הקיבוץ הדתי

מועצת הקיבוץ הדתי, תתכנס בשבוע הבא (9-10 בפברואר) בקיבוץ שדה אליהו

0
0

במרכז דיוני המועצה: ההשלכות החברתיות של הגידול באוכלוסיית הקיבוצים. בפני חברי המועצה, יישאו דברים שלום שמחון, שר החקלאות ופיתוח הכפר; ח”כ זבולון אורלב, יו”ר ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת; עו”ד אורי זליגמן, רשם האגודות השיתופיות; זאב (ולוולה) שור, מזכיר התק”צ, ומוקי צור, היסטוריון וחבר קיבוץ עין-גב
מועצת הקיבוץ הדתי, תתכנס בשבוע הבא (9-10 בפברואר) בקיבוץ שדה אליהו
מועצת הקיבוץ הדתי, תתכנס בשבוע הבא (9-10 בפברואר) בקיבוץ שדה אליהו

מועצת הקיבוץ הדתי, הפורום העליון של התנועה, תתכנס בשבוע הבא (9-10 בפברואר 2010), בקיבוץ שדה אליהו. 120 צירי המועצה, נציגי 16 קיבוצים דתיים ו- 3 מושבים שיתופים דתיים, ימקדו את הדיון בהשלכות החברתיות של גידול אוכלוסיית הקיבוצים ע”י תושבים הבונים את ביתם ב”הרחבה קהילתית”.

הצמיחה הדמוגראפית המרשימה, אומר נחמיה רפל, מזכ”ל הקיבוץ הדתי; אינה נתפסת אצלנו כאיום אלא כאתגר, ואנו מחפשים את הדרך לשמור על ייחודנו הקיבוצי ולא להיפך לקהילה ציונית-דתית שאין בה שותפות, ערבות הדדית, ושאר ערכי ליבה המגדירים את “הקיבוץ הדתי”.

בפני חברי המועצה, יישאו דברים שלום שמחון, שר החקלאות ופיתוח הכפר; ח”כ זבולון אורלב, יו”ר ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת; עו”ד אורי זליגמן, רשם האגודות השיתופיות; זאב (ולוולה) שור, מזכיר התק”צ, ומוקי צור, היסטוריון וחבר קיבוץ עין-גב.

מועצת הקיבוץ הדתי, התכנסה לאחרונה לפני 5 שנים, בקיבוץ מעלה גלבוע, ובמהלך התקופה שחלפה מציינים בקבה”ד, בסיפוק את היציבות החברתית, את האיתנות הכלכלית, ואת ההובלה של יוזמות חינוכיות-חברתיות ברמה הלאומית, כגון; הקמת “צהלי” – המכינה הקדם-צבאית הראשונה לבנות דתיות; הקמת גרעיני יג”ל – בוגרי י”ב המתנדבים לשנת שירות לפני שירות צבאי או לאומי, בה הם משלבים לימוד תורני; הקמת “שערים” ליד ישיבת מעלה גלבוע, כמסגרת ללימודי יהדות לציבור הרחב שבצפון הארץ, ועוד.

במבנה ישיבת הקבה”ד בקיבוץ עין צורים, שנסגרה לפני כשנתיים מסיבות שונות, מתקיים בי”ס “לחן” – לנוער דתי מכל הארץ שנשר ממערכת הלימודים הפורמאלית.

רפל, העריך שבמועצה יתנהל שיח ערני על עתידה של התנועה, לאור הגידול במספר התושבים שאינם חברי קיבוץ, וצפוי וויכוח בין נציגי הקיבוצים השיתופיים לבין נציגי הקיבוצים המתחדשים על המשך הדרך, ועל יעדי התקציב התנועתי בסך 4.8 מיליון ש”ח. במציאות העכשווית לא תוציא המועצה הנחיות מחייבות לפעולה, אך תהיינה המלצות לקיבוצים לאור הניסיון שנצבר.

תוכנית המועצה מתפרסמת באתר הקיבוץ הדתי

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן