מזג אוויר

רמת הגולן: הקור והשלג בגולן, מטיבים עם עצי הדובדבן, התפוח, כרמי היין ו… החלב

0
0

זאב מרקמן, מנכ”ל החברה לפיתוח הגליל: הגשמים, מילאו את הנחלים, כך שניתן יהיה להשקות גידולים ומטעים בתקופות הקיץ, ובכל מקרה הגשם שיירד, יאפשר הפסקת השקיית גידולי החורף כמו חיטה, שעורה ותחמיצים ◄ ביקב הרי גליל ביראון, מברכים על מזג האוויר הקר, ומקווים אפילו לשלג בהרי הגליל
רמת הגולן: הקור והשלג בגולן, מטיבים עם עצי הדובדבן, התפוח, כרמי היין ו... החלב
רמת הגולן: הקור והשלג בגולן, מטיבים עם עצי הדובדבן, התפוח, כרמי היין ו… החלב

השלג, עדיין יורד בשעות אלו של יום חמישי, 04.02.2010, בצפון רמת הגולן, ונערם לגובה של עד 10-20 ס”מ, מפלסות, מפנות את הכבישים. עקב הטמפרטורה הנמוכה של מינוס שתי מעלות, מחממים את החיות שהומלטו בפינת החי והסוסים של חוות הבוקרים הורדו לאזורים לא מושלגים.

שפי מור, מנהל התיירות בקיבוץ מרום גולן, אומר, כי; הוא מאוד מקווה שהשלג, יישאר גם בסוף השבוע, ואיתו זרם המבקרים; “אין ספק שהשלג, יביא ברכה לכלל תיירני הגולן והגליל ואנו בהחלט מצפים לבואו” – אומר מור.

גבי קוניאל, מנהל המטעים והכרמים במרום גולן, אומר, כי; הקור העז הוא ברכה למטעים בעיקר לתפוחים ולדובדבנים.

קוניאל, מקווה, כי יתווסף גם גשם לקור, הגורם להתעוררות טובה של הפרי בעונת האביב, ואומר, כי ככל שיש יותר גשם יש צורך בהשקיה מוקדם יותר וכי הוא צופה תחילת השקיה של המטעים בעוד חודשיים שלושה, עם בוא האביב.

העצים בחורף, נמצאים ב”תרדמה”, וכי אין פעילות שורשים. מנות קור עובדות על ההתמיינות היעילה של הפרי, נקראת; “פיקי פרי” ותיצור תפרחת של 4 תפוחים או 10 דובדבנים; “מה שיותר מנות קור יהיה הפרי יפה יותר וגדול יותר” – אומר קוניאל.

זאב מרקמן, מנכ”ל החברה לפיתוח הגליל, אומר, כי; על פי התחזיות צפויים עוד מספר ימי גשם, ובמידה ואכן תרד הכמות הצפויה, מצב המשקעים, יהיה טוב יותר משנה שעברה.

הגשמים, מילאו את הנחלים, כך שניתן, יהיה להשקות גידולים ומטעים בתקופות הקיץ, ובכל מקרה הגשם שירד בימים הקרובים, יאפשר הפסקת השקיית גידולי החורף כמו; חיטה, שעורה ותחמיצים.

עוד אומר מרקמן, כי; “הגשם הרב שירד לאורך השבועות האחרונים ואלו שירדו בימים הקרובים תורמים להעלאת מפלס הכנרת ולמילוי מאגרי המים בגולן”.

שבתאי גלס, ממפעלי המים בגליל העליון, אומר; “אנו מחכים להחלטת נציבות המים, ב- 1 באפריל, באשר לתוספת מים לחקלאות. עקב מצב המים, אנו מקווים, כי תאושר תוספת מים לחקלאי הגליל, באין להם מי קולחין להשקיה אלא רק מים שפירים”.

הקור העז הוא ברכה למטעים בעיקר לתפוחים ולדובדבנים

ביקב הרי גליל בקיבוץ יראון, מברכים על מזג האוויר הקר, ומקווים אפילו לשלג בהרי הגליל, הגשם, הטמפרטורות הנמוכות ומנות קור ברמה גבוהה, יתרמו לענבים מובחרים יותר בבציר האביבי הצפוי.

מזג אוויר קר, מאפשר לענבים לפתח את הטעמים והריכוז הנפלאים, תוך שמירה על החמיצות, וגם בציר מאוחר יחסית.

למיקומו של הכרם, השפעה טובה על איכות היין המופק מן הענבים הצומחים בו; הטמפרטורה, הרוח, הלחות והמינרלים בקרקע משפיעים כולם על אופי היין. הפרמטרים החשובים לגידול ענבים מצוינים, לילות קרים בקיץ, וקור עז בחורף.

בעיקר עקב ההתחממות הגלובלית צפוי, כי כרמים רבים הממוקמים באזורים נמוכים, יהפכו להיות חמים מדי לייצור יין איכותי, ולכן, הכרמים והיקבים, הממוקמים בגובה אידיאליים בשל מזג האוויר הקר בהם לאורך השנה.

יואב בלחסן, מנהל המחלבה, ורכז משק הדיר ב-“מצפה הימים”, אומר, כי; “בשל הקור העז, והחשש לירידת שלג דאגו בדיר לחימום העזים בעזרת “תנורי כיפות” המכסים את אזור המרבץ”.

בלחסן, מוסיף, כי בכל הקשור לבקר הגדל ב’חוות מצפה הימים’; “הקור עושה טוב לפרות, כמה שיותר קר יותר, טוב לכמות ואיכות החלב, ולנו נותר רק להמשיך ולדאוג למזון הבריא והאורגני וצפויה לנו, עלייה בכמות התוצרת וכמובן באיכות” – אומר בלחסן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן