קנין רוחני - פסקי דין

מעריב, יפצה אלמנת צלם עיתונות בגין תמונות שפורסמו לאחר מותו

0
0

כב’ השופטת אירית מני-גור, קיבלה חלקית את התביעה של אלמנתו ויורשתו של הצלם רחמים ישראלי ז”ל, בגין פרסום תמונות לאחר מותו ◄ נקבע, כי רק בשנת 2002, בוטל לראשונה הנוהג שהיה קיים בין המנוח ל’מעריב’, וכי הנוהג האמור לא עלה כדי “מכירת” זכויות יוצרים, אלא מדובר בהתחייבות בע”פ שנתן המנוח ל”מעריב”, לעשות שימוש בצילומיו מעת לעת.
מעריב, יפצה אלמנת צלם עיתונות בגין תמונות שפורסמו לאחר מותו
מעריב, יפצה אלמנת צלם עיתונות בגין תמונות שפורסמו לאחר מותו

בית משפט השלום בעיר הרצליה, חייב את עיתון ’מעריב’ לפצות בסכום של 150,000 ש”ח את אלמנתו ויורשתו של הצלם רחמים ישראלי ז”ל, בגין פרסום תמונות לאחר מותו, ללא הרשאתה לאחר שדרשה את הפסקת הפרסום, וטענה להפרת זכויות יוצרים.

המנוח, אשר הלך לעולמו בשנת 1993, היה צלם עיתונות מקצועי במשך כ-25 שנה, אשר הוכר כצלם מוערך ומקצועי ותמונותיו פורסמו במרבית העיתונים.

כ’צלם עצמאי’, יזם המנוח את מרבית התמונות שצילם, ובימי חייו, נהג לעבור על כל העיתונים, מדי יום ולשלוח חשבונית אל מערכת העיתון, בגין התמונות שפורסמו. לאחר שנפטר רחמים ישראלי ז”ל, טענה אלמנתו, כי בשנים שקדמו למותו, פסק בעלה לעקוב אחרי פרסמוני התמונות, עקב מצבו הרפואי, וכי היא מסכימה לפרסום התמונות, רק באישורה מראש ובכתב, אך רק בשנת 2002, עתרה ל’הפרת זכויות יוצרים’, וציינה את עובדת היותה בעלת זכויות יוצרים בתמונות.

כב’ השופטת אירית מני-גור, קיבלה חלקית את התביעה. ראשית, נקבע, כי רק בשנת 2002, בוטל, לראשונה, הנוהג שהיה קיים בין המנוח ל’מעריב’, וכי הנוהג האמור לא עלה כדי “מכירת” זכויות יוצרים, אלא מדובר בהתחייבות בע”פ שנתן המנוח לעיתון “מעריב”, לעשות שימוש בצילומיו מעת לעת.

כב’ השופטת אירית מני-גור, קבלה חלקית את התביעה

הרשאה זו, כך נקבע, הינה הרשאה שניתן לבטל בכל עת, והתובעת, אכן ביטלה את ההרשאה בשנת 2002, ולכן, זכאית לפיצוי עבור הצילומים שהופיעו משנה זו, ואילך והמהווים פרסום לאחר ביטול ההרשאה.

לעניין הפיצוי, נקבע כי במקרה הנדון, לא מדובר ב’הפרת זכויות יוצרים קלאסית’, מאחר ו’מעריב’, עבדה מול המנוח מעל 20 שנה על פי נוהל קבוע, ואף פניותיה הראשונות של התובעת לא היו בגין הפרת הזכויות.

לפיכך, לא ניתן לראות במעריב – הוצאת מודיעין, כמי שפעלה בחוסר תום לב, מאחר וסברה שההרשאה שניתנה לה לא ניתנת לבטול.

נקבע, כי בנסיבות המקרה, יש לפסוק את הסכום המינימאלי של 10,000 ש”ח לכל פרסום שאינו פרסום חוזר, אשר נעשה לאחר שנת 2002, ומאחר והוכחו 15 פרסומים, כאמור, זכאית התובעת לפיצוי של 150,000 ש”ח.

• ב”כ התובעים: עו”ד שי רובינשטיין
• ב”כ הנתבעים: עו”ד רקפת פלד, עו”ד מירב שגיא

לפסק הדין בעניין; אירן ישראלי נגד מעריב – הוצאת מודיעין בע”מ

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן