חדשות היום

השר סילבן שלום, זכה להישג; הממשלה, אישרה הקמת המתחם הזמני לביה”ס לרפואה בצפת

0
0

ביוזמת השר סילבן שלום, הממשלה, אישרה בתקציב: 60 מיליון ₪ להקמת המתחם הזמני לביה”ס לרפואה בעיר צפת ◄ השר שלום; החזון שלי, הוא להביא עוד כ-300 אלף תושבים נוספים לגליל, בעשור הקרוב, מוסד אקדמאי מוביל ואיכותי הוא תנאי הכרחי ◄ מנכ”לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אורנה הוזמן בכור; “עכשיו, זו עובדה, בית הספר לרפואה, יצא לדרך”.
השר סילבן שלום, זכה להישג; הממשלה, אישרה הקמת המתחם הזמני לביה
השר סילבן שלום, זכה להישג; הממשלה, אישרה הקמת המתחם הזמני לביה”ס לרפואה בצפת

הממשלה, בתום דיונים ארוכים, אישרה, ביוזמת המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל, מר סילבן שלום, ההחלטה לפיה יוקצו 30 מיליון שקלים להקמת המתחם הזמני של בית הספר לרפואה בעיר צפת עד לתאריך אוקטובר 2010. העברת התקציב מותנית בגיוס תקציבים תואמים על ידי אוניברסיטת בר אילן, ממקורות לא ממשלתיים, כך שסך הכל יושקעו בהקמת המבנה הזמני 60 מיליון שקלים.

המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל, מר סילבן שלום; “זו אמירה חד משמעית, שסדרי העדיפויות במדינה השתנו, שהמדינה לוקחת אחריות ומקדמת את הפריפריה. בית הספר לרפואה בעיר צפת הוא פרויקט מחולל שינוי שישנה את פני הגליל בכל התחומים. הוא יקדם את ההשכלה הגבוהה, ימשוך אליו הון אנושי ואלפי משפחות נוספות, יוסיף עוד כ-5000 מקומות עבודה איכותיים נוספים.

הפרויקט הזה הוא המנוף להצלחת האזור. זהו אתגר לא פשוט, אנחנו נלחמים כדי שיצא אל הפועל כך שיהיה המוסד האקדמי שכולם ירצו ללמוד בו. בית הספר לרפואה מספר אחד בישראל”.

השר, שלום, ציין כי הוא מקדם שיתוף פעולה אקדמאי בין אוניברסיטת מיאמי ואוניברסיטת בר אילן. בשבוע שעבר, נועד השר שלום עם נשיאת האוניברסיטה, פרופ’ דונה שלאלה, לשעבר שרת הבריאות בממשל קלינטון; “הקמת בי”ס לרפואה בגליל, יביא לשדרוג בתי החולים הקיימים באזור, ייצור למעלה מ– 5000 משרות ויחזק את האוכלוסייה המקומית.

החזון שלי, הוא להביא עוד כ-300 אלף תושבים נוספים לגליל, בעשור הקרוב, מוסד אקדמאי מוביל ואיכותי הוא תנאי הכרחי. בית הספר לרפואה, מצטרף למכללות מצוינות שכבר פועלות ברחבי הגליל ואין לי ספק שהוא ישאב אליו מאות סטודנטים נוספים שיבחרו להתיישב בגליל”.

עוד נקבע, בהחלטה, כי הועדה הבינמשרדית בראשות הגב’ אורנה הוזמן-בכור המנהלת הכללית של המשרד לפיתוח הנגב והגליל, תבחן את היקף המימון המלא הנדרש להקמת הפקולטה ואת יכולת גיוס הכספים החוץ ממשלתיים. הוועדה, תתאם בין כלל הגורמים הרלוונטיים בכל הנוגע לתהליכי התכנון הנדרשים להקמת המבנה והגדרת התשתיות הנדרשות, לרבות מעונות סטודנטים, מעבדות וציוד נדרש להפעלת בית הספר.

מנכ”לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הגב’ אורנה הוזמן בכור; “הקמת המתחם הזמני לבית הספר לרפואה, תאפשר את פתיחת שנת הלימודים’ ותקדם משמעותית את הקמת מבנה הקבע. עכשיו, זו עובדה, בית הספר לרפואה יצא לדרך”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן