תזונה | דיאטה

סגן שר הבריאות: יינתנו משכורות גבוהות יותר לרופאים בקופות החולים ובבתיה”ח בפריפריה

0
0

סגן השר הרב יעקב ליצמן אמר הדברים בחנוכת המודל החדש של המרכז הראשון לטיפול יום בהפרעות אכילה לנוער, במרכז הרפואי זיו בעיר צפת ◄ סגן שר הבריאות, ציין, כי בשבוע הבא מסיימת ועדת ה-MRI את מסקנותיה וכי מכשיר אחד מובטח למרכז הרפואי זיו בעיר צפת, ולבתי חולים נוספים בפריפריה
סגן שר הבריאות: יינתנו משכורות גבוהות יותר לרופאים בקופות החולים ובבתיה
סגן שר הבריאות: יינתנו משכורות גבוהות יותר לרופאים בקופות החולים ובבתיה”ח בפריפריה

סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, חנך היום (חמישי) את המרכז הקהילתי הראשון בפריפריה בפורמט חדש לטיפול יום בהפרעות אכילה לנוער, במרכז הרפואי זיו בעיר צפת. עלות המרכז מגיעה חסכוןם של 300 אלף יורו, שמחציתו נתרמה ע”י משפחת ביוור מהולנד, באמצעות “קרן היסוד” וחציו ימומן על ידי משרד הבריאות.

המרכז החדש לטיפול יום בהפרעות אכילה, מטפל בבני נוער בגילאי 18 הסובלים מהפרעות אכילה מורכבות, כדי לאפשר טיפול אינטנסיבי ולמנוע ככל האפשר אשפוז מלא. התכנית מאפשרת המשך חיים בקהילה ואף השתתפות פעילה במסגרת החינוך, לצד טיפול כוללני.

בטכס, אמר סגן כב’ השר ליצמן, כי; “ברוב יסתיים נושא הסכמי שכר לרופאים, וכי תתקיים העדפה והגדלה בשכר הרופאים שיעבדו באזורי הפריפריה בקופות החולים ובבתי החולים.

עוד אמר ליצמן, כי הוא מודאג ממצבת הרופאים בבתי החולים ובעיקר בפריפריה וכי יש לדאוג למצב בו יופעלו מספר רופאים במשך היממה בכדי להקל על מצוות צוותי הרפואה וכן על הטיפול בחולים.

עוד אמר סגן השר, כי; “ענף הבריאות בישראל צריך לעבור זעזוע בכדי להבין, כי לא ייתכן שתושבי צפון הארץ יחיו פחות שנים מתושבי מרכז הארץ בשל טיפולי בריאות שונים. עוד אמר ליצמן, כי משרדו נותן את הדעת לקידום מספר נושאים בוערים בתחומי הבריאות כמו; שיניים, בריאות הנפש ושכר הרופאים. סגן השר, ציין לשאלות צוותי הרפואה במרכז הרפואי זיו, כי הרפורמה שהוגשה בנושא בריאות הנפש תתוקן (!).

בנוסף הבטיח סגן השר לד”ר אוסקר אמבון, מנהל המרכז הרפואי זיו, כי; “משרדו, יטפל בקידום מהיר בכל הקשור להרמת מרכז הקרנות לחולי סרטן, מאחר וחולי הסרטן נאלצים כיום לנסוע עד לבי”ח רמב”ם בעיר חיפה לשם קבלת טיפולים.

עוד אמר סגן השר, לראש העיר צפת, מר אילן שוחט, כי יקדם פתיחת תחנות טיפת חלב שנסגרו לפני שנתיים בעיר צפת, בעיקר בשכונות המרוחקות ממרכז העיר בהן אין תחנות טיפת חלב.

בנוסף ציין סגן השר, כי הקמת ביה”ס לרפואה, נמצא בתהליך מואץ, וכי הקמת ביה”ס יקדם את כלל תחומי הכלכלה באזור העיר צפת, כמו גם את הנדל”ן ושאר התחומים.

ד”ר אוסקר אמבון, בירך את סגן שר הבריאות הרב ליצמן על ביקורו הרביעי בעיר צפת ובמרכז הרפואי זיו, וציין את מחויבותו של ליצמן לפריפריה במעשים ולא רק בדיבורים, ופעילותו הנמרצת לקידום תחומי הבריאות באזור הצפון.

עוד אמר ד”ר אמבון, כי הוא שותף לדעתו של סגן השר ושל משרד הבריאות כנגד הצעת משרד האוצר שהניח על שולחן הממשלה הצעה לחוק ההסדרים המציעה להגביל את ניהול בתי החולים הממשלתיים רק עד לארבע שנים.

ד”ר אמבון, אומר, כי; יש להמשיך במתכונת הנהוגה כיום מאחר ובתחום זה חשובה הערכות ועשייה ארוכת טווח עד לקבלת תוצאות. כמו כן, מעוניין משרד האוצר להחליף את בחירת מנהלי החולים במקום ועדת מכרזים של נציב שירות המדינה בועדת איתור שתורכב מ- 3 רופאים ו- 2 אנשי ציבור, דבר המזמין מעורבות פוליטית העלולה לחבל במינויים מקצועיים.

ד”ר אמבון, ציין בפני הרב ליצמן, פמלייתו והנהלת משרד הבריאות במחוז צפון שנכחו בטכס, כי; “המרכז החדש לטיפול ב’הפרעות אכילה לנוער’, הינו מודל חדשני המעניק שירות רחב תחת קורת גג אחת, על ידי צוות של אנשי מקצוע בתחום הרפואה, הוראה, פסיכולוגיה, ותזונה, שהוכשר לטיפול ב’הפרעות אכילה’.

עד היום טופלו בני נוער הסובלים מהפרעות אכילה, כחלק ממחלקת האשפוז של המחלקה הפסיכיאטרית לילד ולנוער, בהנהלת ד”ר אילנה פרבשטיין. המרכז החדש, מאפשר טיפול נפרד וייחודי בבני הנוער רק לנושא הפרעות האכילה. במרכז חדרי טיפול, מרחבי טיפול קבוצתיים, כיתות לימוד כבי”ס לכל דבר בכדי שבני הנוער לא יפסידו חומר, ויוכלו לשוב לקהילה מיד בסיום הטיפול. כמו כן, מצויד המרכז בחדר אוכל טיפולי ושירות תזונתי, המיועד ל’בעלי הפרעות אכילה’.

המרכז החדש, תוכנן ונבנה בהתאם להמלצות משרד הבריאות לטיפול יום בנוער, ובמסגרתו מוענק טיפול רחב, פרטני, וקבוצתי הכולל טיפול משפחתי, תכנית תזונתית ומערך השגחה על הארוחות על ידי הצוות הסיעודי, טיפול דיאלקטי התנהגותי (DBT), מעקב רפואי וטיפול תרופתי בהתאם לנדרש.

בנוסף לכך נהנים המטופלים משירותי החינוך של בית הספר המיוחד “זיו”, תוך התאמה לתכנית הלימודים של בית הספר בקהילה ומפרויקט “תמרים”, תיווך מחשבתי רגשי למתבגרים, הייחודי בארץ.

ד”ר יצחק וורגפט, העומד בראש מערך הטיפול בהפרעות אכילה בנוער במרכז הרפואי זיו, מברך על הצעת החוק שאושרה בשבוע שעבר על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה, לפיה תיאסר העסקת דוגמנים ודוגמניות הסובלים מתת-משקל, מה שיוצר מודל מעוות לחיקוי ומעודד התפתחות של הפרעות אכילה.

“בעידן המודרני התפתחה תפיסה מעוותת של גוף אידיאלי אליו שואפים בעיקר בני נוער ובכדי להשיגו הם מאמצים הרגלי אכילה מסוכנים. אני מקווה שהחוק החדש יתרום לצמצום מגפת הפרעות האכילה בקרב בני נוער”, אומר ד”ר וורגפט.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן