ספרים | סופרים | משוררים

שר התמ”ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, מתנגד להצעת חוק להגנת הספרות והסופרים בישראל

0
0

שר התמ”ת, בן אליעזר; ענף הספרים, נבחן לעומק ע”י רשות ההגבלים, ומסקנותיה, היו חד משמעויות; קיומה של תחרות בענף הספרים מקדם את האינטרס הציבורי – ענף הספרים, הינו בעל חשיבות ציבורית גבוהה ומשמעות קבלת החוק, יכולה להוביל לפגיעה לא רק בצרכנים, אשר ייאלצו לשלם יותר עבור ספרים, אלא גם על סופרים ובעיקר אלו הנמצאים בתחילת דרכם.
שר התמ
שר התמ”ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, מתנגד להצעת חוק להגנת הספרות והסופרים בישראל

שר התמ”ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, הביע במהלך הדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה, את התנגדותו הנחרצת להצעת חוק להגנת הספרות והסופרים בישראל, התש”ע – 2010. “עיקר הדאגה שלי, היא לבני השכבות החלשות בעם, ולשאלה באיזו מידה הם יהיו נגישים למה שעוד נותר להם – לקרוא את הספר העברי. החוק, יעניק יתרון לספרות הזרה, שכן הוא קובע עלות מינימום לספרים הישראלים בלבד, ובכך תוכל להתפתח תחרות בספרות הלועזית. בנוסף, הצעת החוק תפגע באותם סופרים צעירים וחלשים יותר, שאת ספריהם לא יקנו בסכומים כה יקרים. לבסוף, הצעת חוק שכזו, תפתח פתח להצעות חוק כמו שכר מינימום לשחקנים, רואי-חשבון, עו”ד ואמנים. למה לסופרים – ולהם לא?”.

השר בן אליעזר, תמך בעמדת הרשות להגבלים עסקיים. לפי עמדה זו, החוק המוצע, יוביל להגבלת ההנחות והמבצעים על מכירת ספרים בחנויות הקמעוניות. עמדת משרד התמ”ת, הינה להתנגד להצעת החוק, אשר מהווה התערבות בוטה בשוק אשר עלולה לפגוע בצרכנים, בסופרים ובענף כולו.

ענף הספרים, נבחן לעומק ע”י רשות ההגבלים, ומסקנותיה, היו חד משמעויות; קיומה של תחרות בענף הספרים מקדם את האינטרס הציבורי, הן מצד הביקוש והן מצד ההיצע. בצד הביקוש, התחרות מאפשרת לכל עם ישראל, ובפרט לשכבות החלשות, לרכוש ספרים במחירים שבהישג ידם וליהנות מפרי היצירה התרבותית.

מצד ההיצע, התחרות בענף הספרים מאפשרת לסופרים ותיקים וצעירים להגיע לקהלים רחבים יותר בציבור הישראלי ולהוציא לאור יותר כותרים, בכמות ובמגוון.

בדיקת הרשות להגבלים עסקיים, מצביעה על קיומה של תחרות בריאה ודינאמית בענף הספרים בישראל, אשר נהנה מצמיחה בשנים האחרונות. התחרות בענף, הביאה בשנים האחרונות לירידה משמעותית במחירי הספרים לצרכנים, וכתוצאה לגידול ניכר במספר הספרים הנמכרים בישראל (לדוגמא; הכותרים, שיצאו לאור על ידי 20 המו”לים הגדולים בישראל עלה משנת 2004 ב-25%). למרות הירידה במחירים, הפדיון, הכולל בענף, עלה בשנים האחרונות.

ממצאי בחינת הרשות להגבלים עסקיים, המעוגנים בנתונים כמותיים, מצביעים בבירור על כך שבהשוואה לעבר, הציבור הישראלי, נהנה כיום ממגוון משופר של ספרים וממחירים נמוכים יותר, וכי הודות לכך, ציבור משקי הבית, רוכש יותר ספרים. שכלול התחרות, הביא לצמצום רווחים, הורדת מחירים והגדלת התמורה שמקבל הצרכן, עבור כספו.

ענף הספרים, הינו בעל חשיבות ציבורית גבוהה ומשמעות קבלת החוק, יכולה להוביל לפגיעה לא רק בצרכנים, אשר ייאלצו לשלם יותר עבור ספרים, אלא גם על סופרים ובעיקר אלו הנמצאים בתחילת דרכם.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן