חדרה | פוליטיקה

חדרה: חבר מועצת העיר צביקה גנדלמן, פנה אל שר הפנים להדיח את ראש העיר חיים אביטן

0
0

יו”ר האופוזיציה במועצת עיריית חדרה; התנהלותו של ראש העירייה מר חיים אביטן, הייתה לכאורה, מופקרת וחסרת אחריות שכל כולה בניגוד להוראות החוק וכללי המינהל התקין… יש להדיחו מתפקידו ביחד עם חברי המועצה ועל שר הפנים להורות על מינוי ועדה למילוי תפקידי המועצה וראש העירייה וזאת עד לעריכת בחירות חדשות לראשות העירייה ולמועצת עיריית חדרה”.
חדרה: חבר מועצת העיר צביקה גנדלמן, פנה אל שר הפנים להדיח את ראש העיר חיים אביטן
חדרה: חבר מועצת העיר צביקה גנדלמן, פנה אל שר הפנים להדיח את ראש העיר חיים אביטן

יו”ר האופוזיציה במועצת עיריית חדרה, ויו”ר הועדה לענייני ביקורת, תא”ל (במיל’) צביקה גנדלמן, פנה היום (ראשון), אל שר הפנים מר אלי ישי, בדרישה להביא לפיזור מועצת העיר חדרה, ולהדיח את ראש העיר חדרה מר חיים אביטן, לנוכח שרשרת כשלים אשר עיקרן אישור תקציב העירייה לשנת 2010 במועד החוקי. העתקים מפנייתו של גנדלמן, נשלחו אל מבקר המדינה, היועץ המשפטי, פרקליט המדינה, והממונה על המחוז.

בפנייתו אל שר הפנים מר אלי ישי, מר גבריאל מימון – מנכ”ל משרד הפנים ומר רני פינצי – מנהל מינהל שלטון מקומי, משרד הפנים, מגולל חבר מועצת העיר מר צביקה גנדלמן, את הסיבות הטענות שיש לו ולחבריו לפעול להדחת ראש העיר חדרה מתפקידו ביחד עם חברי המועצה, וכך הוא כתב;

“כנבחר ציבור, חבר מועצת עיריית חדרה ויו”ר הועדה לענייני ביקורת, אשר עלול להיות מודח מתפקידיו הציבוריים, בגין אי אישור תקציב העירייה לשנת 2010 במועד החוקי, אני פונה אליכם, בבקשה, כי, תבדקו את התנהלותו של ראש העירייה בעניין אשר בנדון.

ראש העירייה (אביטן) היה אמור להתחיל לטפל בתקציב 2010 במחצית השנייה של שנת 2009 ולהביא לאישורו במועצת העיר, במהלך החודשים 11-12/2009.

זאת ועוד; בתאריך 2 באפריל 2010, התרעתי בכתב בפני הממונה על המחוז וראש העירייה על כך שהתקציב לא אושר עדיין.

משיקולים זרים הוא לא הגיע להבנות עם שותפיו הבכירים בקואליציה לא התייחס ברצינות להוראות סעיף 206 לפקודות העיריות, נתן לזמן לעבור גרם לקרע בינו לבין שותפיו הבכירים בקואליציה עד שנוצרה “מועצה לעומתית”.
הדיון הראשון בו הובא תקציב 2010 לאישור המועצה, נערך רק ביום 12/5/10, וזאת רק לאחר שהעירייה, קיבלה הארכת מועד על פי החוק, כדי לנסות ולאשר את התקציב.

ביום 30/6/10, כאשר דיון על התקציב נמנע בתוקף צו מניעה של בית המשפט, מצא לנכון ראש העירייה, לצאת לנסיעה לא חשובה לחו”ל, ולהפקיר את העירייה ללא תקציב מאושר.

ביום 14/7/10, זומנה המועצה לדיון נוסף – כאשר ראש העירייה איננו נוכח מפאת היותו בחו”ל – את הישיבה ניהל ממלא מקומו של ראש העירייה ובסופה התקציב לא אושר!!!

כאשר חזר סוף סוף ראש העירייה מחו”ל, הורה לזמן דיון נוסף במועצה ביום 21/7/10, לצורך אישור התקציב – בו לא השתתפו חברי האופוזיציה, מאחר שעזבו את הישיבה בתחילתה, כמחאה על אי חוקיות הדיון.

נוכח הנאמר לעיל, ברור בעליל, כי, התנהלותו של ראש העירייה מר חיים אביטן, הייתה לכאורה, מופקרת וחסרת אחריות שכל כולה בניגוד להוראות החוק וכללי המינהל התקין.

לפיכך, באם תפעלו על פי הוראות סעיף 206(ב1)(1) לפקודת העיריות, אסור לכם, לפגוע רק בחברי מועצת העירייה, שלהם, יש אולי תרומה שולית לאי אישור התקציב והאשמה כולה למחדל מוטלת לפתחו של ראש העירייה, ועל כן, יש להדיחו מתפקידו ביחד עם חברי המועצה ועל שר הפנים להורות על מינוי ועדה למילוי תפקידי המועצה וראש העירייה וזאת עד לעריכת בחירות חדשות לראשות העירייה ולמועצת עיריית חדרה”.

תא”ל (במיל’) צביקה גנדלמן, מציין, כי העתקים ממכתבו, נשלחו אל; מבקר המדינה, היועמ”ש לממשלה, פרקליט המדינה, ואל הממונה על המחוז במשרד הפנים.

◄ עד היום לא פעל ראש העירייה על פי הוראות החוק

בפנייתו בנושא אישור התקציב הרגיל של עיריית חדרה לשנת 2010, בשבוע שעבר (2 באפריל 2010) אל מר יוסף משלב, הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים, כתב, צביקה גנדלמן, המשמש יו”ר הועדה לענייני ביקורת, כי; “על פי סעיף 206 לפקודת העיריות אמור היה ראש העירייה מר חיים אביטן, להגיש לאישור ועדת הכספים ומליאת מועצת העירייה את הצעת התקציב הרגיל של העירייה לשנת 2010 וזאת עד לתאריך 31 במרס 2010.

עד היום לא פעל ראש העירייה, על פי הוראות החוק, וזאת, לכאורה, בגלל חילוקי דעות לא ענייניים עם שותפיו הקואליציוניים. עלפי סעיף 206 (ב) (2) רשאי שר הפנים להאריך את התקופה בה יובא התקציב לאישור מוסדות העירייה, כאמור, לתקופה שלא תעלה על שלושה חודשים.

ברור בעליל, כי, באין תקציב מאושר, נגרם נזק לתפעול העירייה ולסדרי מינהל תקינים. אבקשך להורות לראש העירייה, לפעול כאמור לעיל, ולפנות לשר הפנים, כדי לקבל תקופת זמן נוספת ולהביא את תקציב 2010 לאישור”. כתב יו”ר האופוזיציה, שלא זכה עד לרגע זה למענה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן