תוכנה | חומרה

ח”כ שטרית, יו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה: אנו רחוקים מאד מסיום פרויקט מרכב”ה

0
0

תקציב פרויקט מרכב”ה, עד כה עומד על 385 מיליון ₪ + כ-220 מיליון ₪ תקציב שוטף, התקציב, מכיל; יישום, השקה, הקמה, תחזוקה ומערך שירות לקוחות ארצי. עד סוף 2009 הוצאו כ-400 מיליון ₪ מתוך מסגרת רב שנתית בסך 605 מיליון ₪.
ח
ח”כ שטרית, יו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה: אנו רחוקים מאד מסיום פרויקט מרכב”ה

ועדת המדע והטכנולוגיה בראשות ח”כ מאיר שטרית (סיעת קדימה), קיימה אתמול (4.1.2010) ישיבה בנושא: פרויקט מרכב”ה – בהשתתפות מר טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי, אשר הציג בפני חברי הועדה דו”ח מצב על פרויקט מרכב”ה, ומהן המטרות לשנה הקרובה. פרויקט מרכב”ה (מערכת רוחבית כוללת במשרדי הממשלה), הוקם כדי ליצור מערכת מידע ממוחשבת אחת במקום מספר מערכות ממוחשבות במשרדי הממשלה השונים. המערכת, הוסבר, נועדה לשפר ולייעל את התהליכים המנהליים של משרדי הממשלה ושל יחידות הסמך, תוך יישום והטמעה של נהלים אחידים ושל תשתית אחידה בתחומים הבאים: כספים, לוגיסטיקה, כוח אדם וניהול נכסי המדינה.

פרויקט מרכב”ה*, גם אמור לשפר את השקיפות והדיווחיות של משרדי הממשלה ובכך לאפשר שליטה טובה יותר במשאבי המדינה ולצמצם את הכפילויות בהליכים שונים דוגמת רכש ותמיכות.

בראשית הישיבה אמר יו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח”כ מאיר שטרית, כי; “התוכנית החלה בשנת 2004 והכוונה הייתה לסיים בשנת 2006, לצערי, אנחנו מאד רחוקים מסיום” – קונן, ח”כ שטרית, והפנה שאלה אל טל הרמתי, בזו הלשון; “מתי נראה את המרכב”ה, דוהרת ולא מזדחלת ע”י שני סוסים?”.

הרמתי, ציין שחזון הפרויקט הוא פתרון אפקטיבי לניהול משאבי המדינה עם תהליכי אינטגרציה ארגונית. לדבריו, מרכב”ה, זה כל מה שמנהל את המדינה מאחורי הקלעים. הפרויקט פרוס בכל חלקי הארץ ונמצא במרבית משרדי הממשלה.

עוד ציין הרמתי, כי ההשקה היא פרויקט לכל דבר, בחלק מהמקרים הם נתקלו בחוסר שיתוף פעולה מצד משרדי הממשלה.

מנתונים שהוצגו בפני ועדת המדע והטכנולוגיה, עולה, כי תקציב הפרויקט עד כה עומד על 385 מיליון שקלים + כ-220 מיליון שקלים, תקציב שוטף.

התקציב, מכיל; יישום, השקה, הקמה, תחזוקה ומערך שירות לקוחות ארצי. עד סוף 2009, הוצאו כ-400 מיליון שקלים, מתוך מסגרת רב שנתית בסך 605 מיליון שקלים.

ח”כ שטרית, אמר:”אם המספרים הללו נכונים, מגיע לכם ציון לשבח, כי יש הרבה מאוד נתונים, ודיווחים שחרגתם מזמן ממסגרת התקציב של הפרויקט”.

הרמתי, ציין שבשנת 2009 ערך סיור בין משרדי הממשלה, וביצע רה-ארגון בכל הקשור לשרות והתמיכה ולהעלאת שביעות הרצון של המשרדים המשתמשים.

יעדי הפרויקט לשנת 2010 – החלפת המערכות במשרד האוצר, החקלאות, רה”מ, התמ”ת ובמוסדות הדת.

לדבריו של סגן בכיר לחשב הכללי, מר הרמתי; “מערכת המרכב”ה החליפה עשרות מערכות שונות שהקשו את העבודה השוטפת בין משרדי הממשלה השונים”.

ח”כ שטרית, אמר, בתגובה, כי; “אני מכיר את הנושא היטב, כשהגעתי אל משרד הפנים, נדהמתי לגלות שיש 13 גופים שאחראים על השליטה בגבולות המדינה, ולכן, הקמנו את רשות ההגירה, גוף אחד שיפקח על כל מעברי הגבול”.

במהלך הדיון, התעורר ויכוח בין נציגי משרד האוצר ונציגי הסתדרות העובדים, יו”ר הסתדרות עובדי המדינה, מר אריאל יעקובי, אמר; “אנחנו מברכים על כל פיתוח טכנולוגי. אנחנו בעד הקידום, מה שטוב למדינה טוב לאזרחים. יחד עם זאת’ אני חולק על הצגת נתוני התקציב ויותר חשוב, התוכנית עשתה שינוי מבני. ולא התחשבה בהנדסת האנוש”.

יעקובי, ציין שאף אחד לא דיבר עם העובדים לפני הכנסת המערכת ולא התייעצו איתם. לדבריו, המערכת מסורבלת, והפכה את עובדי המדינה ל… רובוטים. עוד הוסיף; “לצערי, נוצר מצב שבו עובדי המדינה, הפכו לאויביי הפרויקט, צריך להתאים את המערכת לאנשים שעובדים איתה”.

במשרדי הממשלה, השונים, נתקלה הטמעת המערכת בהתנגדויות שונות של הנהלות חלק מן המשרדים ושל הסתדרות עובדי המדינה שהכריזה על שביתה.

הסתדרות העובדים, טענה כי הכנסת מערכת מרכב”ה, נעשתה באופן חד צדדי וללא הסכמת ועדי העובדים.

את הדיון נעל יו”ר הועדה, ח”כ מאיר שטרית, שסיכם; “אני שמח לראות שהפרויקט עומד ביעדיו. אני קורא לכם, לפתח כלי אשר יאפשר לכל מנכ”ל ולכל שר, לקבל דו”ח חודשי על הנעשה במשרדו, לקבל אינפורמציה תקציבית. באשר לסכסוך העובדים, אני מציע לכנס את ההסתדרות, ולתאם איתם את המשך התוכנית ולא להילחם בהם, אם אני יכול לעזור אני אשמח לסייע. הטכנולוגיה, אמורה להקל על חיינו ולא להקשות את התהליכים”.

_________

* מרכב”ה (ראשי תיבות של: מחשוב רחבי כולל במשרדי הממשלה), הוא פרויקט מחשוב המיועד להטמיע בכלל משרדי הממשלה מערכת מחשוב אחידה – מערכת ERP של חברת SAP. ראשית הפרויקט בשנת 2001.

הפרויקט שואב את שמו (ואת עיצוב הסמל שלו) מתוך מעשה מרכבה המופיע בספר יחזקאל בתנ”ך.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן