אינטרנט חדשות

רוב (86%) הנוער בישראל בגילאי 14-18 משתמשים באינטרנט לעומת 68% מקרב המבוגרים (19+)

0
0

מסקר בנושא דפוסי שימוש וקניה באינטרנט של בני נוער, שערך משרד התמ”ת, עולה, כי: שעורי השימוש הם דומים בין נשים וגברים צעירים, אך פער גבוה יחסית מתקיים בין אחוז המשתמשים הצעירים היהודים (92%) לבין ערבים (67%) ◄ תדירות הגלישה של נוער בישראל, גבוהה: כ-75% מהמשיבים מדווחים על שימוש יומי באינטרנט
רוב (86%) הנוער בישראל בגילאי 14-18 משתמשים באינטרנט לעומת 68% מקרב המבוגרים (19+)
רוב (86%) הנוער בישראל בגילאי 14-18 משתמשים באינטרנט לעומת 68% מקרב המבוגרים (19+)

86% מקרב הנוער בישראל בגילאי 14-18 משתמשים ב-אינטרנט (internet), לעומת 68% מקרב המבוגרים (19+), וכי תדירות הגלישה של נוער בישראל היא גבוהה: כ- 75% מהמשיבים מדווחים על שימוש יומי באינטרנט – כך עולה מסקר בנושא דפוסי שימוש וקניה באינטרנט של בני נוער, אשר ערך מינהל מחקר וכלכלה במשרד התעשייה המסחר והתעסוקה, עוד, מתברר, כי שעורי השימוש הם דומים בין נשים וגברים צעירים, אך פער גבוה יחסית מתקיים בין אחוז המשתמשים הצעירים היהודים (92%) לבין ערבים ( 67%).

עוד עולה מן הסקר של משרד התמ”ת, כי;

• החיפוש ברשת האינטרנט של בני נוער, מבוצע ברובו המכריע במנועי החיפוש (97%) אך גם במגוון אחר של אתרים: חנויות מקוונות (59%), אתרי השוואת מחירים (51%), לוחות מודעות אלקטרוניים (48%). מנועי החיפוש המובילים הם; Google, ו-וואלה.

• המוצרים הנרכשים ביותר על ידי בני נוער, הם; מוצרי בילוי; כרטיסי קולנוע, תיאטרון, מופעים (34%), מוצרי אלקטרוניקה בידורית (34%), שירותי נסיעה (22%), מחשב ועזרים נלווים (21%), מצלמה וציוד צילום (20%).

• רמת החדירה של האינטרנט בקרב בני נוער בישראל, דומה לרמת החדירה בצפון אמריקה ובמערב אירופה, אך רמת הרכישה, נמוכה כאן, בהשוואה למקבליהם בצפון אמריקה ובאירופה.

נתונים אלו, עולים מניתוח שערך מינהל מחקר וכלכלה מטעם משרד התמ”ת, בתחילת שנת 2009. הניתוח מתבסס על מדגם מייצג של 1,520 מרואיינים בגילאי 14+, בהם 309 בני נוער (בני 14-18).

מראשית שנות ה-90 של המאה העשרים, החלה חדירה משמעותית של האינטרנט לבתי האב בעולם המערבי. המבוגרים, ובמיוחד אלה שכיום מעל גיל 30, מצאו את עצמם לאחר מספר שנים בסביבה מרושתת לחלוטין.

שליש מהנוער גולשים בטלפון נייד

מבוגרים אלה, זכו לכינוי; “מהגרים דיגיטליים”. לעומתם, הדור הצעיר, ובמיוחד בני הנוער כיום, נולדו לתוך הסביבה הזאת. מכאן הכינוי המרכזי לדור זה; “ילידים דיגיטליים” (Palfrey and Gasser, 2008).

אחת הפעילויות המקוונות שזוכות לצמיחה הגדולה ביותר באינטרנט היא הקניה המקוונת והחיפוש המקוון אחר מידע על מוצרים.

המפגש שבין בני הנוער ברשת ה-אינטרנט לבין הצרכנות הוא מעניין במיוחד, שכן בני הנוער עושים את צעדיהם הראשונים כצרכנים עצמאים, וכיום – האינטרנט הוא זירה חדשה שבה נעשים צעדים אלה.

לאור החשיבות של בני הנוער כאוכלוסייה באינטרנט ולאור הצמיחה בפעילות הפיננסית והצרכנית באינטרנט, ממצאי הסקר הנוכחי עוסקים בדפוסי שימוש של בני נוער ישראלים באינטרנט, תוך דגש על פעילויות פיננסיות וצרכניות באינטרנט.

תופעת ה- Digital Natives, קיימת גם בישראל, אבל נוכחותם הצרכנית, עדיין צנועה. יחסית לעולם המערבי, יש בישראל, גישה לאינטרנט ברמה דומה, אבל הרכישה בקרב בני נוער – מועטת יחסית.

עוד עולה מניתוח, הסקר, כי:

• מקום הגלישה העיקרי של בני נוער באינטרנט הוא הבית (99%), אחריו: בית של חברים (81%) ומקום הלימודים (46%).

• אמצעי הגלישה המועדף על ידי בני נוער הוא המחשב הנייח (93%), אולם כשליש, מציינים את המחשב הנייד ושליש נוסף את הטלפון הנייד. היישומים הקבועים בהם בוחרים בני הנוער, להשתמש נועדים לצפייה בקטעי וידאו (80%), הרחבת ידע כללי (79%) והורדת קבצים (73%).

מנועי החיפוש המובילים הם; Google, ו-וואלה

יוזכר, שסקר זה, נערך בטרם הופעת דגמי טלפונים “חכמים” ניידים. לכן, הרמה שנמדדה כאן, של שליש הגולשים בטלפון נייד, היא רמה גבוהה.

• בני נוער, נוטים יותר ממבוגרים לחפש מידע אודות מוצרים בני קיימא או דיגיטליים באינטרנט. עם זאת, החיפוש המקוון, מתרכז בעיקר בתחומים שבהם יש רמת פעילות כלכלית בינונית ונמוכה. בני נוער, מבצעים בדרך כלל רכישות בהיקף קטן (לא קונים מכוניות או בתים, ורק מעטים סוחרים בבורסה).

• נוער שהוא Digital natives, יודע מה הוא עושה: כשליש ממחפשי המידע, מדווחים, כי הם תמיד מצליחים באיתור המידע המבוקש באמצעות שימוש באינטרנט, וכמחצית – על הצלחה במרבית הפעמים. רק חמישית מבני הנוער, מדווחים על הצלחה נמוכה באיתור המידע באמצעות האינטרנט (internet).

• 29% מבני הנוער, ביצעו רכישה מקוונת *אי פעם* בעבר. מקרב הרוכשים, 15% קונים כמעט מדי חודש או בתדירות גבוהה יותר, 47% בין פעם אחת לשלוש בשנה ו- 29% פחות מפעם בשנה.

• חלק ניכר מבני הנוער (71%), סבור, כי יש מוצרים שלא כדאי לקנות באינטרנט, בהם; תכשיטים (37%), ביגוד או הנעלה (26%) וקוסמטיקה (13%).

מצ”ב הסקירה במלואה שנכתבה עבור מינהל מחקר וכלכלה בתמ”ת, ע”י פרופ’ שיזף רפאלי, ראש בית הספר לניהול והמרכז לחקר חברת המידע באוניברסיטת חיפה, יחד עם ד”ר ירון אריאל וגב’. מרי כצמן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן