אינטרנט חדשות

מורשת אלי כהן, המרגל הישראלי, המפורסם ביותר, תונצח באתר אינטרנט

0
0

כהן, סיפק מידע ששיפר את המודיעין וההיערכות לקראת המלחמה של צה”ל בצורה משמעותית ואף תרם לכך שמדינת ישראל, הייתה ערוכה ומוכנה ל’מלחמת ששת הימים’ ובעיקר מול סוריה שהביאה לכיבוש רמת הגולן ◄ לפני 45 שנה ב-18 במאי 1965, הועלה סא”ל אלי כהן הי”ד אל הגרדום בדמשק ◄ סוריה, מסרבת לאפשר העלאת עצמותיו לישראל עד היום
מורשת אלי כהן, המרגל הישראלי, המפורסם ביותר, תונצח באתר אינטרנט
מורשת אלי כהן, גיבור ישראל, המרגל הישראלי, המפורסם ביותר, תונצח באתר אינטרנט

אחרי שכל זאטוט, ילד, וצעירי ישראל, יודע לדלקלם ולצטט ולשיר את פרקי אבותיו; מי זה ’מלך השערים של ליגת העל’, ומי זו ה’דוגמנית’ הכי הכי בישראל, ומי הוא ’הרווק של המדינה’, מי הוא ’השורד האחרון’, מי ’הכוכב הנולד’, ומה עושה היום ’האח הגדול’ – אפשר בשעה טובה ומוצלחת לבשר, כי יש עוד מישהו שכוככבו זרח ונצנץ בשמי המזרח התיכון וישראל, כ-5 שנים, תוך שהוא תורם למדינת ישראל, תרומה שלא תסולא בפז, עד שהיום לפני 45 שנה, כבה כוכבו. ונרו יאיר לעד. כשהוצא להורג בתלייה.

נכון, קצת בלבלנו אתכם בלשון המעטה. מדובר באיש יקר, שהיה אח, בעל ואב לילדים שלא זכה לראות את ילדיו גדלים נישאים ולא את נכדיו, אשר זכרו הולך ונשכח בקרב צעירי ישראל. קראו לו; אלי כהן, הי”ד, איש המוסד (Mossad), אשר כונה; ’המרגל שלנו בדמשק’.

כיום, ישנם עוד כאלה פרט למשפחתו היקרה והמכובדת, המעוניינים להנציח את מורשת סגן אלוף אלי כהן, המרגל הישראלי, המפורסם ביותר, בתולדות המדינה, גם באמצעות אתר אינטרנט.

לצורך כך, הושק לאחרונה, אתר אינטרנט, המרכז מידע נרחב אודותיו במטרה להעביר את מורשתו ואהבתו של אלי כהן, אל ארץ ישראל.

האתר, נוצר בעיקר עבור בני הנוער בארץ וביהדות התפוצה, ונכתב בשפה המתאימה לצעירים, ובעתיד, מתכוונים לתרגם את האתר לשפות נוספות.

האתר נמצא בכתובת אלי כהן ומקושר לעמוד אוהדים ב-’פייסבוק’ (Facebook).

בעיצוב האתר, ובבחירת הצבעים והרקע הוויזואלי, הושם דגש לקשר ההדוק של אלי כהן, אל רמת הגולן ולעצי האקליפטוס אשר אלי כהן, הציע לסורים לטעת מעל הבונקרים לצורך הסוואה, וכך צה”ל, ידע היכן לתקוף.

אלי כהן, הקריב את חיו למען ארץ ישראל, בה בפועל חי רק כשנתיים, ואת רוב הזמן עשה בשליחות המוסד הישראלי במצרים ובסוריה.

באתר, ניתן למצוא חומרים נדירים, תצלומים, גלריית
אודיו, תמונות וסרטים, פרסומים מהעולם הערבי, ראיון שלו ב-רדיו דמשק כמהגר סורי מארגנטינה ואזור לתלמידי בית ספר, שיכלול מערכי שיעור ועבודות של תלמידים.

האתר, נבנה ומתוחזק בהתנדבות על ידי חברת הפרסום והמיתוג, קבוצת סיון בסיוע אברהם כהן, אחיו של אלי כהן, ו-’מרכז דיין’ בראשותו של פרופסור אייל זיסר. את יחסי הציבור של האתר מנהל בהתנדבות צוות משרדה של נאוה עינבר.

◄ על גיבור ישראל, אלי כהן

לפני 45 שנה ב-18 במאי 1965, הועלה סגן אלוף אלי כהן הי”ד אל הגרדום

אלי כהן, נולד במצרים בשנת 1924, שם פעל במסגרת התנועה הציונית. הוא התחיל בלימודי הנדסה באוניברסיטת אלכסנדריה אבל נאלץ לפרוש מלימודיו בשל התגברות האיבה כלפי היהודים במצרים לאחר מלחמת השחרור ואלי כהן, עלה לישראל בשנת 1957.

אלי כהן, גויס למודיעין הישראלי בשנת 1960 ארגון ’המוסד’ (Mossad), למודיעין ולתפקידים מיוחדים, בנה לסגן אלוף אלי כהן, זהות חדשה של איש עסקים, שחי בעיר בואנוס איירס, וחזר למדינת סוריה, כבן אובד השב למולדתו.

כדי לאמץ זהות חדשה למד אלי כהן את עיקרי דת האיסלם ואת עיקרי הדברים שעליו לדעת כאיש עסקים.

אלי כהן, נטמע בקרב הקהילה הסורית והלבנונית, בעיר בואנוס איירס, הכיר את מנהיגיה והצטייד במכתבי המלצה, שעתידים היו לסייע לו לחדור למוקדי השלטון בבירה הסורית דמשק.

הערכה, היא כי כהן, סיפק מידע ששיפר את המודיעין וההיערכות לקראת המלחמה של צה”ל בצורה משמעותית ואף תרם לכך שמדינת ישראל, הייתה ערוכה ומוכנה ל’מלחמת ששת הימים’ ובעיקר למערכה מול סוריה שהביאה לכיבוש רמת הגולן.

לפני 45 שנה ב-18 במאי 1965, הועלה סגן אלוף אלי כהן הי”ד אל הגרדום בדמשק, ועד כה, עלו בתוהו כל מאמצי המשפחה וממשלת ישראל להחזיר את עצמותיו הביתה, לארץ ישראל.

בשבוע הבא, בתאריך ה- 18 במאי 2010, יצוין יום עלייתו לגרדום, לפני 45 שנה.

כניסה לאתר גיבור ישראל אלי כהן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן