כאן מדע | טכנולוגיה

ח”כ מאיר שטרית: תוכנית קמ”ע, תוקצבה באופן מלא גם לשנת 2010

0
0

תקציב קמ”ע עומד על כ-89 מיליון ₪ ◄ח”כ שטרית: מטרת החוק שהגשתי היא לקבע את מעמדם של המדענים העולים ולא משנה מי יהיה בשלטון, שתהיה קביעות במדיניות ◄ ד”ר פליקס קירז’נר, מהטכניון: אומנם תוכנית קמ”ע מונה 445 מדענים, אך מספרם הולך ופוחת מדי שנה
ח
ח”כ מאיר שטרית: תוכנית קמ”ע, תוקצבה באופן מלא גם לשנת 2010

ועדת המדע והטכנולוגיה בראשות ח”כ מאיר שטרית (קדימה) קיימה השבוע (שלישי, 22.12.2009) ישיבה לרגל יום; “הגשמת הציונות בחיזוק הפריפריה”, שהמתקיים בכנסת ישראל, בנושא: קיצוצים בפרויקט קליטת מדענים עולים (קמ”ע) וחשש לפיטורי מדענים עולים, בהשתתפות מנכ”ל המשרד לקליטת העלייה, נציגי האוניברסיטאות ונציגי ארגון המדענים העולים.

הועדה קיימה ישיבת מעקב ודיווח בהמשך לישיבה שהתקיימה במהלך פגרת הקיץ ובעקבות הצעת חוק פרטית אשר הגיש יו”ר הועדה ח”כ שטרית ביחד עם מספר ח”כים נוספים, הקוראת להסדיר בחוק את מעמדם של המדענים העולים ואת הסדרת תקציב תוכנית קמ”ע במסגרת תקציב המדינה.

תוכנית קמ”ע (ראשי תיבות: קליטת מדענים עולים), מופעלת החל משנת 1998 ובה להבטיח קליטה ממושכת של עד 500 מדענים עולים מצטיינים, רובם ממדינות ברית המועצות לשעבר. התוכנית ממומנת על ידי משרד הקליטה, המוסדות האקדמאים והות”ת.

את הישיבה פתח יו”ר הועדה, ח”כ שטרית, שאמר; “אנחנו נעשה מהלך שיבטיח את עתיד התוכנית. המדענים הללו, יוכלו לתרום רבות לישראל וחבל יהיה להפסיד אותם למדינות אחרות”.

ח”כ רוברט טיבייב, אשר חתום גם הוא על הצ”ח, אמר שהוא מקווה שאכן הממשלה תתמוך בחוק וציין שצריכה להיעשות עבודה קשה על מנת להעבירו.

את משרד הקליטה, ייצג מנכ”ל המשרד, דמיטרי אפרצ’ב, אשר אמר; “תוכנית קמ”ע, נמצאת בסדר עדיפות מאד גבוה במשרד, יש ערך עצום לתוכנית, מעבר לתרומה של הסגל לתרומת הכלכלה הישראלית, התוכנית מעודדת עלייה”.

מנכ”ל המשרד, ציין בפני הוועדה שתוכנית קמ”ע לשנת 2010, תוקצבה באופן מלא ועומדת היום על 89 מיליון ₪, באשר לשנת 2011 אמר שיתקיימו דיונים במהלך השנה הבאה להבטחת תקצוב גם כן.

המנכ”ל, הוסיף, ואמר, כי; “כיום התוכנית מונה 445 מדענים מתוך 500 אשר בהסכם מהנתונים עלה שכיום, יש רק מדען אתיופי אחד בתוכנית. ח”כ שטרית, התייחס לנושא התקציב ואמר; “אם יש סעיף קואליציוני שאני לא מתנגד אליו הוא תקצוב קמ”ע. הכסף הולך למטרות חיוביות וחינוכיות ותורם לישראל”.

ח”כ מאיר שטרית, התייחס לתקופתו בסוכנות; “אני שמח שהייתי בסוכנות בזמן העליות הגדולות. אני חייב לציין שבמחקר שעשינו בתקופה זו, עלה שעולים אשר החלו לעבוד בכל עבודה שהייתה נקלטו בצורה מהירה מאוד בחברה ותוך זמן קצר מצאו עבודה בתחומם, לעומת עולים אחרים אשר נשארו בבית”.

ח”כ מרינה סולודקין, מהאבות המייסדים של תוכנית קמ”ע, אשר חתומה גם היא על הצעת החוק, בירכה על הגשתה ועל תקצוב התוכנית לשנת 2010.

בישיבה נכח, סגן יו”ר קק”ל, מר יגאל יאסינוב אשר אמר; “בקק”ל, אנחנו עובדים רבות עם מדענים ואני שמח שחלק גדול הם מדענים עולים מתוכנית קמ”ע”.

כמו כן, ציין יאסינוב שהשנה קק”ל, מחלקים בפעם הראשונה למדענים עולים שלושה פרסים כל אחד בסך 100 אלף ₪. הפרויקט הוא למעשה סגירת מעגל לעבודתו כיו”ר ועדת המשנה של ועדת המדע של הכנסת לנושא מדענים עולים, יאסינוב, חשף בפני הוועדה את שמות הזוכים אשר קיבלו את הפרס; ד”ר גלינה גינדין, בתחום בריאות הסביבה, ד”ר אלכסיי פרוטסוב, בתחום הייעור וד”ר תמרה פולובסוב, בתחום מחקר הקרקע.

יו”ר ארגון המדענים העולים, פרופ’ משה בלינסקי, אמר לחברי הועדה, כי; “אנחנו מבקשים שהאנשים בתוכנית קמ”ע, יהיה מוגנים ושלא יהיה שינוי במעמדם ופגיעה בתנאיהם”.

ד”ר פליקס קירז’נר, מן הטכניון, ציין שאומנם התוכנית היום, מונה 445 מדענים, אך מספרם הולך ופוחת מדי שנה, כמעט ולא מגיעים מדענים חדשים לתוכנית.

ח”כ זאב אלקין, אמר כי הוא מתנגד להצעת החוק אשר הונחה, וטען, כי לדעתו צריכים להיעשות בה שינויים על מנת שתעבור בממשלה, ח”כ שטרית, ענה לו שכיו”ר הקואליציה שידאג קודם כל להעברת החוק בקריאה טרומית ואז הוא ידאג לשנות את הסעיפים, וידאג לכך שהחוק אשר יעלה בסופו של דבר לקריאה שנייה ושלישית, יהיה בשיתוף מלא של משרדי הממשלה.

את הדיון סיכם יו”ר הועדה ח”כ שטרית ואמר; “התוכנית חשובה מאוד, צריך לדאוג להמשכה. כיום כבר אין עלייה גדולה ואנחנו צריכים לדאוג לאותם עולים בתוכנית. מטרת החוק שהגשתי היא לקבע את מעמדם של המדענים העולים ולא משנה מי יהיה בשלטון, שתהיה קביעות במדיניות”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן