חוק ומשפט

דורית ביניש, נשיאת בית המשפט העליון, נפגעה מנעל שפגעה בפניה ונפלה מכסאה

0
0

נשיאת בית המשפט העליון, לא נזקקה לאישפוז ◄התוקף בן 52 מירושלים, נעצר ◄ דורית ביניש, שימשה פרקליטת המדינה בין השנים 1989 עד 1995, שופטת בית המשפט העליון של ישראל מאז 1995, ונשיאת בית המשפט העליון החל מ-14 בספטמבר 2006.
דורית ביניש, נשיאת בית המשפט העליון, נפגעה מנעל שפגעה בפניה ונפלה מכסאה
דורית ביניש, נשיאת בית המשפט העליון, נפגעה מנעל שפגעה בפניה

דורית ביניש, נשיאת בית המשפט העליון, נפגעה היום (רביעי) מנעל שפגעה בפניה באולם הדיונים בבית המשפט העליון בירושלים. כב’ השופטת, אשר לעברה נזרקו זוג נעלי ספורט כשאחת מהן, פגעה פגעה במצחה, ע”י פי עדות טל רון, פרקליט אשר נכח באולם הדיונים, נפלה ממקום מושבה הועברה ללשכתה שם התברר, כי אינה נזקקת לעזרה ראשונה.

מאבטחי בית המשפט העליון, דווח, השתלטו על פיני כהן, התוקף כבן 52, תושב העיר ירושלים, שהיה האדם מתוך הקהל שהטיח את נעליו ומילותיו; “מושחתת של השופט פיליפ מרכוס”, עצרו אותו והוא הועבר לחקירה במשטרת ירושלים.

בחקירה ראשונית, סיפר, כי השופטת ביניש, מיררה את חייו בעניין משפטי, והחליט לנקום בה באמצעות השלכת נעליו.

החשוד פיני כהן, זורק הנעל על נשיאת בית המשפט העליון, איים ופגע ברכוש ופיזית בשנת 2006 על עורך דינו אריה רוזנברג ועל השופט פיליפ מרכוס (60), שופט לענייני משפחה וסגן נשיא בבית משפט שלום לענייני משפחה בירושלים.

בעלה של השופטת, עו”ד יחזקאל בייניש, סיפר, כי שמע ברדיו על האירוע. לדבריו, היא חטפה מכה רצינית גם ליד העין, משקפיה, התנצפו לחלוטין, וגם אפה נפגע.

למרות מצבה וכאבה, החליטה בייניש, נשיאת בית המשפט העליון, להמשיך לקיים דיונים עקב העומס הכבד על בית המשפט.

השופטת דורית ביניש (DORIT BEINISCH) נשיאת בית המשפט העליון

נולדה (ב-28 בפברואר 1942) בעיר תל-אביב, בת לחוה ואהרון ורבה. אמה חוה היתה מחנכת, ואביה אהרן איש ציבור, תרמו שניהם רבות לחברה בישראל. בשנים 1960-1962 שירתה בצה”ל.

את השכלתה המשפטית רכשה באוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1966, קיבלה תואר ראשון של בוגר משפטים ובשנת 1968, סיימה את לימודי המוסמך.

עם סיום לימודיה החלה את דרכה המקצועית בשירות הציבורי, תחילה כפרקליטה בפרקליטות מחוז ירושלים, ולאחר מכן בלשכה הראשית של פרקליטות המדינה.

בין השנים 1982-1976, כיהנה כמנהלת מחלקת הבג”צים בפרקליטות המדינה.

בין השנים 1988-1982 שימשה בתפקיד המשנה לפרקליט המדינה, והיתה ממונה על ייצוג המדינה בפני בית המשפט העליון, בתיקים חוקתים ומינהליים, בעתירות נגד החלטות ממשלה נגד פעילות רשויות הצבא ובהתדיינויות העקרוניות שבין הפרט לבין המדינה.

בשנת 1982, מונתה לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה, ובראשית שנת 1989, מונתה לתפקיד פרקליטת המדינה. בתפקיד זה, כיהנה במשך 7 שנים. מלבד האחריות לייצוג המדינה בבתי המשפט, נטלה חלק בייעוץ משפטי לרשויות השלטון.

בדצמבר 1995, מונתה לכהונת שופטת בית המשפט העליון.

בספטמבר 2006, מונתה לכהונת נשיאת בית המשפט העליון.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן