כירורגיה פלסטית ואסתטית

כרמל, ביצע לראשונה בעולם ניתוח להחזרת חיוך לאישה

בית החולים כרמל, חיפה; השיטה שיובאה במקור מצרפת, קיבלה פיתוח ושדרוג ישראלי עם תוצאות של 100% הצלחה ◄ "תופעת שיתוק עצב הפנים הינה מחלה די שכיחה’ ויכולה להתפתח בכל גיל" מסביר פרופ’ ירון הר-שי, מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית בבית החולים כרמל - ליידי דיויס ובמרכז רפואי לין ◄ "החיים שלי השתנו מקצה לקצה" אומרת רשא בחיוך אמיתי.
0
0
בית החולים כרמל, ביצע לראשונה בעולם, ניתוח להחזרת חיוך לאישה משותקת בפניה
כרמל, ביצע לראשונה בעולם ניתוח להחזרת חיוך לאישה

כבר יותר מ- 10 שנים מחפשת רשא אבו ג’ומעה מהכפר דיר אל אסד שבגליל טיפול לבעיית ’שיתוק הפנים’ שלה ואין פתרון. בגיל 13 נפגעה רשא מוירוס, שגרם לה לשיתוק של עצב הפנים (פצילאיס) ומאז חייה הפכו לגהינום. “כל דבר שהייתי מכניסה לפה היה נוזל לי החוצה מספרת רשא. לא הצלחתי לאכול כלום התביישתי לצאת החוצה והייתי בדיכאון כל הזמן”.

“תופעת ’שיתוק עצב הפנים’ הינה מחלה די שכיחה, ויכולה להתפתח בכל גיל” מסביר פרופ’ ירון הר-שי, מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית בבית החולים כרמל – ליידי דיויס ובמרכז רפואי לין.

“הסיבה לשיתוק עצב הפנים יכולה להגרם לאחר כריתת גידול, תאונה או טראומה וכן, בעקבות זיהום ויראלי”.

לחולים נגרם סבל רב כשהשיתוק תוקף צד אחד של הפנים. השיתוק מפריע מאוד בתפקוד היום יומי באכילה ובדיבור, וכמובן מפריע להם לחייך כשכל הפנים מעוותים לצד אחד.

כדי לטפל במחלה עבר פרופ’ הר-שי השתלמות אצל ד”ר דניאל לבה מצרפת, שהינו אחד מהמנתחים הפלסטיים המובילים והידועים באירופה ובעולם.

פרופ’ הר-שי, הינו הרופא הישראלי היחידי שלמד את השיטה והוא גם הראשון ששדרג את השיטה ומפעיל אותה כיום בלעדית בבית החולים כרמל בישראל.

“השיטה החדשה מובססת על הפיכת שריר הרקה הקיים בפנים, משריר לעיסה לשריר חיוך” – מסביר פרופ’ הר שי; “בניתוח החדש אנחנו מנתקים את השריר מחיבורו הקיים ללסת ומחברים אותו למקומו חדש בזוית הפה, יכולת הלעיסה של המטופל לא נפגעת והחולה, מקבל חיוך חדש, סימטרי וספונטני”.

השיטה החדשה שהביא פרופ’ ירון הר-שי, אכן עבדה בישראל כמו בצרפת, אולם באחד הימים הבריק רעיון במוחו של פרופ’ הר-שי והוא החליט לתת לשיטה הצרפתית שדרוג ישראלי שהביא אותה לרמות דיוק בחיוך, שלא ניראו עד היום ועוררו התפעלות בכל העולם.

מנותחת רשא אבו ג’ומעה; “החיים שלי השתנו מקצה לקצה”

בשידרוג הישראלי, אותו הגה פרופ’ הר-שי, מגרים תוך כדי הניתוח את השריר הרקה כדי שיגרום לחיוך באמצעות מכשיר חשמלי פשוט (טאנס). הגירויים החשמליים גורמים להתכווצות השריר, ומאפשרים למנתח תוך כדי הניתוח להגיע לרמת דיוק מדהימה של מיקום קיבוע השריר בזוית הפה, כך שהחיוך יוצא מדויק ומושלם.

רשא אבו ג’ומעה היא המנותחת הראשונה בעולם בשיטה החדשה מחבקת עכשיו את פרופ’ הר שי שניתח אותה והחיוך שלה מסגיר את הכל.

“החיים שלי השתנו מקצה לקצה”, אומרת רשא עם חיוך אמיתי וישר; “אני כבר יכולה לאכול כמו שצריך, זרקתי את כל תרופות הדכאון שהיו לי לפח, אני מודה לכל הצוות המקצועי לפרופ’ הר-שי ולד”ר עיסא מטאנס, שניתח איתו, על הטיפול הנהדר בבית חולים כרמל, עכשיו אני הכי מאושרת ומחייכת לכולם בגאווה”.

“תוצאות יישום השיטה החדשה מרשימות” אומר פרופ’ ירון הר-שי; “העיוות בפנים נעלם תוך מספר שבועות והחיוך החדש סימטרי וטבעי. השיטה החדשה, מתאימה לרוב ’נפגעי עצב הפנים’ ובמקרים שהיא אינה ניתנת לביצוע מומלץ להתייעץ עם רופא מומחה בתחום”.

פרופ’ לבה, הצרפתי, יישם מיד את החידוש והפטנט הישראלי מבית החולים כרמל, וכינה אותו; “גאונות ישראלית”. פרופ’ לבה, הפך גם את הפיתוח הישראלי לסטנדרט העבודה בניתוחים שלו בצרפת ובכל העולם.

המאמר המקורי המתאר את שיטת הגירוי החשמלי בטיפול ב’שיתוק עצב הפנים’, פורסמה החודש בעיתון האמריקאי המוביל בעולם בכירורגיה פלסטית; Plastic and Reconstractiv Surgery.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן