אינטרנט חדשות

ח”כ מאיר שטרית: ישראל לא ערוכה לתת מענה לסכנות שאורבות לילדינו באינטרנט

0
0

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, מתכוננת לערוך קרב, על חשיפתם של ילדים לפשיעה באינטרנט ◄ ח”כ מאיר שטרית, הבטיח ליזום חקיקה, שתוסיף כלים לטיפול בבעיות, כמו; פדופיליה, אך הדגיש ששום חוק או טכנולוגיה לבד לא יפתרו את הבעיה
ח
ח”כ מאיר שטרית: ישראל לא ערוכה לתת מענה לסכנות שאורבות לילדינו באינטרנט

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בראשות ח”כ מאיר שטרית (סיעת קדימה), קיימה היום (16.2.10) ישיבה מיוחדת לציון; “היום הבינלאומי לגלישה בטוחה ושימוש נבון באינטרנט”, בנושא; “החיים ברשת”. הישיבה התקיימה בהשתתפות נציגי איגוד האינטרנט הישראלי נציגים ממשרדי הממשלה, חברות היי-טק, ארגון ההורים הארצי, ספקי אינטרנט ואורחים נוספים.

בישיבה, שאורגנה על ידי ח”כ שטרית, בעקבות ריבוי מקרי הפשיעה באינטרנט בזמן האחרון, התקיים רב-שיח סביב הנושאים הקשורים לבטיחות באינטרנט והדרך להשגתה.

ח”כ שטרית, פתח את הישיבה עם מתן דגש על חשיבות נושא הבטיחות ברשת; “מדינת ישראל לא ערוכה מספיק בכדי לתת מענה לסכנות שעומדות בפני ילדינו בתחום האינטרנט. יש צורך ביותר חקיקה, יותר אכיפה וגם יותר חינוך, זאת אם אנו רוצים למנוע מקרי פשיעה, כמו אלו שפורסמו בזמן האחרון”.

נציגים של משרדי ממשלה, ושל משטרת ישראל, תיארו את האופן בו הם מטפלים היום בבעיות כמו; פדופיליה, מכר סמים, לשון הרע, ואף איומים על התאבדות באינטרנט.

רוני דיין, מנהל גף יישומי מחשב של משרד החינוך, תיאר את שיתוף הפעולה הקיים בין משרד החינוך לבין ארגונים שונים בארץ, המתפקדים כ-’צבא שלם’ המעניק ידע וכלים זמינים להורים ולמורים לצורך התמודדות עם סכנות הקיימות בשימוש באינטרנט.

אך מרבית מהנוכחים בישיבה, טענו, כי עדיין אין מודעות לסכנות הקיימות באינטרנט או על הכלים המיועדים להתמודד איתן, בקרב הורים ומורים ברחבי המדינה.

פרופ’ גוסטבו מש, ראש החוג לסוציולוגיה באוניברסיטת חיפה, אמר, כי; “חסרים מחקרים, המספקים נתונים סטטיסטיים על היקף חשיפתם של ילדים לפשיעה באינטרנט, כמו גם על יעילות הטכנולוגיה המנסה למנוע אותה”.

פרופ’ גוסטבו מש; חסרים מחקרים על היקף חשיפתם של ילדים לפשיעה באינטרנט

מהצד השני גם נשמעו קולות של אלו שטענו שכבר קיימים כלים טכנולוגיים המאפשרים הגנה מפני הסכנות האורבות באינטרנט.

אורי אזולאי, מנכ”ל תעשיה ושירותים בחברת היי-טק, תיאר תוכנה המזהה מילים או תמונות לא תקינות העולות לאינטרנט, כך שאם ילד או ילדה מעלים משהו לא ראוי לאינטרנט, מורם דגל אדום להורים. נציגי חברת “מיקרוסופט”, גם תיארו תוכנה דומה המסופקת בחינם ליותר ממיליארד אנשים סביב העולם.

יהונתן השלי, מנכ”ל אחד החברות המספקות טכנולוגיות לסינון אתרים וכדומה, הדגיש את הטעות בתפיסה שלדעתו גורמת להרבה מהבעיות שהוזכרו; “אין פרטיות באינטרנט! לכן, עד שלמשל; פדופיל, לא מבצע עבירה במציאות, אי אפשר לעצור אותו. ואין אף הורה שיהיה מוכן להקריב את הילד שלו כדי לתפוס פדופיל”.

דבריו עוררו את עו”ד יורם הכהן, ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים, שהסכים, והוסיף, כי משרד המשפטים, מתכנן, כנס לדון בשאלה האם פרטיות באינטרנט אינו שונה מפרטיות במציאות.

אך כולם, הודו שהדבר החיוני ביותר הוא חינוך ילדים על ידי הוריהם לגבי שימוש נבון באינטרנט.

ח”כ שטרית, ציין, כי; “עם כל הצורך בפעולה משולבת לעסוק בבעיות של פשיעה ברשת, אין תחליף לעניין של חינוך. יש צורך בשילוב של חקיקה, אכיפה וחינוך. בלי חקיקה אין כלים. בלי אכיפה אין שום יעילות בחקיקה. אבל חינוך הילדים שלנו הוא יותר חשוב משניהם ובלעדיו שום דבר לא יעזור”.

שטרית, הבטיח ליזום חקיקה, שתוסיף כלים לטיפול בבעיות, כמו; פדופיליה, אך הדגיש ששום חוק או טכנולוגיה לבד לא יפתרו את הבעיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן