אנרגיה ירוקה

התנועה הקיבוצית, מבקשת מרשות החשמל: אפשרו ליותר קיבוצים להיכנס לייצור חשמל ירוק

0
0

איתמר שוויקה, מאגף הכלכלה במטה התנועה הקיבוצית: עד כה מומש 20% בלבד מפוטנציאל הפקת חשמל סולארי בקיבוצים. אנו מבקשים מרשות החשמל, לבחון בחיוב את האפשרות להגדיל את כמות ייצור החשמל הסולארי על-ידי מערכות קטנות של 50 קווט”ש בעוד כ-50 מגה-וואט
התנועה הקיבוצית, מבקשת מרשות החשמל: אפשרו ליותר קיבוצים להיכנס לייצור חשמל ירוק
התנועה הקיבוצית, מבקשת מרשות החשמל: אפשרו ליותר קיבוצים להיכנס לייצור חשמל ירוק

אגף הכלכלה במטה התנועה הקיבוצית, פועל להגדיל את כמות החשמל, המיוצרת על ידי תחנות כוח סולאריות קטנות בקיבוצים. בדיקה העלתה ש-40 קיבוצים, הספיקו עד כה להיכנס לתחום, אי לכך, הפוטנציאל המנוצל כיום להפקת חשמל סולארי, בקיבוצים, נאמד ב-20% בלבד.

במכתב דחוף ליו”ר רשות החשמל, מר אמנון שפירא, כותב איתמר שוויקה, מאגף הכלכלה במטה התנועה הקיבוצית; “התבשרנו על-ידי חברת החשמל, שלא ניתן יהיה לקבל אישורים להתקנות מערכות סולאריות קטנות (50 קווט”ש) לייצור חשמל, עקב סיום הכמות שנקבעה על-ידי רשות החשמל של ייצור 35 מגה-וואט במערכות פוטו ואלטאיות.

לדעתנו הגיע השוק הסולארי במערכות קטנות של 50 קווט”ש לנקודת איזון בו מחיר המכירה, עלויות המערכת הסולארית, ותנאי המימון יוצרים ביקושים להתקנת מערכות אלה, מה שלא היה עד לפני זמן קצר”.

בהמשך מכתבו כותב, שוויקה; “אנו סבורים שפוטנציאל ניצול הגגות בהרכבת מערכות של 50 קוווט”ש, עדיין גדול מאוד.

במגזר הקיבוצי, מומש 20% בלבד מהפוטנציאל. אי לכך, אנו מבקשים מ’רשות החשמל’, לבחון בחיוב את האפשרות להגדיל את כמות ייצור החשמל הסולארי על-ידי מערכות קטנות של 50 קווט”ש בעוד כ-50 מגה-וואט על מנת שנוכל להפיק את המרב לטובת ייצור ה”חשמל הירוק” בארץ ישראל” – סיכם שוויקה, מההתנועה הקיבוצית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן