בעולם

נשיא פולין, לך קצ’ינסקי – Lech Kaczyński, נהרג בהתרסקות מטוסו

0
0

בהתרסקות נספו כל 132 הנוסעים וצוות המטוס ◄ פולין, הכריזה על שבוע אבל ◄ המוני פולנים באו אל ארמון הנשיאות בוורשה ◄ מנהיגים מרחבי העולם פרסמו פרסם הודעת תנחומים לעם בפולין והשתתפות באבל, בהם נשיא מדינת ישראל, מר שמעון פרס ראש הממשלה נתניהו
נשיא פולין, לך קצ’ינסקי - Lech Kaczyński, נהרג בהתרסקות מטוסו
נשיא פולין, לך קצ’ינסקי – Lech Kaczyński, נהרג בהתרסקות מטוסו

פולין, הכריזה על שבוע אבל, בעקבות האסון בו מצאו את מותם הבוקר (שבת), הנשיא לך קצ’ינסקי (Lech Kaczyński) ורעייתו מריה, שרים בממשלה נגיד הבנק המרכזי, סגן שר החוץ, ורמטכ”ל הצבא, יחד עם 96 נוסעי המטוס בהתרסקות מטוסם, סמוך לשדה התעופה בעיר סמולנסק אשר במערב רוסיה.

על פי כלי התקשורת הרוסיים, דווח, כי המטוס, מדגם Tupolev Tu-154, היה בדרכו הבוקר בשעה 9:56 שעון ישראל, לנחות בנמל התעופה בסמולנסק בתנאי ערפל כבד. המטוס שניסה לבצע נחיתה, ככל הנראה, פגע בצמרות העצים, כקילומטר וחצי, מן השדה, התרסק ועלה באש.

עם היוודע דבר ההתרסקות של המטוס, הוזנקו לזירת האירוע, 3 מסוקים רוסיים ובהם צוותי הצלה. כעבור מספר שעות של חיפושים נמצאה אחה”צ, הקופסה השחורה של מטוס הטופולוב.

מן הדיווחים הראשוניים, עולה, כי מדובר בטעות של הטייסים בכלי התקשורת בפולין, טוענים, כי במטוסו של הנשיא קַצִ’ינְסְקִי, נתגלו כבר בעבר ליקויי בטיחות רבים ותקלות טכניות רבות.

ולדימיר פוטין, ראש ממשלת רוסיה, ונשיאה לשעבר של הפדרציה הרוסית, הודיע, כי אישית בראש ועדת החקירה לנסיבות האסון.

קצ’ינסקי, ופמלייתו באו לרוסיה, כדי להשתתף בטקס לזכר אלפי קצינים פולנים אשר נרצחו ע”י המשטרה החשאית הסובייטית לפני 70 שנה.

לך אלכסנדר קצ’ינסקי (בפולנית; Lech Aleksander Kaczyński; נולד ב-18 ביוני 1949), כיהן כנשיא פולין מאז 23 בדצמבר 2005, אחיו התאום של ראש ממשלת פולין לשעבר, ירוסלב קצ’ינסקי. נשוי ואב לבת.

קצ’ינסקי, נולד בעיר וורשה. להורים, פטריוטים פולנים מן המעמד הבינוני, שפעלו בצעירותם בארמיה קריובה, אמו כחובשת וקשרית והאב בתפקידים אחרים.

ב-1961, בהיותם בני 12, כיכבו התאומים בסרט; “השניים שרצו לגנוב את הירח”, המבוסס על ספרו של סופר הילדים, קורנל מקושינסקי.

אחרי סיום בית ספר התיכון למד משפטים באוניברסיטת ורשה, כיום בעל תואר ד”ר למשפטים. בתקופת לימודיו היה פעיל בתנועת סולידריות באופוזיציה, כיהן כשר המשפטים וכמבקר המדינה.

ב-2002, נבחר לראש עיריית ורשה. בתקופתו, נבנה בעיר ’מוזיאון גטו ורשה’ ונאסר על קיום מצעדי גאווה.

עם היוודע דבר האסון וגודלו, נהרו אחה”צ, המוני פולנים, אל ארמון הנשיאות בוורשה, הדליקו נרות והניחו זרי פרחים.

מנהיגים מרחבי העולם, פרסמו פרסם הודעת תנחומים לעם בפולין והשתתפות באבל, בהם נשיא המדינה מר שמעון פרס; “הידיעה על האסון הנורא של אבדן ידידי, רעייתו ובכירים הכתה אותנו בתדהמה. אסון לעולם כולו ולעם בפולין.

קצ’ינסקי, היה בין מחוללי התמורות בארצו ומייצג את פולין העצמאית, הדמוקרטית המודרנית, היה מנהיג בעל שיעור קומה. נחוש ופעם לקירוב לבבות בין העם בפולין לעם היהודי. לאיחוי פצעי העבר. ובבניית עתיד משותף וטוב יותר. בתקופתו העמיקו הקשרים בין ישראל לפולין. אנו משתתפים באבלכם הכבד”. כתב נשיא המדינה פרס.

ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, שלח הודעת תנחומים לעם בפולין; “העם בישראל וממשלתו, מביעים צער עמוק על האסון שבו נספה נשיא פולין ורעייתו.

קצ’ינסקי, היה ידיד גדול של ישראל ופעל רבות לקידום השלום והשגשוג בעולם”.

משרד-החוץ של מדינת ישראל, הביע צער עמוק על האסון שפקד את פולין, וציין בהודעת האבל שהוציא, כי קצ’ינסקי, היה ידיד גדול של ישראל ושל העם היהודי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן