פלילים

’עברייני מין’, יחויבו לספק אישור להעסקה בכל מוסד הקשור לילדים

0
0

זה תיקון לחוק שהתקבל בראשית החודש, בנושא; ’עברייני מין’, והמרחיב את סוג המוסדות הנדרשים לבדוק את עברם של עובדיהם, וכוללת בתוכם ארגונים ועמותות, המעסיקים בתמורה או שלא בתמורה חונכים או מדריכים או מורים או מטפלים או מלווים השוהים עם קטינים במסגרת פעילותם.
’עברייני מין’, יחויבו לספק אישור להעסקה בכל מוסד הקשור לילדים
’עברייני מין’, יחויבו לספק אישור להעסקה בכל מוסד הקשור לילדים

האם אנחנו בטוחים שהאנשים שמטפלים בילדינו אינם עברייני מין? הצעת חוק של חברי הכנסת מר אורי אריאל, והגב’ אורלי לוי, וחברי כנסת נוספים, אשר עברה בקריאה שנייה ושלישית, מרחיבה את סוג המוסדות שיכולים וצריכים לבדוק את עברם של עובדיהם, על מנת למנוע מקרים בהם המטפל הינו עבריין מין.

ע”פ המצב המשפטי, כיום אדם מבוגר שר הורשע ב’עבירת מין’, אינו רשאי לעבוד במוסד שבו נאמצאים ילדים, כאשר החוק, מציין במפורש, אילו מקומות נכללים ברשימת המוסדות האסורים (קייטנות, בתי ספר, בריכות ציבוריות וכו’). בעליהם של מקומות אלו, מחויבים לבדוק במשטרה שאף אחד מעובדיהם, אינו עבריין מין.

עם זאת, מוסדות רבים, אינם כלולים ברשימה זו, כגון; חונכות, הדרכה, הוראה, בידור, טיפול וליווי קטינים או בעלי מוגבלויות.

הצעת החוק, אשר התקבלה בראשית החודש (1/6/10), מרחיבה את סוג המוסדות הנדרשים לבדוק את עברם של עובדיהם, וכוללת בתוכם ארגונים ועמותות, המעסיקים בתמורה או שלא בתמורה חונכים או מדריכים או מורים או מטפלים או מלווים השוהים עם קטינים במסגרת פעילותם.

ע”פ החוק החדש, במהלך חצי השנה הקרובה, יתבקש כל מי שעובד עם קטינים ו-’בעלי מוגבלויות’, בגופים האמורים להעביר למעסיקו ’אישור העסקה’ מהמשטרה, והמעסיק רשאי לפטר עובד, אשר יסרב לעשות כן, בכפוף לחריגים שבחוק.

להצעת החוק

_________

הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן