חוף הכרמל

חוף הכרמל: בג”צ, דחה את טענות המדינה ו’נובל אנרג’י’ בעתירת תושבי האזור

0
0

בג”צ, הוציא צו על תנאי כנגד המועצה הארצית לתכנון ובנייה ◄ מטה המאבק של תושבי חוף כרמל: “החלטת ביהמ”ש העליון, מהווה עבורנו ניצחון נוסף במאבקנו הנחוש לטובת האינטרס הלאומי על פני שיקולים של חברות דורסניות בעלות אינטרסים מובהקים”.
חוף הכרמל: בג
חוף הכרמל: בג”צ, דחה את טענות המדינה ו’נובל אנרג’י’ בעתירת תושבי האזור

בג”צ, דחה אמש (ה’) את טענות המדינה וחברת האנרגיה והקידוחים האמריקנית נובל אנרג’י, בעתירת תושבי חוף הכרמל (המועצה המקומית זכרון יעקב, המועצה המקומית פראדיס, המועצה האזורית חוף הכרמל), נגד הקמת חוות הגז באזור, זאת לאחר שניהל דיון בשעות הבוקר, בבקשה שהגישו תושבי אזור חוף כרמל, בנושא, כבר לפני כחודשיים.

במהלך הדיון העלו פרקליטי תושבי חוף כרמל, באמצעות עו”ד אלי וילצ’יק, עו”ד יוסף פרוכטמן, ועו”ד אשרה פרוכטמן, את הטענה המרכזית, ובה; “לא ייתכן שחברת “נובל אנרג’י” שהיא יזם הפרויקט, יהיה הגוף שיבחן את החלופות היבשתיות עקב ניגודי אינטרסים בולטים, והדגישו, כי המינוי, כאמור, הנו בניגוד לחוק ולהוראות הדין”.

טענה זו, הושמעה בעיקר נוכח, העובדה, כי את נושא בחינת החלופה הימית (אסדה), הטילה הועדה הארצית לתכנון ובניה על צוות מומחים בלתי תלוי.

פרקליטי המדינה, וחב’ ’נובל אנרג’י’, ביקשו לדחות על הסף את העתירה, אולם בית המשפט, דחה את טענותיהם.

עוד השיב פרקליט חברת “נובל אנרג’י”, כי; “הגז שתספק חברת “נובל אנרג’י”, אינו בגדר תשתיות לאומיות של מדינת ישראל, כי אם רכוש החברה”.

בג”צ, דורש מן המדינה לתת הבהרות בתצהיר, תוך 15 יום, מדוע הטילה על היזם את תכנון החלופות היבשתיות בזמן שהוא בעל עניין כלכלי מובהק בתהליך, תוך הפרת הוראות החוק והדין.

ב’מטה המאבק של תושבי חוף כרמל’, אמרו היום (שישי), כי: “החלטת ביהמ”ש העליון, מהווה עבורנו ניצחון נוסף במאבקנו הנחוש לטובת האינטרס הלאומי על פני שיקולים של חברות דורסניות בעלות אינטרסים מובהקים.

עבודתנו, עדיין לא הסתיימה, ואנו נמשיך ונפקח על ההליך כולו על מנת לוודא שייעשה באופן הראוי והצודק”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן