תערוכות | מוזיאונים

אוניברסיטת חיפה, מציגה תערוכה “החלום של שני” להנצחת סמ”ר שני תורג’מן, הי”ד

0
0

סמ”ר שני תורג’מן, הי”ד, אחד מהחיילים שנהרגו בהתקפה המשולבת של חזבאללה, בה נחטפו אלדדד רגב הי”ד ואהוד גולדווסר הי”ד ובעקבותיה נפתחה מלחמת לבנון השנייה ◄ הסטודנטית מור גבאי, הנציחה את החייל שני, במסגרת מפעל ההנצחה הייחודי של אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה, מציגה תערוכה
אוניברסיטת חיפה, מציגה תערוכה “החלום של שני” להנצחת סמ”ר שני תורג’מן

“החלום של שני”, תערוכה להנצחת סמ”ר שני תורג’מן הי”ד, שנפל במהלך מלחמת לבנון השנייה, מוצגת באוניברסיטת חיפה. יוצרת התערוכה היא הסטודנטית מור גבאי, שהחליטה להנציח את החייל שני, במסגרת מפעל ההנצחה הייחודי של אוניברסיטת חיפה אשר מנציח את כל 121 החיילים שנפלו במלחמה באמצעות 121 סטודנטים שקיבלו מלגה – כל סטודנט על שם חייל.

“מלחמת לבנון השנייה, הייתה תקופה מאוד קשה מבחינתי. שרתתי אז בפיקוד צפון, עלי נפלו קטיושות, על המשפחה שלי בעיר טבריה, נפלו קטיושות ובן הזוג שלי, נלחם בלבנון. לכן, כשהציעו לי, להשתתף במפעל ההנצחה המיוחד של אוניברסיטה חיפה, זה היה מאוד חשוב עבורי להשתתף בו”, סיפרה גבאי.

במפעל ההנצחה הייחודי, קיבלו 121 סטודנטים מלגה, תרומת “קרן אמא” של יונס ו-סוראיה נזריאן, ובתמורה נפגש כל סטודנט עם אחת מ-121 המשפחות השכולות במטרה ליצור קשר כנה ומיוחד ובכך למעשה להנציח את הבן שנפל.

“בערב שלפני הפגישה הראשונה שלי עם משפחתו של שני לא ממש ידעתי מה אני צריכה לעשות. ללחוץ יד, לחבק, אבל ברגע שנפגשנו נוצרה כימיה מיידית בינינו. אחד הדברים הראשונים ששמתי אליהם לב הוא הצד האמנותי שהיה לשני. הוא היה מצלם, מצייר ועמד להתחיל ללמוד ארכיטקטורה”. סיפרה הסטודנטית מור גבאי.

כשהיא עברה יחד עם המשפחה על אלבומי התמונות של שני, התברר, לה, כי האלבומים מהטיול שלו לדרום אמריקה, תופסים נפח ניכר; “הבנתי מהמשפחה שהטיול היה החלום האחד שלו וההתפתחות בצד האמנותי היה החלום השני. מכאן עלה גם הראיון של הנצחה דרך תערוכה מהתמונות שהוא צילם במהלך הטיול וגם שם התערוכה ’החלום של שני’”, אמרה גבאי.

יחד עם משפחתו של שני, היא בחרה את התמונות ויחד עם אחיו ועם ארוסתו הם מצאו את הדרך להפוך את “החלום של שני” למציאות, שמוצגת כעת בגלריית המעבר באוניברסיטת חיפה. היא מקווה שהתערוכה תוצג במקומות נוספים ברחבי הארץ.

בשבוע שעבר, התקיים באוניברסיטת חיפה, המפגש השנתי בין המשפחות השכולות לסטודנטים. זו הייתה גם הפעם הראשונה שמשפחתה של הסטודנטית מור, נפגשה עם משפחות של שני; “בתום הטקס אבא של שני, שלא מראה בדרך כלל רגשות, חיבק אותי חיבוק חזק, וסיפר כמה הוא התרגש מהתערוכה. מבחינתי החיבוק הזה שווה את הכל”, סיכמה, הסטודנטית מור גבאי.

סמ”ר (מיל) שני תורג’מן הי”ד, היה אחד מהחיילים שנהרגו בהתקפה המשולבת של חיזבאללה על גדר המערכת, ההתקפה בה נחטפו אלדדד רגב הי”ד, ו-אהוד גולדווסר הי”ד, ובעקבותיה נפתחה מלחמת לבנון השנייה. הוא היה בן 24 בנופלו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן