חדשות בארץ

שר הפנים, אלי ישי, לעיר שדרות: ראש עיר לא יכול להדפיס כסף – שדרות, תקבל חבילת סיוע

0
0

שר הפנים, הודיע על חבילת סיוע תקציבית לעיר שדרות, ואמר כי: “האוצר, התחייב להחזיר כ-700 מלש”ח, עם הקיצוץ במענקי האיזון, וכעת מתנהל משא ומתן על החזר של כ-200 נוספים ועם זאת זה עדיין לא מספיק” ◄ “הייתי בביקור בשדרות, נמצא כאן ראש העירייה, ואני אומר לכם, ניסיונו הרב בעיר, גם כראש עיר לשעבר וגם כגזבר העירייה לשעבר עוזרים לו להכיר היטב את העיר. הוא מתנהל בצורה נפלאה, בלתי רגילה.
שר הפנים, אלי ישי, לעיר שדרות: ראש עיר לא יכול להדפיס כסף -  שדרות, תקבל חבילת סיוע
שר הפנים, אלי ישי, לעיר שדרות: ראש עיר לא יכול להדפיס כסף – שדרות, תקבל חבילת סיוע

הכנסת, דנה אתמול (יום ד’ ,28.04.2010) במצבה הכספי הקשה של העיר שדרות, בנוכחותו של ראש העיר מר דוד בוסקילה. הדיון התקיים בעקבות הצעה לסדר היום של ח”כ מירי רגב מסיעת הליכוד, ואורלי לוי אבוקסיס מסיעת ישראל ביתנו.

ח”כ מירי רגב, האשימה את הממשלה בהידרדרות הכספית של ערי הפריפריה ופרטה את הקיצוצים בתקציבים לרשויות המקומיות בפריפריה.”המצב הקשה ביותר הוא של עיריית שדרות שמתקציבה קוצצו כ-40%”, אמרה רגב.

ח”כ רגב, הסבירה, כי; “הקיצוץ במענקים נובע מהשיפור במצב הכלכלי של תושבי הישובים האלה ע”פ מדידה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

“אני תובעת ממשרד הפנים, משר הפנים, ומשר האוצר, לקחת אחריות ולבוא בדברים עם ערי הפיתוח. הם לא רוצים משכורות ולא כבוד הם רוצים עצמאות, הם רוצים לעצור את התלות שלהם באוצר ולהעניק לתושבים את מה שראשי הערים נבחרו עבורו- איכות חיים” אמרה ח”כ מירי רגב.

ח”כ אורלי לוי, תקפה גם היא את הממשלה, והאשימה אותה בזיכרון קצר; “אי אפשר לתת הסבר אחר לכוונה לשנות את דירוג עיריית שדרות, כך שיעמיד בסכנה את השירותים החברתיים, ואת מערכת החינוך והתעסוקה בעיר מוכת הקסאמים והפגזים” .

ח”כ לוי, תבעה להעביר תקציבים לעיריית שדרות מתוך העודף התקציבי שהצטבר באוצר בסך 3 מיליארד שקלים.

“אני רוצה שהילדה בשדרות והילד יקבלו את אותם חוגים שמקבלים הילדים בערים תל אביב, רעננה ובעיר הרצליה, ואותם שירותי בריאות”. הוסיפה ח”כ לוי.

ח”כ דניאל בן סימון, מסיעת ’העבודה’, כיוון את דבריו אל ראש עיריית שדרות, מר דוד בוסקילה, שישב ביציע האורחים, ואמר, כי; “פעמיים פגעה מדינת ישראל בתושבי הפריפריה פעם כאשר הקימו אותם כערי פיתוח בשנות ה-50 ופעם נוספת עכשיו, המדינה מחזקת את אי השוויון והפערים”.

“לכן, אני אומר לך, דוד בוסקילה, שאחרי 62 שנה, לא חל שינוי מהותי. קח אחוז אחד מעשירי המדינה, ופטרת את כל ’מענקי האיזון’ של המדינה”.

שר הפנים ח”כ אלי ישי, השיב לדברים ואמר’ כי; המקרה של העיר שדרות הוא מיוחד בתוך המצוקה של ערי הפיתוח. השר ישי, אמר, כי תקציב המדינה האחרון, קוצץ ומפלגתו הצביעה נגד הקיצוצים בהצבעה בממשלה.

השר, דיווח, כי האוצר, התחייב להחזיר כ-700 מלש”ח, עם הקיצוץ במענקי האיזון, וכעת מתנהל משא ומתן על החזר של כ-200 נוספים ועם זאת זה עדיין לא מספיק.

“הייתי בביקור בשדרות, נמצא כאן ראש העירייה, ואני אומר לכם, ניסיונו הרב בעיר, גם כראש עיר לשעבר, וגם כגזבר העירייה לשעבר, עוזרים לו להכיר היטב את העיר. הוא מתנהל בצורה נפלאה, בלתי רגילה. אבל, שיהיה המוכשר ביותר בעולם, הוא לא יכול לעשות יש מאין, ולא יכול להדפיס כסף… כל מה שנאמר כאן על פגיעה בשירותים, אני מזדהה עם כל הדברים”.

בסיום דבריו הבטיח, שר הפנים, כי; העיר שדרות, תקבל חבילה נוספת של סיוע במסגרת רזרבות ואיגום משאבים וגם כתוכנית הבראה; “נעשה כל שביכולתנו לסייע ולעזור. העיר שדרות ראויה לסיוע וראש העיר דוד בוסקילה עושה עבודה מצוינת” אמר השר ישי.

בסיכום הדיון הוחלט להעביר לוועדת הפנים של הכנסת את הדיון.

ראש העיר שדרות, מר דוד בוסקילה, הביע סיפוק מן התמיכה של הכנסת בעיר שדרות, “דבריו של שר הפנים, מעידים, כי המצוקה התקציבית, מקורה בהתנהלות האוצר. אני מצפה, כי ועדת הפנים של הכנסת תסייע לשדרות לחזור למסלול של צמיחה ופיתוח”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן