אנרגיה ירוקה

יו”ר קק”ל, אפי שטנצלר: בישראל חייבת להיקבע מדיניות לשימושי הקרקע ובפיתוח הטכנולוגיות הסולריות

0
0

אפי שטנצלר, כנס אנרגיה מתחדשת באילת: התחושה שלנו בקק”ל, דווקא כגוף ציוני וסביבתי, שאין במדינת ישראל, יד מכוונת המשקללת את היתרונות והחסרונות של היוזמה הזאת. הקרן הקימת לישראל, תהיה שם כדי לסייע ככל יכולתה
יו
יו”ר קק”ל, אפי שטנצלר: בישראל חייבת להיקבע מדיניות לשימושי הקרקע ובפיתוח הטכנולוגיות הסולריות

“כנס אנרגיה מתחדשת”, התקיים היום (רביעי, 16.2) בעיר אילת. הכנס, בהשתתפות; דורית בנט, מנהלת אנרגיה מתחדשת אילת-אילות, פרופסור דניאל הרשקוביץ שר המדע והטכנולוגיות, מאיר יצחק הלוי ראש העיר אילת, פרופסור מוטי הרשקוביץ, סגן נשיא אוניברסיטת בן גוריון שבנגב, יו”ר קק”ל אפי שטנצלר.

אפי שטנצלר יו”ר קק”ל, אמר בנאומו בכנס; “בערבה, מצד אחד, קרינת השמש הדרומית היא מהחזקות בעולם, ולכן האזור מתאים במיוחד לניצול אנרגיית השמש ולהקמת תחנות כוח סולריות. תחנות כאלה, יספקו מקור הכנסה, וימשכו עוד תושבים לערבה, מה גם שהם יספקו חשמל נקי.

אבל, מצד שני, תחנות כוח סולריות זוללות משאבי קרקע ובמדינה קטנה כישראל מדובר במחיר גבוה.

להקמת תחנות כוח סולריות, יש השלכות עצומות על הסביבה. התחושה שלנו בקק”ל, דווקא כגוף ציוני וסביבתי, שאין במדינת ישראל, יד מכוונת המשקללת את היתרונות והחסרונות של היוזמה הזאת. אני מקווה שעכשיו, בעקבות בדיון זה, גם אם לא תיפתר הדילמה, לפחות יעלו הדברים על השולחן בדרך לפתרון מושכל”.

יו”ר קק”ל, מר שטנצלר, אמר עוד בדבריו, כי; “מדינה, בעצה אחת של הגופים המקצועיים, הסביבתיים והציבוריים, חייבת לקבוע מדיניות.

כאשר תיקבע מדיניות כזו, הקרן הקימת לישראל, תהיה שם כדי לסייע ככל יכולתה, הן בתחום שימושי הקרקע והן בתחום פיתוח הטכנולוגיות הסולריות”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן