רפואת ילדים

מרכז רפואי כרמל: פעוטה ניצלה בנס לאחר שהחיידק הטורף “מנינגוקוק” תקף אותה

0
0

החיידק הטורף “מנינגוקוק”, תקף פעוטה שהגיע לטיול עם בני משפחתה מהעיר בני ברק לעיר חיפה וכמעט גרם למותה, בביה”ח כרמל, הצליחו להשתלט על החיידק ◄ בשיתוף לשכת הבריאות המחוזית בעיר תל אביב, אותרו למעלה מ- 50 איש שהיו בקשר עם הפעוטה, כולל ילדי המעון בו שהתה, לצורך קבלת טיפול מונע באנטיביוטיקה.
מרכז רפואי כרמל: פעוטה ניצלה בנס לאחר שהחיידק הטורף
מרכז רפואי כרמל: פעוטה ניצלה בנס לאחר שהחיידק הטורף “מנינגוקוק” תקף אותה

מה שהחל כמסע תמים מהעיר בני ברק לעיר חיפה, במסגרת חופשה, הפך לזוג הורים צעירים לפעוטה, בת השנה ושלושה חודשים בשם; ’שיר’, לסיוט של סכנת חיים לבתם מהחיידק הטורף “מנינגוקוק” (Neisseria meningitide), שתקף אותה, והסתיים במחלקת הילדים של בית החולים כרמל, בחיפה.

ההורים ה’חרדים’, תרתי משמע, בסיטואציה אליה נקלעו, מתארים בהתרגשות לא מוסתרת כשהם מחבקים את בתם שיר הקטנה, את תלאותיהם, שהובילה אותם אל מחלקת הילדים בביה”ח כרמל; “מה שקרה לנו כאן זה פשוט נס ענק” – אומרים בהתרגשות ההורים החרדים.

מספר האב; “אחרי שהגענו ל’גן האם’ בעיר חיפה, ותכננו לצאת לכיוון ’גן החיות’ שבעיר, שמנו לב שהילדה לא מתנהגת כרגיל,

אמא של שיר, היא כיום בהריון מתקדם, מספרת, כי; “בתי היא בדרך כלל ילדה בריאה, ולא חשדנו במשהו מיוחד, אבל האדישות שהפגינה בליווי חום אמנם לא גבוה במיוחד, הדליקו לנו, נורה אדומה, וכשראינו לאחר זמן מה שיוצא לה גם קצף מוזר מן הפה, הזעקנו מיד אמבולנס, וטסנו לחדר המיון של בית החולים כרמל”.

בחדר המיון, התקבלה הפעוטה שיר כשהמצבה מדרדר עם פרכוסים וקודחת מחום גבוה של 40.2 והחל ברור מקיף, תוך כדי טיפול אנטיביוטי לאיתור המקור לחום הגבוה ולפרכוסים.

בפעוטה, טיפלו מיד עם קבלתה ד”ר יגאל אלנברג, וד”ר משה אפרת, מנהל יחידת זיהום בילדים בבית החולים כרמל.

“כדי לשלול את כל הכיוונים לקחנו גם דגימה של נוזל חוט השידרה של שיר ושלחנו אותו לתרבית כדי לזהות את החיידק מסביר פרופ’ חיים ביבי (Prof. Haim Bibi), מנהל מיון ומחלקת ילדים במרכז הרפואי כרמל.

ואכן התשובות מן המעבדה והצילומים, היו מפתיעות כאשר ב’נוזל עמוד השדרה’, זוהה בתרבית החיידק הטורף “מנינגוקוק – החיידק האלים” (Neisseria meningitide), מדובר בחיידק מסוכן ביותר, אשר אינו מבחין בין ילדים למבוגרים, והעלול לגרום למוות גם בתוך מספר שעות ספורות” – מציין, פרופ’ ביבי ומוסיף; “חיידק המנינגוקוק, הינו חיידק, אשר עד היום לא נמצא לו חיסון מלא וכשהוא תוקף ללא טיפול מתאים הוא מסוגל לגרום לדלקת קרום המוח, אלח דם, דלקת של קרומי הלב ואפילו כאמור למוות.

עד היום המצאות החיידק, וההתקפות שלו בארץ ישראל, הן מאוד נדירות, בישראל, דווח על 51 מקרים בסך הכל בכל שנת 2004.

מיד עם קבלת התשובות החיוביות, עודכנו אנשי היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים, ובמקביל החל מבצע נרחב בניהולה של האחות שלומית יצחקי, אחראית מחלות זיהומיות בבית החולים כרמל, בשיתוף לשכת הבריאות המחוזית, אשר עודכנה במקרה, כדי לאתר בדחיפות את כל אותם אנשים שהיו קרובים לשיר הפעוטה, ועלולים להידבק מהחיידק המסוכן.

“איתרנו מיד את כל בני המשפחה אשר היו סביב לשיר הקטנה את כל הצוות הרפואי רופאים ואחיות שטיפלו בה ואפילו את נהג האמבולנס שפינה אותה וכולם הוזמנו וקיבלו מיד טיפול מונע” – מעדכנת שלומית יצחקי.

במקביל לשכת הבריאות המחוזית בעיר תל אביב, “נכנסה לתמונה” והם איתרו במהירות את המעון בו מטופלת הפעוטה שיר בעיר בני ברק וכל ילדי המעון המטפלות והסובבים, קיבלו ’טיפול מונע’ ב-אנטיביוטיקה, בסך הכל אותרו וטופלו כ- 50 איש שהיו במגע עם שיר הקטנה.

“זה חיידק מסוכן, ומאוד מפחיד מה שהוא מסוגל לעשות” – אומרת שלומית יצחקי, מהיחידה למחלות זיהומיות. בכל שנת 2009, ראינו בבית החולים, רק 2-3 מקרים של “החיידק הטורף” מסוג המנינגוקוק, ולשמחתי, הצלחנו לגלות לטפל ולבלום אותו בזמן.

“אצל לא מעט אנשים החיידק נמצא בגופם בצורה לא פעילה ואינו מזיק – מסביר פרופ’ ביבי; “מסיבה שאינה ידועה החיידק פורץ פתאום ומתחיל לתקוף את הגוף. בישראל, לא קיים חיסון מסודר, עבור חיידק המנינגוקוק, אולם בארצות כמו; אנגליה ובארה”ב, ממליצים רשויות הבריאות, לתושבים להתחסן נגדו.

בישראל, ממליצים למטיילים הנוסעים לאזורים מוכרים וחשודים כנגועים בחיידק, כמו; אתיופיה, ניגריה, גינאה, ו-צ’אד, להתחסן לפני הנסיעה.

“היום הפעוטה שיר, מתאוששת בצורה יפה, עושה רושם, כי היא צלחה בשלום את המחלה והיא תשתחרר הביתה בקרוב מעדכן פרופ’ ביבי; “אנחנו מחכים לראות, כי בשבועות הקרובים אף אחד מהסובבים שקיבלו טיפול אנטיביוטי מונע, לא יפתח את תסמיני המחלה, ואז נהיה רגועים”.

“אנחנו קיבלנו את שיר במתנה מאלוהים אומרים ההורים בהתרגשות, אין לנו מילים להודות לצוות הנהדר של בית החולים כרמל שטיפל בנו במסירות אין קץ לד”ר אלנברג, לד”ר משה אפרת לפרופ’ ביבי ולכל צוות האחיות שהיו איתנו לאורך כל הדרך,

זאת היתה חויה קשה אבל הרגשנו את הגאולה האמיתית והפרטית שלנו שיר שלנו נגאלה ב”ה וחזרה אלינו בריאה ושלמה ועל כך, אין לנו מילים להודות לכולם” – מסכמים ההורים של שיר בהתרגשות ועם שיר שמח בלב.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן