בעולם

אוניית “צים”, הותקפה על ידי שודדי הים (פיראטים) ליד סומליה

0
0

איש לא נפגע באירוע ◄אוניית “אפריקה סטאר (The Africa Star ship)”, הייתה כבר בעבר, נתונה למתקפת פיראטים, בראשית ספטמבר 2009, תקפו פיראטים סומלים, כשהפליגה במרחק של כ-700 ק”מ, ממזרח לחופי סומליה ◄ מעריכים, כי כ-16 מיליארד דולר, נלקחים מדי שנה בידי שודדי ים של שנות האלפיים
אוניית
אוניית “צים”, הותקפה על ידי פיראטים ליד סומליה

ניסיון כושל של שודדי ים (פיראטים), להשתלט על אוניית “אפריקה סטאר”, של חברת “צים” הישראלית, התרחש אתמול (חמישי), ליד חופי סומליה, מדינה במזרח אפריקה, השוכנת על החוף המזרחי של היבשת.

נמסר, כי במהלך ניסיון ההשתלטות, התקרבו שודדי הים בסירה אל האונייה והחלו להמטיר לעברה אש. צוות האבטחה של אונייה, השיב באש ושודדי ים, נסו על נפשם. איש לא נפגע באירוע. אוניית “אפריקה סטאר”, המשיכה בדרכה ממומבאסה לג’יבוטי.

באמצע השבוע (‏23/03/2010‏), נחטפה ספינה של חברת כי”ל, אשר שנשאה מטען של אשלגן ליד חופי סומליה לאחר שיצאה מנמל אשדוד, ישראל, ועשתה את דרכה למדינת תאילנד. הספינה, הייתה חכורה ואנשי הצוות על סיפונה היו בעלי אזרחות אוקראינית ו-טורקית.

יצוין, כי אוניית “אפריקה סטאר (The ’Africa Star’ ship)”, הייתה כבר בעבר, נתונה למתקפת פיראטים, בראשית ספטמבר 2009, תקפו פיראטים סומלים, כשהפליגה במרחק של כ-700 ק”מ, ממזרח לחופי סומליה. אז האונייה, נשאה דגל של מלטה, כאשר גם כאן איש מאנשי צוותה לא היה ישראלי.

הפיראטים, רדפו אחר הספינה בשתי סירות מהירות ופתחו עליה באש מנשק קל. אחר כך, נצמדו הסירות לירכתי האוניה, ומספר של פיראטים ניסו לטפס עליה. הפיראטים, נכשלו עקב גדרות התיל, אשר המקיפים את ירכתי האוניה, איש מאנשי הצוות לא נפגע מן הירי.

לאחר כישלונו של ניסיון ההשתלטות, שבו הפיראטים לסירותיהם והמשיכו לרדוף אחריה. המרדף נמשך כמה שעות, אולם הספינה הצליחה לחמוק.

שודדי ים (או פיראטים) 2010

שודדי ים (או פיראטים), הם פושעים המבצעים את פשעם בלב הימים, ולעתים על גדותיו. בעיית הפיראטים, שבעבר נוהלה כ”לחימה בטרור”, קיימת גם כיום (מעריכים, כי כ-16 מיליארד דולר, נלקחים מדי שנה בידי שודדי ים של שנות האלפיים).

תקיפות הפיראטים, בימינו מתרחשות, בדרך כלל, באזורי מצרי מלקה, סינגפור, סומליה, האוקיינוס ההודי והאוקיינוס השקט, אזורים אליהם השלטונות לא מצלחים להגיע ונחשבים לנידחים.

כוחות הים של האיחוד האירופי, מנסים באחרונה, להילחם בתופעת הפיראטים באזור קרן אפריקה. עוד על פיראטים בהרחבה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן