כאן מדע | טכנולוגיה

ועדת מגנ”ט, אישרה הקמת מאגד חדש בשם: CORNET בתחום התקשורת האלחוטית

0
0

המאגד החדש, יפתח טכנולוגיות מתקדמות להפעלת רשתות תקשורת אלחוטית באיכות ובזמינות גבוהה ◄ אילן פלד, מנהל תכנית מגנ”ט בלשכת המדען הראשי: תקציב מגנ”ט לשנת 2009 תוגבר ומספר המאגדים גדל בהתאם. הצפי לשנת 2010 הוא לשמור על רמת הפעילות של 2009
ועדת מגנ
ועדת מגנ”ט, אישרה הקמת מאגד חדש בשם: CORNET בתחום התקשורת האלחוטית

ועדת מגנ”ט, בראשות המדען הראשי במשרד התמ”ת, ד”ר אלי אופר, אישרה בישיבתה האחרונה מאגד חדש, בשם; CORNET, אשר יפתח טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות שיאפשרו להפעיל רשתות תקשורת אלחוטיות זאת באיכות גבוהה בכל מקום ובכל זמן, על ידי ניצול מרבי של ספקטרום התדרים, תוך הימנעות מהפרעות הדדיות ובדרך השקופה למשתמש.

הצורך בפיתוחים אלה נובע מהגידול המתמיד בשוק התקשורת, שהופך את הספקטרום למשאב שבמחסור. רובו הגדול של הספקטרום מוקצה לצרכי ציבור, כמו; צבא, טלוויזיה ורשתות סלולאר, ורק מיעוטו, זה שאינו מחייב רישוי, פתוח לכל דורש.

התפיסה החדשה של מערכות רדיו, מבוססת על רשתות קוגניטיביות, דהיינו; מערכות שלומדות את סביבתן, ומתאימות את אופן פעולתן להשתלבות עם מערכות תקשורת אחרות לניצול מרבי של הספקטרום.

קבוצת החברות; טלמטיקס, אלטיר, אלווריון, אלביט, תדיראן ספקטרלינק, וויביון, וייטנטוורקס וויסאר בשיתוף עם חוקרים מהטכניון, והאוניברסיטאות – העברית, ת”א, בר-אילן ובן-גוריון – חברו יחדיו, כדי לפתח את אבני הבניין הטכנולוגיות הנדרשות לרשתות תקשורת אלחוטית, המנצלות באופן יעיל ומיטבי את משאבי הספקטרום.

המדען הראשי במשרד התמ”ת, ד”ר אלי אופר, ציין, כי; “תחום התקשורת, הצומח באופן מתמיד, דורש כיום כלים חדשים כדי להתמודד עם הגידול בצריכתו. ישנם כיווני פעילות נוספים להתמודדות עם האתגרים, חלקם עשוי לבוא לידי ביטוי במאגדי מגנ”ט, נוספים וחלקם האחר בתכניות מו”פ של החברות המובילות בישראל”.

מנהל תכנית מגנ”ט בלשכת המדען הראשי, מר אילן פלד, מסר, כי; “תקציב מגנ”ט לשנת 2009, תוגבר ומספר המאגדים גדל בהתאם. הצפי ל-2010 הוא לשמור על רמת הפעילות של 2009, ומאגד CORNET הוא הסנונית הראשונה, שלאחריה יבואו מאגדים חדשים נוספים.

תקציב מגנ”ט לשנת 2009, היה 225 מיליון שקלים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן