מוזיקה

אל בית הזמר חיים משה, ברחוב ירמיהו בעיר רמת השרון, הושלך הלילה, רימון הלם

0
0

איש לא נפגע ◄ הזמר משה, טען, כי אין לו מושג מי הוא או אלה המבקש/ים לפגוע בו ◄ זו הפעם השנייה, בתוך פחות משנה (סוף יוני, 2009), שבו מושלך רימון הלם לעבר חצר ביתו של הזמר חיים משה.
אל בית הזמר חיים משה, ברחוב ירמיהו בעיר רמת השרון, הושלך הלילה, רימון הלם
אל בית הזמר חיים משה, ברחוב ירמיהו בעיר רמת השרון, הושלך הלילה, רימון הלם

אל ביתו של הזמר הים-תיכוני חיים משה, הושלך (הלילה, ג’) רימון הלם, איש לא נפגע ולא נגרם נזק. המשטרה פתחה בחקירה ומסרה, כי לפי שעה, הרקע למעשה, אינו ברור.

את שלוות דיירי רחוב ירמיהו בעיר רמת השרון, הפר הלילה, סמוך לשעה 23:30, פיצוץ עז. דקות ספורות, אחר כך, הגיעו אל זירת “פיגוע הפלילי”, אנשי תחנת משטרת גלילות, וחבלן משטרתי, שאבחן, כי מדובר ברימון הלם, השוטרים, לא התקשו לזהות את הכתובת, אליה הושלך הרימון; ביתו של הזמר חיים משה, הם אספו עדויות אם היו כאלה של העבריינים, מחצר הבית שלא ניזוק.

השלכת רימוני הלם לעבר היעד שנבחר ע”י עבריינים היא אחת מדרכי איום על בניסיונות שלהם לסחוט כספים או טובות הנאה, כאלה או אחרות. הזמר משה, טען, כי אין לו מושג מי הוא או אלה המבקש/ים לפגוע בו.

יצוין, כי זו הפעם השנייה, בתוך פחות משנה (סוף יוני, 2009), שבו מושלך רימון הלם לעבר חצר ביתו של הזמר חיים משה, שבחר אז לא להגיש תלונה במשטרה, ורק אמר לתקשורת, כי אינו קשור לאירוע, וכי מדובר בטעות ביעד אליו הושלך הרימון.

◄ מי זה הזמר חיים משה

הזמר הישראלי, חיים משה (נולד ב-20 בספטמבר 1955 בעיר רמת השרון). הוא החל את דרכו המוזיקלית באמצע שנות ה-70, כשחבר לזמר דקלון ללהקה “צלילי הכרם”.

הצמד הופיעו בעיקר באירועים עם שירי עם ישראלים, תוך שילוב פיוטים תימנים עם צלילים ערבים ומוזיקה פופולרית לתקופה. הצלחתה המידתית של הלהקה נמשכה מספר שנים, עד שבשנת 1982 התפרקה הלהקה והשניים פנו כל אחד לדרכו.

◄ קריירת סולו

בשנת 1983, שנה לאחר פירוק “צלילי הכרם”, יצא אלבום הסולו הראשון של משה, “אהבת חיי”. אופיו המוזיקלי של האלבום דמה לזה של להקת “צלילי הכרם” המפורקת, ו-משה שר בו כמעט לחלוטין בערבית.

על אף ששירים מאלבומים אלו לא שרדו את מירוץ הזמן, האלבום פרץ את דרכו של חיים משה לתודעה הישראלית. משה, בעצמו כתב רק שיר אחד מתוך האלבום (“סמדר”), ואת השאר כתבו; ציון שרעבי, אריס סאן, אביהו מדינה ואחרים.

שנה מאוחר יותר, יצא אלבומו השני, “להיות זמר”, ששיר הנושא שלו היה ליחיד המצליח ממנו. את מרבית השירים בו כתבו ציון שרעבי ואורי חיימוב. באותה השנה, גם השתתף חיים משה בסרט “כאסח”‏‏, ובו שר שירים מאלבומיו הקודמים (ביניהם הלהיט “לינדה”) ומאלבומו שיצא שנה מאוחר יותר (ביניהם הלהיט “למה אל”).

בשנת 1985 יצא אלבומו השלישי של חיים משה, “תן לזמן ללכת”. מרבית האלבום נכתב והולחן בידי אביהו מדינה, אך שוב כתבו לו שירים גם שרעבי וחיימוב. בסוף אותה שנה, הוא הוציא אלבום נוסף בשם “צעד תימני”.

הפעם השנייה, שבו מושלך רימון הלם לעבר ביתו של הזמר חיים משה

אלבומו הבא של חיים משה, שנקרא; “תודה”, שנכתב כולו בידי עוזי חיטמן, שוחרר בשנה הבאה. שיר הנושא של האלבום, כמו גם השיר “תני לי”, הפכו ללהיטים גדולים. באותה השנה שיחרר משה גם את האלבום “כל נדרי”, שגם שיר הנושא שלו, שכתבה לאה לופנפלד, הפך ללהיט גדול.

גם שירי הנושא של חיים משה, בשני אלבומיו הבאים; “עוד יום עולה” (1987), ו”נשבע” (1988), הפכו ללהיטי גדולים. “נשבע” היה אלבומו הארוך ביותר של משה עד אותה התקופה, עם 14 רצועות.

◄ שנות הקושי;

למרות להיטיו האחרונים, חלה ירידה בפופולריות של חיים משה בשלהי שנות השמונים. ב-1989, הוא שיחרר את האלבום “חי לאהבה”, ובשנה הבאה, שיחרר את האלבום “ממעמקים קראתיך” שהכיל שירי שבח לירושלים והצליח כמעט בלעדית במגזר החרדי.

ב-1992 שיחרר אלבום נוסף בשם “הביתה” שלא הצליח, ואז שוב המתין שלוש שנים עד שיצא אלבומו הבא, “איזו מין אישה” (1995), שגם לא הצליח במיוחד.

◄ החזרה למרכז העניינים;

ב-1994 שר חיים משה את “ירוק בעיניים”, שיר האליפות של מועדון הכדורגל, “מכבי חיפה”; אך רק ב-1996, שמונה שנים אחרי הצלחתו של “נשבע”, הצליח לשחזר משה את הצלחתו, עם צאת האלבום “דברי אלי”, ששיר הנושא שלו (מילים: אהוד מנור) הפך ללהיט גדול.

ב-1998 שיחרר הזמר את האלבום “התמונות שבאלבום” עם הלהיטים “התמונות שבאלבום” (מילים: זאב נחמה) ו”עיישה” (מילים: אהוד מנור).

אלבומיו הבאים של משה, הניבו לו הצלחה לא רעה, אך רוב הפופולריות שלו בהמשך הדרך נשענה על הקלאסיקות שלו.

◄ אלבומים נבחרים;

• אהבת חיי, (1982)
• להיות זמר, (1984)
• תן לזמן ללכת, (1985)
• תודה, (1986)
• כל נדרי, (1986)
• עוד יום עולה, (1987)
• נשבע, (1988)
• דברי אלי, (1996)
• התמונות שבאלבום, (1998)
• נוגע בנשמה, (2005)
• קרוב ללב, (2008)
• הדואטים, (2009).

המידע על קורות החיים של חיים משה, הובא מתוך ויקיפדיה

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן