תיאטרון | הצגות

יו”ר ’אמנות לעם’, ישראל גל: לימור לבנת, השליטה משטר אימה בין מוסדות התרבות

0
0

יו”ר ’אמנות לעם’, אמר הדברים הוועדה לביקורת המדינה; “מאז כניסתה לתפקיד עצרה השרה לבנת, את כל התקציבים לעמותה וסירבה להיפגש עם המועצה וההנהלה ◄ יו”ר הוועדה לביקורת המדינה, ח”כ יואל חסון: “אבדוק עם מבקר המדינה את הקמת החברה לתרבות ישראל בע”מ”
יו
יו”ר ’אמנות לעם’, ישראל גל: לימור לבנת, השליטה משטר אימה בין מוסדות התרבות

“יש לבדוק אפשרות לפתוח בחקירה מקיפה נגד משרד התרבות בכל הנוגע להקמת חברת ’תרבות לישראל’ תחת עמותת ’אמנות לעם’” – כך הודיע היום ח”כ יואל חסון, בתום דיון שקיימה הוועדה לביקורת המדינה בנושא “פירוק עמותת אמנות לעם”.

הדיון בוועדה התקיים לבקשת ראשי עמותת ’אמנות לעם’, הטוענים, כי “השרה לימור לבנת, מתנכלת לעמותה ואף תובעת את פירוקה, מאחר וראשי העמותה סירבו להכניס את מקורביה לעבודה בשכר בעמותה.

מאותו רגע, חדל משרד התרבות להעביר לעמותה את הכספים המגיעים לה, וגרם לה נזק כלכלי בלתי הפיך. במקביל, פעלה השרה לבנת, לפרק את העמותה להקים תחתיה חברה אחרת – ’תרבות לישראל’, שבה כבר שוריינו מקומות למקורביה”.

יו”ר ’אמנות לעם’ (Omanut Laam), מר ישראל גל, אמר לחברי הוועדה, כי; “כל בקשותינו עד היום להיפגש עם השרה לימור לבנת כחברי העמותה המרכזית והגדולה של המשרד נדחו על הסף”.

יתרה מכך, מדגיש גל; השרה, השליטה משטר אימה בין מוסדות התרבות. היא הסיתה והורתה לכל מוסדות התרבות, שתקציבם מהשרה, לצאת נגד ’אמנות לעם’ כשהיא מבטיחה להם; ’צאו נגד אמנות לעם ועתידכם מובטח’. לכן, איני כועס ואיני מלין עליהם.

אני מתנדב, וכך גם חברי. אך רבים מהמוסדות הללו פרנסתם היא מתקציבים אלה. לכן, מי שראה מה עשתה השרה ל’תזמורת האנדלוסית’, ול’אמנות לעם’ מבין היטב מה יהיה גורלו… ו’די לחכימא ברמיזא’”. אמר ישראל גל.

יואל חסון: לבדוק אפשרות לפתוח בחקירה מקיפה נגד משרד התרבות

עמותת אמנות לעם, הודיעה במכתב לגב’ לימור לבנת שרת התרבות והספורט על הפסקת פעילותה, כבר לפני שנה. זאת לאחר שהועד המנהל של העמותה שהתכנס (23/6/09) – החליט, כי אין מנוס מהפסקת הפעילות של עמותת “אמנות לעם” – בגין מה שהם מכנים; “ייבוש העמותה בדרך של אי העברת כספים לפעילות במשך למעלה מחצי שנה.

אנשי אמנות לעם, אומרים, היום, כי אמנות לעם, היא העמותה המרכזית של המשרד מאז ומעולם, ולא היו שר או שרה במשרד התרבות שלא קיימו פגישות סדירות עם ראשי העמותה של ’אמנות לעם’, לבד מן השרה לבנת.

מאז כניסתה לתפקיד עצרה השרה לבנת, את כל התקציבים לעמותה וסירבה להיפגש עם המועצה וההנהלה. דבר זה מעיד יותר מכל, כי החלטתה בעניין העמותה, התקבלה כבר”.

באשר לטענות שהעלתה השרה לבנת בעניין חשד לשחיתות בעמותה, הבהיר ישראל גל; “ההנהלה הקודמת שלגביה נמצאו ליקויים, פוטרה על ידי ההנהלה החדשה בראשותי שנכנסה לתפקיד רק מספר חודשים לאחר התקופה אליה מתייחס הדו”ח.

ראלב מג’אדלה – אישר את טענת ’אמנות לעם’

החשב המלווה שמונה לביקורת פוטר על ידי השרה לבנת, מאחר ולא הביא לה את הראש של ההנהלה הנוכחית.

“המשרד, אישר את התקציב של 6 מיליון ₪ לאמנות לעם, לאחר שפורסם כבר הדו”ח של החשב, כך שהטענה, כי מעכבים כספים בגלל אי תקינות, שקרית, בעליל.

השרה לבנת, הקימה חברה פרטית שמייסדה הוא חבר מרכז ליכוד בשם; דב בראל, והעבירה אליה למעלה מ-10 מיליון שקלים, מבלי ליידע על כך את מבקר המדינה בשיתוף ההסתדרות הציונית שאיננה מספקת שירותים לחרדים וערבים. כל הקיום של ’אמנות לעם’ הוא למען הפריפריה, לחרדים, ערבים ומיעוטים”.

במהלך הדיון אישר ח”כ ראלב מג’אדלה, השר לשעבר, את טענת ’אמנות לעם’ בפני בג”צ, כי משרד התרבות, חייב לעמותה כמיליון שקלים בגין 1,200 אירועים שקיימה ב’ישובי עוטף עזה’ במהלך מבצע ’עופרת יצוקה’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן