עזרה ראשונה

מד”א, מציג: כך תמנעו מ’התייבשות’ בקיץ

0
0

במהלך יולי, השנה, טיפלו צוותי מגן דוד אדום ב-721 מקרי התעלפות ו’התייבשות’ של אזרחים ברחבי הארץ, לעומת 399 מקרים בלבד ביולי 2000 ◄ מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין; העלייה החדה במספר הנפגעים בעשור החולף גם גם מחוסר תשומת לב של אזרחים המטיילים באזורים חמים בזמן חופשת הקיץ.
מד
מד”א, מציג: כך תמנעו מ’התייבשות’ בקיץ

אם נדמה, כי בכל קיץ מידות החום בישראל שוברות שיא, כל פעם מחדש, עכשיו מתברר, כי מזג האוויר בישראל אכן הופך לבלתי נסבל יותר ויותר. מנתונים שנאספו בידי מד”א, במהלך העשור החולף, עולה, כי חל זינוק חד במקרים בהם צוותי מד”א, הוזעקו לטפל באנשים שסבלו מהתייבשות, תשישות או עילפון עקב החום הכבד.

זכי הלר, מ”מ דובר מד”א, יודע לספר, כי במהלך חודש יולי, השנה, טיפלו צוותי מגן דוד אדום ב-721 מקרי התעלפות והתייבשות של אזרחים ברחבי הארץ, לעומת 399 מקרים בלבד ביולי 2000. מספר השיא של מטופלים בשל פגעי מזג האוויר, היה בשנת 2009, כאשר מד”א, טיפל ב-730 נפגעים.

מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין, מסביר, כי העלייה החדה במספר הנפגעים בעשור החולף, נובעת לא רק מהעלייה החדה בטמפרטורות בחודשי הקיץ, אלא גם מחוסר תשומת לב של אזרחים המטיילים באזורים חמים בזמן חופשת הקיץ.

“הקפדה על כללי בטיחות בסיסיים, כמו; שתייה מרובה ו’הגנה מהשמש’ במהלך פעילויות הנערכות בחום כבד, היא הכרחית ויכולה אף להציל חיים, בייחוד בחודשי הקיץ החמים בישראל”.

להלן המלצות מד”א, למניעת התייבשות;

◄ איך נזהה התייבשות?

התייבשות – מלווה בדרך כלל בכאבי ראש עזים, חולשה, ישנוניות או אפאטיות (בעיקר אצל ילדים), בחילות והקאות. בשלבי התייבשות “מתקדמים” יותר, האצה בדופק ומיעוט בכמות השתן תוך התכהותו.

לרוב, פניו של האדם, יהיו חיוורות ובמקרים קיצוניים הוא אף עלול להתעלף ולאבד את ההכרה.

אצל תינוקות, יש לשים לב לכמות השתן בטיטול – טיטול יבש, משמעו ילד ש’התייבש’.

שתן צלול, הוא סימן טוב מאוד לשימור כמות הנוזלים בגוף, אצל ילדים ומבוגרים כאחד.

◄ חשיבות השתייה;

לאורך כל השנה ובעיקר בקיץ, מומלץ, להרבות בשתייה – תחושת הצמא לעיתים אינה מספקת וכדאי לשתות באופן יזום. חשוב מאוד להשקות את הילדים שכן הם עצמם אינם מודעים לרוב לחשיבות השתייה.

בעת תכנון טיול, כדאי לתכנן מראש את כמות המים הנדרשת – ליטר וחצי לפחות לאדם לכל שעת הליכה רגלית בשמש.

אם הילדים מסרבים לשתות, אפשר “לרמות” אותם עם שתייה ממותקת קלות או ארטיק קרח.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן