מושבים

תנועת המושבים: רק חברי המושבים, הם בעלי הסמכות להחלטה לקבלת תושבים חדשים

0
0

תנועת המושבים, פנתה לחברי מועצת מקרקעי ישראל, בבקשה להסיר מסדר היום של הישיבה מחר (15 במרץ) את ההחלטה בדבר השינויים המוצעים בועדות הקבלה במושבים ◄ לטענת תנועת המושבים, פרק הזמן הממושך שחלף ממועד ההקפאה הינו בלתי סביר בכל קנה מידה של ניהול ציבורי והתנהלות רשות שלטונית אל מול אזרחיה.
תנועת המושבים: רק חברי המושבים, הם בעלי הסמכות להחלטה לקבלת תושבים חדשים
תנועת המושבים: רק חברי המושבים, הם בעלי הסמכות להחלטה לקבלת תושבים חדשים

מועצת מקרקעי ישראל, צפויה להתכנס מחר (שני, 15 במרץ 2010) כשעל סדר יומה שורה של נושאים הנוגעים למגזר ההתיישבותי ובהם שינויים בכללי העבודה של וועדות הקבלה במושבים ודיון באיוש הנחלות הפנויות.

על פי נוסח ההחלטה, יפגע מעמדן של האגודות השיתופיות בקבלת החלטה בנוגע לקבלת תושבים חדשים. השינויים מתייחסים למושבים שבהם מעל 100 בתי אב – שהם הרוב המכריע של המושבים בישראל.

יו”ר אגף קרקעות ואגודות שיתופיות בתנועת המושבים, עו”ד עמית יפרח, פנה לחברי המועצה, במכתב דחוף ובו הוא מבקש מהם להימנע מקבלת החלטה בעניין ועדות הקבלה ולהעביר את הדיון לועדת משנה, וזאת בשל מורכבות הנושא וההשלכות הרבות שיש לקבלת תושבים חדשים על עתיד המושבים עד כדי פגיעה ביכולת הישרדותם.

לדבריו, רשם האגודות השיתופיות, התנועות המיישבות והסוכנות היהודית לא משותפות במידה ראויה בהחלטות החדשות, למרות שעמדתן המקצועית חשובה ביותר. ניסיונו של המינהל להתערב בקבלת ההחלטות באגודות, אינו במקום ומיותר.

איתן בן דוד, מזכ”ל תנועת המושבים, מסר, כי האנשים הבוחרים להצטרף ל-’מושב’ עושים זאת בראש ובראשונה מאחר והם מעוניינים להיות חלק מקהילה חזקה, שתומכת בשעות קשות ושמהווה משענת אמיתית בחיי היומיום.

עמית יפרח: להימנע מקבלת החלטה בעניין ועדות הקבלה

לפיכך, אין שום טעם לאדם שהקהילה, אינה מחליטה שיהיה לו קשה להשתלב בה לנסות להפוך בכל זאת לחבר במושב”.

מועצת מקרקעי ישראל, צפויה לקבל בישיבה דיווח על איוש הנחלות הפנויות במושבים. לפני מספר שנים, החליט המינהל על הקפאת האיוש. לטענת תנועת המושבים, פרק הזמן הממושך שחלף ממועד ההקפאה הינו בלתי סביר בכל קנה מידה של ניהול ציבורי והתנהלות רשות שלטונית אל מול אזרחיה.

המצב הנוכחי, הופך את החלטות שר החקלאות, ומשרדו, בעניין תקני הנחלות לחסרות משמעות מאחר והמושבים אינם יכולים לממש אותן.

על המועצה, לסיים את הסאגה הבלתי נגמרת של הקפאת איוש הנחלות ולהסדיר את העניין או לחילופין להפשיר את הקפאת הנחלות, ולהשיב את ההוראה בעניין זה לתוקפה עד אשר תשונה אם בכלל ע”י מועצת מקרקעי ישראל. אנשי המינהל, שהחליטו על ההקפאה, חרגו מסמכותם, ויש להחזיר את הסדר השלטוני הנכון.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן