תזונה | דיאטה

מגמת השמנה בקרב ילדי ישראל, נמצאת בעלייה חדה בעשור האחרון

0
0

ד”ר איגור וקסמן, מנהל המחלקה הכירורגית ורופא בכיר ביחידה לטיפול בהשמנת יתר חולנית, במרכז הרפואי זיו, צפת, מייעץ איך להקנות הרגלי אכילה נכונים לילדים שלכם;
מגמת השמנה בקרב ילדי ישראל, נמצאת בעלייה חדה בעשור האחרון
מגמת השמנה בקרב ילדי ישראל, נמצאת בעלייה חדה בעשור האחרון

מגמת ההשמנה (Overweight) בקרב ילדי ישראל נמצאת בעלייה חדה בעשור האחרון. בשנת הלימודים 2007-2008, סבלו 7.5 אחוזים, מכלל הילדים בגילאים 6-14 מהשמנת יתר. סקר משנת 2006, מצביע על כך ש-12% מבני נוער בגילאים 14-16 סובלים מעודף משקל, ושני אחוזים מהם סובלים מהשמנת יתר.

ארגון הבריאות העולמי (WHO – World Health Organization), ערך ב-2006, סקר בריאות ילדים, שנערך ב-41 מדינות, ביניהן; ישראל. מהסקר הבינלאומי, עלה שבגילאים 11-15, סובלים 15% (אחוזים) מהבנים ו-9% מן הבנות מהשמנת יתר.

הממוצע הבינלאומי, גבוה יותר, ועומד על 16% בקרב הבנים ו-11% בקרב הבנות.

הסקר הבינלאומי גם מצא את הסיבות המרכזיות להשמנה בישראל והם; צריכת משקאות קלים עתירי סוכר, וכן, צבעי מאכל, כ-42% מכלל בני הנוער הישראלים בקבוצת הגיל דיווחו על צריכת משקאות קלים לפחות פעם ביום, כשהממוצע הבינלאומי היה 26% בלבד.

ד”ר איגור וקסמן, מנהל המחלקה הכירורגית ורופא בכיר ביחידה לטיפול בהשמנת יתר חולנית, במרכז הרפואי זיו, צפת, מייעץ איך להקנות הרגלי אכילה נכונים לילדים שלכם;

• לא ליצור איסור מוחלט שגורר אחריו סקרנות יתר וחשק מוגזם בקרב הילדים. יש לצרוך באופן מתון ממתקים, חטיפים ושתייה ממותקת באמצעות קנייה נקודתית.

• אכלו עד לשובע ולא עד לתחושת מלאות מוגזמת. למדו את הילדים לעשות את אותו הדבר, במקום לעודד אותם לסיים; “את כל מה שיש בצלחת”.

• להרגיל את הילדים כבר מגיל צעיר לשתות בעיקר מים ולהעביר מסר חד משמעי של בריאות. השתייה הממותקת מעלה את הסיכון להשמנה ולהתפתחות חסרים תזונתיים.

• כדאי שלילד יהיה בבית מבחר של מזונות בריאים דלי שומן רווי וסוכר. מלאו את הבית בפירות יבשים, פירות טריים ומוצרי חלב על פרי המכילים יתרונות תזונתיים נוספים.

• לא להתפתות ולקנות דברי מתיקה באריזות ענק או דברי מתיקה שבאים בתפזורת. מול קופסה מלאת שוקולדים הפיתוי קשה ביותר גם למבוגרים. קנו ביחידה אחת.

• להנהיג בבית ארוחות מסודרות. אכלו ארוחות משותפות עם הילדים כאשר אתם יכולים. כך הם יראו כיצד אתם נהנים ממזונות, כגון; פירות, ירקות, דגנים מלאים ו-חלב דל שומן. במחקרים, נמצא שארוחה משפחתית, ביום מונעת השמנה בקרב בני נוער. היו ערים להרגלי האכילה של ילדיכם.

• למדו את ילדיכם לאכול כאשר הם רעבים, ולא כתחביב במקביל לצפייה בטלוויזיה או גלישה במחשב וללא סיבה פיזיולוגית של רעב.

• ציידו את הילד בכריך, פרי ובקבוק מים לבית הספר. הימנעו מלשלוח אותו מדי יום עם כסף לקיוסק.

• עודדו את ילדכם “לצאת מהשעמום” שמוביל לאכילת יתר, עודדו פעילות גופנית והליכה לחוגים, בחרו עם ילדכם פעילות גופנית שמועדפת עליו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן