בעולם

מגן דוד אדום: צוותי מומחי מד”א, יכשירו מקומיים בהאיטי לבצע חיסונים לפליטים

0
0

זאת מחשש מהתפרצות מגפה במחנות הפליטים: מד”א, יסייע בחיסון האוכלוסייה בפורט או פרינס אשר תושביה נמצאים בסיכון הגבוה ביותר להדבקות במחלות” – מסביר אוהד שקד, פרמדיק מצוות המומחים של מד”א, המכשיר את המקומיים לבצע חיסונים.
מגן דוד אדום: צוותי מומחי מד
מגן דוד אדום: צוותי מומחי מד”א, יכשירו מקומיים בהאיטי לבצע חיסונים לפליטים

נזקי רעש האדמה בהאיטי (Haiti), כוללים את מערכות התברואה, אין ביוב, וקיים מחסור חמור במים. במחנות האוהלים בהם מתרכזים כיום אלפי פליטים, קיים חשש להתפרצות מחלות זאת בשל תנאי היגיינה הנמוכים והעדר תנאים תברואתיים בסיסים. כ-140,000 פליטים, יטופלו במסגרת תכנית חיסוני חירום שיוזם משרד הבריאות של האיטי, UNICEF וארגון הבריאות הפאן אמריקני (PAHO).

ה- IFRC, הוא השותף העיקרי המיישם את תכנית זו ובכוונתו להכשיר כוח אדם מקומי ייעודי לחיסון האוכלוסייה. התכנית צפויה להמשך שבועיים.

“התכנית תתרכז ברגע זה בפורט או-פרינס, כי נכון לעתה, תושביה נמצאים בסיכון הגבוה ביותר להדבקות במחלות” – מסביר אוהד שקד, פרמדיק מצוות המומחים של מד”א (מגן דוד אדום) המכשיר את המקומיים לבצע חיסונים.

“ה-IFRC, מתכנן לחסן כ-1,800 איש ביום הראשון לתכנית, במחנה הממוקם על מסלול שדה התעופה הישן; “LA PISTE”, שם חיים כ-30,000 פליטים. המטופלים, יחוסנו נגד חצבת, אך גם דיפטריה ו-טטנוס”.

למעלה מ-12,000 אנשים, כבר קיבלו טיפול במסגרת התכנית. כ-1,300 אנשים בממוצע, יטופלו בכל יום במתקני הרפואה של ה-IFRC, להם היכולת לטפל בכ-340,000 איש.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן