גינה

הדשא במגרשים עולה ליגה, והופך לירוק יותר מבחינת שימור הסביבה

0
0

עודד יפה, יועץ הגינון של מעבדת שלפ: כדי לטפל בדשא כמו בליגת UEFA האירופאית, אנו מנתחים במדויק את כמויות וסוגי הדשן שבאמת דרושות למדשאה לפי הרכב הקרקע וסוג הדשא. גם הריסוס מתבצע רק על פי הצורך ובהתאם למחלה או למזיק
הדשא במגרשים עולה ליגה, והופך לירוק יותר מבחינת שימור הסביבה
הדשא במגרשים עולה ליגה, והופך לירוק יותר מבחינת שימור הסביבה

השנה, נאסרו לשימוש בטיפול בדשא חומרים שמכילים זרחניים אורגניים, כדי למנוע פגיעה בבני אדם שבאים במגע עם הדשא. עודד יפה, יועץ הגינון של מעבדת שלפ, העוסק בטיפול במדשאות, אומר שהאיסור בפיזור הזרחניים פותר את הבעיה של שפיכת כימיקלים ללא בקרה. כל מגרש מסתכם בין 10 ל-30 דונם של דשא, שחומרי הטיפול בו היו מחלחלים במשך השנים למעמקי הקרקע ומזהמים כמויות עצומות של מי תהום.

אנו לפני פגרת החורף של הכדורגל שבמהלכה מבצעים במדשאה טיפולים שלא ניתן לעשות במהלך העונה כשעולים על הדשא באופן קבוע. טיפולים ללא הזרחניים שמזהמים את הסביבה זה הצעד הרשמי הראשון שישראל, עושה לכיוון התקנים הסביבתיים של הכדורגל בליגה האירופאית.

יפה, מוסיף, כי; “כדי לטפל בדשא כמו בליגת UEFA האירופאית, אנו מנתחים במדויק את כמויות וסוגי הדשן שבאמת דרושות למדשאה לפי הרכב הקרקע וסוג הדשא. גם הריסוס מתבצע רק על פי הצורך ובהתאם למחלה או למזיק, כך מגרשי הכדורגל עולים ליגה בשימור הסביבה והופכים לירוקים יותר.

יפה, מוסיף, כי; “מניסיונות שערכנו על מדשאות ענק הטיפול ללא כימיקלים רבים עדיין מצמיח דשא באיכות טובה עבור השחקנים ועם זאת שנראה טוב לצופים במשחק. כי הגוון הירוק המושלם של הדשא, הפך לאחד מסמלי הסטטוס שמראה את היוקרה וההשקעה במגרש ואסור לפגוע בו”.

“למרבה הצער, יש אצטדיונים שלא הפנימו את המטרה שמאחורי הרעיון לנתח את הדשא והקרקע ובחרו לשלוח בטיסות לארה”ב, דוגמאות מהקרקע, כדי לבצע בדיקות שאפשר לעשות בתחומי ישראל.

הפיתרון שהם מצאו ממש לא עוזר לסביבה, ומעודד את פליטת גזי החממה אשר נוצרים מהטיסות – סיכם עודד יפה, יועץ הגינון של מעבדת שלפ.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן