דיני תעבורה ותחבורה

ביהמ”ש העליון: ביהמ”ש המחוזי אינו מוסמך לקצר עיכוב ביצוע של פסילת רישיון נהיגה

0
0

הנהג, המיוצג ע”י משרדו של עו”ד דוד גולן מהעיר רמת-גן, ערער על ההחלטה באמצעות סנגורו עו”ד אדיר בנימיני, שטען, כי החלטת ביהמ”ש המחוזי, נגדה עקרונות יסוד של ה’שיטה האדוורסרית’ בה אין בית המשפט; “עושה את מלאכתם של הצדדים”, וגם של ה’משפט הפלילי’, בה אין הנאשם יכול להרע את מצבו בהליך אותו הוא יוזם לטובתו.
ביהמ
ביהמ”ש העליון: ביהמ”ש המחוזי אינו מוסמך לקצר עיכוב ביצוע של פסילת רישיון נהיגה

כב’ שופט בית המשפט העליון, אשר גרוניס, פסק באחרונה, בהחלטה בעלת אופי חדשני, כי בית המשפט המחוזי, אינו מוסמך לקצר את תקופת עיכוב הביצוע לצורך הפקדת רישיון נהיגה עליה החליט בית המשפט לתעבורה, במקרים בהם היוזמה להליך באה מצידו של הנהג עצמו.

הנושא המורכב, הגיע לפתחו של בית המשפט העליון לאחר שכב’ השופטת חיותה כוחן, מבית המשפט המחוזי בעיר תל-אביב-יפו, קיצרה מיוזמתה את תקופת עיכוב הביצוע שקבע בית המשפט לתעבורה בלמעלה משבוע ימים, זאת במהלך דיון בבקשת הנהג להאריך את תקופת עיכוב הביצוע עד לשמיעת הערעור שהוגש על ידו.

כב’ השופטת כוחן, לא זו בלבד שדחתה את בקשתו להארכת עיכוב ביצוע הפסילה, אלא שהורתה, כאמור, על התחלת ריצוי הפסילה באופן מיידי.

עו”ד אדיר בנימיני

הנהג, המיוצג על ידי משרדו של עו”ד דוד גולן מהעיר רמת-גן, ערער על ההחלטה לבית המשפט העליון; סנגורו של הנהג בדיון, עו”ד אדיר בנימיני, טען, כי החלטת בית המשפט המחוזי, נגדה עקרונות יסוד של ה’שיטה האדוורסרית’ בה אין בית המשפט; “עושה את מלאכתם של הצדדים”, וגם של ה’משפט הפלילי’, בה אין הנאשם יכול להרע את מצבו בהליך אותו הוא יוזם לטובתו.

בעוד שהערעור על המשך עיכוב הביצוע, נדחה על ידי השופט גרוניס, קיבל בית המשפט את טענתו זו של עו”ד בנימיני, ונתן ביטוי לכך בפסק הדין וזאת למרות שבנסיבות המקרה הזה, הפך הנושא להיות תיאורטי בשל חלוף הזמן עד לקביעת מועד הדיון.

כב’ השופט גרוניס, קבע, כי; “בית המשפט המחוזי לא היה רשאי לקבוע, כי עונש הפסילה, ייכנס לתוקף במועד שקדם למועד שקצב בית משפט השלום.

עו”ד דוד גולן

יש לזכור, ההליך שהתנהל בבית המשפט המחוזי, היה הליך אותו יזם המערער דכאן, הוא הנאשם. בגדר אותו הליך השיג המערער על המועד שנקבע לכניסה לתוקף של עונש הפסילה.

המדינה לא הגישה ערעור על גזר הדין ולא השיגה על המועד שנקבע בבית משפט השלום לעניין כניסתו לתוקף של עונש הפסילה.

אין ספק שבית המשפט המחוזי, החמיר עם המערער ביחס למה שנקבע על ידי בית משפט השלום. בית המשפט המחוזי, לא היה מוסמך להחמיר עם המערער, שעה שמדובר בהליך אותו הוא יזם”. פסק כב’ השופט גרוניס.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן