חוף הכרמל

חוף הכרמל: המועצה האזורית, פתחה קבוצת תמיכה לדור שני של ניצולי השואה

0
0

לראשונה, בחוף הכרמל, קבוצת תמיכה לדור שני של ניצולי השואה בתחנה לטיפול משפחתי “קשרים”, כרם מהר”ל, אותה, ינחה מטפל משפחתי מוסמך בהתאמה לצרכי הקבוצה ◄ עו”ס לירון קפלן-פירנקו; “כיום קיימת מודעות להשפעת טראומת השואה לא רק על הניצולים עצמם אלא גם על ילדיהם ואף על בני הדור השלישי”.
חוף הכרמל: המועצה האזורית, פתחה קבוצת תמיכה לדור שני של ניצולי השואה
חוף הכרמל: המועצה האזורית, פתחה קבוצת תמיכה לדור שני של ניצולי השואה

המועצה האזורית חוף הכרמל, המחלקה לשירותים חברתיים וקהילתיים מארגנת קבוצת תמיכה לדור שני של ניצולי השואה. מדובר בסדרת מפגשים קבוצתיים במטרה לאפשר מקום בו ניתן לשתף ולעבד את החוויות והזיכרונות השונים החל מגיל ילדות ועד היום.

הקבוצה עתידה להיפתח לאחר חג הפסח, ובה יטופלו סוגיות הקשורות לחיים בבית בו הורה (או הורים) ניצולי שואה, כגון, חוויית הילדות, כיצד השפיעה השואה על החיים של הבן או הבת, נוכחות השואה בחיי היום ובחיי המשפחה. כל זאת תוך התמקדות וניתוב הקושי לאפיקים מסתגלים במטרה לבנות סיפור חיים אופטימי.

את הקבוצה, ינחה מטפל משפחתי מוסמך בהתאמה לצרכי הקבוצה. המפגשים יתקיימו אחת לשבוע, ביום שני בין השעות; 19:00-21:00, בתחנה לטיפול משפחתי “קשרים”, ליד בי”ס העמר, כרם מהר”ל.

לדברי עו”ס לירון קפלן-פירנקו; “כיום קיימת מודעות להשפעת טראומת השואה לא רק על הניצולים עצמם אלא גם על ילדיהם ואף על בני הדור השלישי. הילדות בצל הורים ניצולי שואה, צבעה את ילדותם ובגרותם ומלווה אותם בחייהם היומיומיים כבוגרים.

הבנה זו, מכוונת את המחלקה לשירותים חברתיים להתמקד בבני הדור השני, ולפתח עבורם מענה לצורכיהם”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן