ט"ו בשבט

ט”ו בשבט: 80% מהישראלים רוצים לנטוע עץ

0
0

מחקר חדש שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור קרן קימת לישראל (קק”ל), לקראת חג ט”ו בשבט, על הרגלי הנטיעות בקרב הציבור בישראל ועל משמעות הנטיעה, מצא ש- 71% מהנשאלים, אמרו, כי נטעו עץ בישראל
ט
ט”ו בשבט: 80% מהישראלים רוצים לנטוע עץ

מחקר חדש שערך מכון גיאוקטוגרפיה ובראשם פרופ’ אבי דגני וד”ר רינה דגני, בקרב 500 נשאלים בדק את האסוציאציות והקונוטאציות של המושג נטיעת עצים בקרב הציבור בישראל, כמו כן, נבדק מי נתפס בציבור כגוף המקדם את נושא נטיעת עצים, מה שיעור הנוטעים עץ בישראל בעבר, ומה הנכונות לטעת עץ בישראל בעתיד ומהי האפשרות הנטיעה המועדפת.

מנתוני הסקר, עולה, כי 27% מהנשאלים, אמרו, כי האסוציאציה והקונוטציה, הראשונה, העולה בראשם כאשר הם חושבים על נטיעת עצים בישראל, היא התחום הירוק, מן הנשאלים, 25%, ציינו את האוויר הנקי, 21% אמרו, כי הנטיעות, מזכירות להם את ט”ו בשבט. רוב (95%), מן הציבור בישראל, תופס את קרן קיימת לישראל, כגוף הרשמי המקדם את נושא נטיעת העצים ומתחזק את היערות השונים בישראל.

מניתוח נתוני הסקר, עולה עוד, כי ל- 71% מהישראלים, הזדמן לטעת עץ במו ידיהם בישראל במהלך חייהם, ואילו 80% מהם הביעו נכונות לנטוע עץ בישראל בעתיד, לו ניתנה להם האפשרות.

לדברי אפי שטנצלר, יו”ר קק”ל, כי; “תוצאות הסקר, איששו את מה שחשבנו. הציבור רוצה לנטוע ולכן אנחנו יוצאים השנה בקמפיין הקורא לכל הציבור לבוא ולנטוע עמנו עץ. בט”ו בשבט הזה כל מי שרוצה ויכול, מוזמן להגיע למגוון מוקדי קק”ל ולנטוע עץ או לחילופין להיכנס לאתר קק”ל – ’להקלק וטע’ ושאנחנו ניטע עבורו. כמו כן אנו מזמינים את הציבור כולו לקחת חלק בפעילויות שמארגנת קק”ל לכבוד ט”ו בשבט”.

קק”ל, אשר עושה רבות בתחום ההתחממות הגלובלית בארץ, לאורך השנה בכלל ולקראת ט”ו בשבט בפרט, שמה לעצמה למטרה לנטוע 7 מיליון עצים ב- 10 השנים הקרובות וזאת בשביל לצמצם את ההתחממות הגלובאלית. בשנה האחרונה בלבד, השקיעה קק”ל 26 מיליון שקלים, בנטיעות, באזורים שונים בארץ. לשם כך, פועלת ומציבה קק”ל, מספר רב של תחנות ופעילויות לאזרחי המדינה אשר מעוניינים לנטוע עץ.

בין הפעילויות ניתן למנות את;

אפי שטנצלר, יו”ר קק”ל: הציבור רוצה לנטוע והוא מוזמן להגיע למוקדי קק”ל

1. טע וסע – במסגרת פרויקט “טע וסע” מזמינה קק”ל את כלל אזרחי ישראל לנטוע עצים בשלושה מוקדים מרכזיים בצפון בדרום ובמרכז לנטוע עצים. ביער מסד הצופה אל בקעת בית נטופה באזור הצפון, בפארק מודיעין באזור המרכז, ובפארק נחל באר שבע ליד חצרים באזור הדרום.

2. הקלק וטע – בפרויקט זה מזמינה קק”ל אזרחים מהעולם לנטוע עץ בארץ וזאת דרך אתר האינטרנט. על ידי הנטיעות הוירטואליות נטעו 50,000 עצים על ידי 10,000 תורמים מ- 43 מדינות בעולם.

3. עץ לכל תושב – בשיתוף עול רשות השלטון המקומי, כל רשות מקומית מקבל מקק”ל את כמות השתילים לנטיעות. כמו כן גם בסיסי צה”ל ובתי הספר וגני ילדים דרך שיתוף פעולה עם משרד החינוך.

עוד הוסיף שטנצלר; “ישראל היא המדינה היחידה בעולם בה יש היום יותר עצים מאשר לפני 100 שנה. בשנת 1901, שנת היווסדה של קק”ל, היו בארץ 14,000 דונם יער בלבד. בשנת 1942 היו בארץ 35,000 דונם יער נטוע.

בשנת 1980 היו בארץ 556,400 דונם יער נטוע, כיום סה”כ השטח המיוער במדינה 855,663 דונם, עד היום נטעה קק”ל, יותר מ-240,000,000 עצים והקימה כ-300 יערות בישראל ובכללם למעלה מ- 10 יערות קהילתיים”.

“כל שנה קק”ל, נוטעת בממוצע 15-20 אלף דונם. תקופת הנטיעות היא בין החודשים אוקטובר עד סוף מרץ. אחוזי הקליטה של עצי יער בקרקע על פי הממוצע השנתי עומד על 89%, כאשר קק”ל, נוטעת קרוב ל-150 מיני עצים ביערותיה.

קק”ל, משקיעה במחקרים בנושאי ייעור ואקולוגיה ומארחת משלחות מכל העולם המגיעות ללמוד שיטות נטיעה בתנאי יובש, למניעת תופעת המדבור (המדבר המתפשט), ולהגנת היער ממזיקים באמצעים טבעיים – ההדברה הביולוגית, תחום נוסף אותו אנו מובילים ובו אנו מתמחים”. סיכם שטנצלר, יו”ר קק”ל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן