סרטן

סרטן הריאות, סקר קובע: רוב הישראלים, יודעים שגם סיגריה אחת ביום מסוכנת

0
0

במסגרת פעילות האגודה למלחמה בסרטן להילחם בנגע העישון – גורם המוות מספר אחת בעולם (סרטן הריאות) והניתן למניעה בכל ימות השנה, ולרגל ’היום הבינלאומי ללא עישון’ שיצוין בישראל ובעולם, ב-31 במאי 2010, נשאל מדגם מייצג של תושבי המדינה על עמדתם לגבי הסכנה הטמונה בעישון של סיגריות בודדות וכן, מהן הסיבות שהעישון מפריע להם בקרב החברים ובני המשפחה.
סרטן הריאות, סקר קובע: רוב הישראלים, יודעים שגם סיגריה אחת ביום מסוכנת
סרטן הריאות, סקר קובע: רוב הישראלים, יודעים שגם סיגריה אחת ביום מסוכנת

סרטן הריאה (Lung cancer) הוא אחד הגידולים הממאירים השכיחים ביותר ובין הגידולים הקטלניים ביותר בגברים ובנשים. המחלה מתגלה בדרך כלל בשלבים מתקדמים ולכן, סיכוי ההישרדות לחמש שנים הוא כ- 15% מכלל החולים המאובחנים, עובדות מטרידות אלו, כנראה, עדיין לא חילחלו היטב לציבור במדינת ישראל, כך על כל פנים, עולה, כך עולה, מסקר חדש שנערך ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן.

מן הסקר, מתברר, כי; 79% מתושבי תל אביב והסביבה, מסכימים, כי קיימת סכנה בעישון סיגריה אחת ביום, זאת לעומת 64% מתושבי אזור הדרום. 77% מתושבי חיפה והצפון, 74% מתושבי ירושלים ו – 70% מתושבי השרון, גם כן, מסכימים, כי קיימת סכנה בעישון סיגריה אחת או שתיים ביום.

הסקר חדש, אשר נערך באמצעות ’מכון גיאוקרטוגרפיה’, בהזמנת האגודה למלחמה בסרטן, חושף נתונים מרתקים על המודעות הגבוהה ל’נזקי העישון’ בקרב הציבור הישראלי.

הסקר שנערך לפני מספר ימים בקרב 500 גברים ונשים, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישובים היהודיים במדינת ישראל, מצביע על כך, כי הישראלים מאוד מוטרדים מהנזק הבריאותי הנגרם כתוצאה מעישון, אך עדיין קשה לראותם מבעד לענני עשן הסיגריות.

במסגרת הסקר אשר נערך לקראת ’היום הבינלאומי ללא עישון’ שיצוין בישראל ובעולם, מחר ה- 31 במאי 2010, שמטרתו להילחם ב’נגע העישון – גורם המוות מספר אחת בעולם הניתן למניעה’, נשאלו המשתתפים על עמדתם לגבי הסכנה הטמונה בעישון של סיגריות בודדות וכן, מהן הסיבות שהעישון מפריע להם בקרב החברים ובני המשפחה.

◄ רוב הציבור, יודע שגם סיגריה אחת מסוכנת

מן הסקר, עלה, כי כשלושה רבעים, כלומר; 74%, מהציבור מסכים שגם עישון סיגריה אחת או שתיים ביום מסוכן לבריאות. שיעור זה, הינו גבוה באופן מובהק בהשוואה למי שחושבים, כי הדבר אינו מסוכן לבריאות (22% מכלל הציבור).

שיעור מי שחושבים שעישון סיגריה אחת או שתיים ביום מסוכן לבריאות, גבוה יחסית בקרב נשים. כאשר 78% מ’גילאי הביניים’ (35-54), חושבים, כי גם עישון סיגריות בודדות במהלך היום מסוכן, זאת לעומת שיעורים נמוכים יותר (73% בקרב צעירים; גילאי 18-34, ו- 72% בקרב מבוגרים – גילאי 55 ומעלה) בשכבות הגיל האחרות.

על השאלה באיזו מידה לפי דעתך עישון סיגריה אחת או שתיים ביום מסוכן או שאינו מסוכן לבריאות?, השיבו;

• מאוד מסוכן – 49.6%
• די מסוכן – 24.5%
• לא כל כך מסוכן – 12.2%
• כלל לא מסוכן – 9.5%
• לא יודע – 4.2%.

לרוב הישראלים, מפריע ש”החברים הורסים לעצמם את הבריאות” באשר לשאלה מה מפריע להם יותר בעישון של חבר או בן משפחה, הסתבר בסקר של האגודה למלחמה בסרטן, כי ל-76% מן המשיבים, יש חבר או בן משפחה שמעשנים, 55% ציינו, כי יותר מפריע להם שהם הורסים לעצמם את הבריאות שלהם.

לכ-18% הפריע יותר הסירחון מן הסיגריות. שיעור מי שמפריע להם יותר נושא הבריאות בהתייחס לעישון סיגריות, נמוך יחסית בקרב מבוגרים (גילאי 55 ומעלה).

עבור 61% מתושבי חיפה והצפון, אשר יש להם חבר או בן משפחה מעשן הנושא הבריאותי יותר מפריע, זאת לעומת 52% מתושבי השרון ו– 52% מתושבי ירושלים והסביבה, שיש להם חבר או בן משפחה שמעשן.

עוד, עולה, כי שיעור מי שמפריע להם שהחבר או בן המשפחה מסריח מסיגריות, גבוה יחסית בקרב צעירים (18-34).

האם יש לך חבר או בן משפחה שמעשן? אם כן, מהו הדבר שיותר מפריע לך בכך שהוא מעשן? מתוצאות הסקר בשאלה זו, עולה, כי 17.6%, כי חבר או בן משפחה שמעשן הוא מסריח מסיגריות, כמחצית מן הנשאלים (55.2%), היו סבורים, כי; הוא הורס לעצמו את הבריאות, ולמעלה מרבע (27.2%) של הנשאלים, דווח, כי; “אין לי חבר או בן משפחה שמעשן”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן