רפואת שיניים

משרד הבריאות: אושרה בכנסת הצעת סגן שר לכלול בריאות השן בחוק ביטוח בריאות ממלכתי

0
0

תוכנית הפיילוט הזמני של ’רפואת השיניים’, נכנסה אל סל הבריאות הממלכתי, ותוכל לצאת לפועל כבר ב-1 ביולי 2010 ◄ מנכ”ל משרד הבריאות, ד”ר גמזו; “המטרה העיקרית של המהלך היא הגדלת ה’נגישות לרפואת שיניים’ לכל ילדי ישראל” ◄ עלות הטיפולים המשוערת, עומדת על כ-76 מיליון ₪. 65 מיליון ₪, מתוכם, יילקחו מתוך תקציב סל הבריאות הקיים ל-2010 והיתרה מתוך תקציב המדינה.
משרד הבריאות: אושרה בכנסת הצעת סגן שר לכלול בריאות השן בחוק ביטוח בריאות ממלכתי
משרד הבריאות: אושרה בכנסת הצעת סגן שר לכלול בריאות השן בחוק ביטוח בריאות ממלכתי

צוחק מי שצוחק אחרון ורצוי עם שיניים בריאות; ועדת העבודה רווחה ובריאות של הכנסת, אישרה היום (שני) את בקשת סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, לכלול את תחום בריאות השן בין תחומי הבריאות המפורטים בסעיף 6 לחוק ביטוח בריאות ממלכתי.

אנשי משרד הבריאות, מבהירים, כי בכך, נסללה הדרך להכללת ’טיפולי השיניים משמרים’ במסגרת ’סל שרותי הבריאות לילדים’ מגילאים; 0-8 כבר ב-1 ביולי, שנה זו. יצוין, כי סגן שר הבריאות, הבהיר, כי טיפולי השיניים עד גיל 8, הם מבחינתו רק שלב ראשון, וכי הוא לא ישקוט עד שיינתנו טיפולים חינם עד גיל 18.

מנכ”ל משרד הבריאות, ד”ר רוני גמזו, אמר בועדת העבודה רווחה ובריאות של הכנסת, כי: “המטרה העיקרית של המהלך היא הגדלת ה’נגישות לרפואת שיניים’ לכל ילדי ישראל, כשזו הפעם הראשונה מזה 15 שנה, שבה אנו מכניסים תחום חדש אל ’סל הבריאות’, ובכך אנו מיישרים קו עם העולם”.

ועדת העבודה, רווחה ובריאות, אישרה גם את הוספת התחום לתקופה של 5 חודשים, כאשר במקביל, תקודם הצעת החוק הממשלתית בנושא הכרה ב’קופות חולים ייעודיות’, לנושא; טיפולי השיניים. עלות הטיפולים המשוערת, עומדת על כ-76 מיליון שקל. 65 מיליון שקלים, מתוכם, יילקחו מתוך תקציב סל הבריאות, הקיים ל-2010 והיתרה מתוך תקציב המדינה.

הצעת חוק, אשר אושרה אתמול ע”י הממשלה, ותובא בקרוב להצבעה ב’מליאת הכנסת’.

כזכור, הצורך באישור ועדת הבריאות של הכנסת, נדרש בעקבות החלטת בג”צ, שביטל בחודש שעבר את החלטת הממשלה מדצמבר 2009, להעברת 65 מיליון שקל מ’סל התרופות’ ל’תוכנית השיניים’ המהפכנית של סגן השר ליצמן. החלטת הממשלה, בוטלה בהוראת בג”ץ, לאור העובדה, שלא קיבלה אישור ועדת הבריאות של הכנסת.

“קרן דולב לצדק רפואי” עמותה הפועלת ונלחמת בעיקר בזירה המשפטית והפרלמנטארית, למימוש והגשמה של צדק ושוויון בתחום הרפואי, הגישה את העתירה הראשונה לבג”ץ בנושא, כבר הודיעה, כי היא מתכננת לעתור פעם נוספת אל בג”ץ על ההחלטה של ועדת העבודה רווחה ובריאות של הכנסת, בטענה, כי מימון תוכנית השיניים, גם במסגרת הניסיון, מכסף שנלקח מסל התרופות, ואשר למעשה, יועד רק ל’תרופות מצילות חיים’ אשר הוצאו לפני כשנתיים מן ה’ביטוחים המשלימים’.

המשך יבוא.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן