חדשות היום

אומ”ץ: שיבוש מהלכי משפט, לכאורה, בחקירת ועדת משרד הביטחון לנפגעי הקישון

0
0

עמותת אומ”ץ: הואיל ומתנהלת התדיינות ארוכת שנים בה מעורבים עשרות תובעים של לוחמי צה”ל כנגד גורמים מזהמים של ’נחל הקישון’, עיתוי הפרסום של הוועדה, מסתור התכנסותה, נתונים לגבי דרך עבודתה, המבחנים ששימשו את חבריה להסקת מסקנות, מעלים – באופן בולט את המסקנה, כי העיתוי היה מכוון ומהווה, לכאורה, עבירה על סעיף 244 לחוק העונשין, שעניינו שיבוש מהלכי משפט.
אומ
אומ”ץ: שיבוש מהלכי משפט, לכאורה, בחקירת ועדת משרד הביטחון לנפגעי הקישון

לא רק ’לוחמי השייטת’, בעבר, זועמים על חברי ועדת שני, שהגישה את מסקנותיה לגבי יישום ההמלצות באשר למתן פיצויים עבור נפגעי הזיהום בקישון (בהן רשימת תנאים קשים להכרה בזכאותם), ועל העובדה, שהתחוור להם, כי עו”ד איתן לדרר – שהיה בא כוח המדינה ולחם נגד החולים וקרובי הנפטרים בתביעותיהם לפיצויים – נמנה על חברי הוועדה – אלא גם עמותת אומ”ץ, פנתה היום (ה’) אל היועץ המשפטי לממשלה עו”ד יהודה וינשטיין, להורות על פתיחת חקירה פלילית כנגד כל מי שנתן יד להקמת ועדת שני, וחבריה שתפקידה היה להמליץ לפני קצין התגמולים, כיצד ליישם את המלצות שמגר.

“מדובר במהלכי שיבוש מהלכי משפט, לכאורה, במשרד הביטחון” – טוען אריה אבנרי, המשמש יו”ר עמותת אומ”ץ, הכותב, בין השאר, כי; “בהתאם לפרסומים בתקשורת, נתגלה, כי לפני כשנה, הוקמה ועדה על ידי משרד הביטחון, אשר בה חברים; פרופ’ עדי שני, פרופ’ תמי שוחט, ד”ר ליטל קינן ועו”ד איתן לדרר, במטרה להמליץ לפני ’קצין התגמולים’, כיצד ליישם את ’המלצות שמגר’, ובכך לעשות ממסקנות הוועדה פלסתר”.

“כל חברי הוועדה למיטב ידיעתנו”, ממשיך וכותב אבנרי; “עובדי ציבור, וכנגזר נמצא במצב של ניגוד עניינים במיוחד עו”ד איתן לדרר, המשמש פרקליט מחוז חיפה (אזרחי)”.

“הואיל ומתנהלת התדיינות ארוכת שנים בה מעורבים עשרות תובעים של לוחמי צה”ל כנגד גורמים מזהמים של ’נחל הקישון’, עיתוי הפרסום של הוועדה, מסתור התכנסותה, נתונים לגבי דרך עבודתה, המבחנים ששימשו את חבריה להסקת מסקנות, מעלים – באופן בולט את המסקנה, כי העיתוי היה מכוון ומהווה, לכאורה, עבירה על סעיף 244 לחוק העונשין, שעניינו שיבוש מהלכי משפט”.

“לאור האמור פונה אריה אבנרי, יו”ר עמותת אומ”ץ, אל היועץ המשפטי לממשלה, וכותב בסיכום פנייתו; “אבקשך להפעיל סמכותך ולהוראות על פתיחת חקירה פלילית כנגד כל מי שנתן יד להקמת הוועדה וחבריה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן