יום האישה הבינלאומי

יום האישה הבינלאומי: אנשי משרד התמ”ת, יעברו הרצאה למניעת ’הטרדה מינית’ בעבודה

0
0

לכבוד יום האישה הבינלאומי, ביוזמת סגנית שר התמ”ת, אורית נוקד, ובהשתתפות שר ומנכ”ל התמ”ת ◄ ארגוני הנשים, מברכים על היוזמה; “זהו המשרד הממשלתי הראשון שראשיו מתגייסים לטובת הנושא” ◄ את ההרצאה, יעבירו מומחיות מטעם; איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, כיאן, מרכז תמורה-המרכז המשפטי למניעת אפליה ומרכז מהות-מידע הדרכה ותעסוקה לנשים, הפועלים עתה יחד במסגרת פרויקט לשוויון נשים בתעסוקה מטעם ’שתיל’.
יום האישה הבינלאומי: אנשי משרד התמ
יום האישה הבינלאומי: בכירי ועובדי משרד התמ”ת, יעברו הרצאה למניעת ’הטרדה מינית’ בעבודה

חלק בכירי משרד התמ”ת, בהם; שר התמ”ת בנימין (פואד) בן אליעזר, סגנית השר ח”כ אורית נוקד, מנכ”ל משרד התמ”ת שרון קדמי והעובדים, ישתתפו, היום, שני; ’יום האישה הבינלאומי’ (International Women’s Day, 8 March), בהרצאה למניעת הטרדה מינית, כחלק מציון היום הזה ברחבי העולם.

היוזמה לקיום ולציון ’יום האישה הבינלאומי’, משותפת לסגנית שר התמ”ת ח”כ אורית נוקד, ולארגוני נשים, אשר יעבירו את ההרצאה. בארגוני הנשים, מברכים על היוזמה, ומציינים, כי זהו המשרד הממשלתי הראשון שראשיו מתגייסים לטובת הנושא.

את ההרצאה, יעבירו מומחיות מטעם; איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית; כיאן, מרכז תמורה-המרכז המשפטי למניעת אפליה, ומרכז מהות-מידע הדרכה ותעסוקה לנשים, הפועלים עתה יחד במסגרת פרויקט לשוויון נשים בתעסוקה מטעם ’שתיל’. היוזמה נולדה בעקבות פניית הארגונים לסגנית שר התמ”ת, שנענתה לפנייה ורתמה אליה את השר ואת שאר הבכירים במשרד.

לדברי אורית נוקד; “אין ספק, כי מטרת ההרצאות והסדנאות היא להעלות את המודעות של העובדים והעובדות לנושא חשוב זה. מעבר לעובדה שלא הוגשה על פי דו”ח הנציבות לשנת 2009, אף תלונה על הטרדה מינית בתמ”ת, חשוב להבין, כי תפקידו של משרד ממשלתי לא נעוץ רק בשיפור השירות לאזרח, אלא גם בהטעמת המסר, כי הטרדות מיניות, בכל צורה שהיא אינן מקובלות ומנוגדות לחוק”.

ב-ארגוני הנשים, כאמור, מברכים ואומרים, כי זהו מהלך אמיץ מצד משרד התמ”ת; “כי רבות קורה שלאחר הרצאה למניעת הטרדה מינית בעבודה, מעזות נשים לדווח ולהתלונן על הטרדה מינית שעברו במקום העבודה. מניסיוננו, מקום עבודה שמקיים הרצאות כאלה, אמנם עשוי להיחשף ליותר תלונות, אך גם לדאוג בהמשך לסביבת עבודה, בטוחה יותר לנשים”.

בהרצאה, יידונו עיקרי החוק למניעת הטרדה מינית, המיתוסים הנפוצים בנושא זה, ההבדל בין חיזור לבין הטרדה, ויוצגו פסיקות משפטיות מרכזיות בנושא זה.

כמו כן, יציגו הארגונים את תופעת ההטרדה המינית בעבודה כחסם מרכזי בפני נשים בשוק התעסוקה, זאת גם לאור המחקר האחרון של ד”ר אביגיל מור, מ-’מכללת תל חי’, שמצביע, כי 79% (אחוזים) מן הנשים הרווקות, וכ-15% מן הנשים הנשואות, עברו ’הטרדה מינית’ בשנה האחרונה.

“אנו מאמינות, כי מהלך משותף זה לבכירי התמ”ת, ולארגוני הנשים, יוביל לסדרה של צעדים משמעותיים מצד התמ”ת, כדי לעודד מעסיקים, בהם משרדי ממשלה, לקיים הרצאות מסוג זה ולהבטיח, כי פחות נשים, ייחשפו להטרדות מיניות”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן