים בהתאם.

עכשיו גם ברור, מדוע לא הצליח ראש העירייה להביא לאישור מועצת העירייה, את תקציב העירייה לשנת 2010 במועד החוקי, וזאת בגלל שלא הצליח למלא את רצונם של שותפיו בקואליציה העירונית להם התחייב, לכאורה, לפני הבחירות בעניין זה”.

המשיך להעריך ולפרשן ולכתוב גנדלמן, חבר מועצת עיריית חדרה, כי; “התנהלותו הבלתי חוקית וחסרת האחריות, לכאורה, של ראש העירייה, הביאה למצב בו שר הפנים, ייאלץ בתוקף החוק להדיח מתפקידם את חברי מועצת עיריית חדרה שאחריותם זניחה ביחס לאחריותו המלאה של ראש העירייה, כאשר בזמן שלעירייה לא היה תקציב מאושר בחר לטייל בעולם במקום לפעול בנחישות על מנת לאשר תקציב לעירייה”.

“לנוכח, הנאמר לעיל מן הראוי”- מדגיש יו”ר האופוזיציה, מר גנדלמן, כי; “שר הפנים, ידיח גם את ראש העירייה מר חיים אביטן, מתפקידו וימנה ועדה ממונה שתמלא את תפקידי המועצה וראש העירייה עד לעריכת בחירות חדשות.

יו”ר האופוזיציה, חבר מועצת עיריית חדרה, ויו”ר הועדה לענייני ביקורת, תא”ל (במיל’) צביקה גנדלמן, ממשיך לתקוף ולהשתלח תוך הסתתרות תחת מילת הקסם וההגנה מלשון הרע והדיבה; ’לכאורה’, ומסיים את מכתבו במילים; “כמו כן, לדעתי, עליכם לפעול ולדרוש מראש העירייה שישיב את הכספים ש’נגנבו’, לכאורה, מהקופה הציבורית של תושבי חדרה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן