בעולם

בית לוחמי הגטאות: השלט שנגנב מאושוויץ – סמל בהטעית הנאצים לטשטוש ההשמדה

0
0

מנכ”ל בית לוחמי הגטאות: השחתת אתר ההנצחה במחנה הריכוז אושוויץ, וגניבת השלט “העבודה משחררת – Arbeit macht frei”, שיא חדש במסע המזעזע להכחשת השואה ולזילות השואה ◄ נתניהו, קיבל מבית לוחמי הגטאות העתק סידור העבודה האמיתי באושוויץ
בית לוחמי הגטאות: השלט שנגנב מאושוויץ - סמל בהטעית הנאצים לטשטוש ההשמדה
בית לוחמי הגטאות: השלט שנגנב מאושוויץ – סמל בהטעית הנאצים לטשטוש ההשמדה

שלט “העבודה משחררת”, שנגנב בסוף השבוע (שישי) משער הכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ, בפולין, מעסיק מאד את משטרת פולין, שפנתה לקבלת סיוע מן ה”אינטרפול” וה”יורופול וכן, הציעה פרס כספי בסך של כ-28,600 אירו, למי שיסייע באיתור השלט שנגנב. את מרבית סכום הפרס, יעניק המוזיאון באתר ההנצחה. בתוך כך, נודע, כי המשטרה המקומית הגבירה את סידורי האבטחה סביב האתר ההנצחה.

שגרירת פולין בישראל, הגב’ אגניישקה מגדזיאק-מישבסקה, העריכה, כי לא מדובר במעשה קונדס של שיכורים, אלא בתכנון מוקפד זאת לאור התחמקות הגנבים מן המצלמות המוצבות במקום, כך גם אישרה לה המשטרה, שציינה, שמחומר החקירה עולה שהשוד היה “מתוכנן בקפידה”.

שגרירת פולין, הוסיפה; “כולם עושים כל מה שהם יכולים לתפוס את אלה שעשו את זה” וציינה, כי מושל האזור, הכריז על “מצב חירום”.

נח פלוג, יו”ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה, קרא לממשלה הפולנית; “להפעיל מאמץ מרוכז במיוחד” כדי לתפוס את הגנבים ולהביא אותם לדין.

בעת ביקור האחרון של ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, בבית לוחמי הגטאות (בתאריך 12/10/2009), הוא קיבל לידיו העתק ממה שהייתה באמת העבודה באושויץ; סידור עבודה יומי במחנה, משנת 1944.

בין היתר, נכתב בסידור העבודה; לקרמטוריום 1-2 הוקצו 100 עובדי כפייה יהודים ומשגיח גרמני אחד. לקרמטוריום 3-4 הוקצו 105 עובדי כפייה יהודים, ומשגיח גרמני אחד.

שלט “העבודה משחררת”, שנגנב בסוף השבוע

עובדי כפייה, אלה נאלצו לשרוף את גופות אחיהם, לאחר שהומתו בגז. כזכור, הצליחו חלק מעובדי הכפייה, הנ”ל, להשיג חומרי נפץ בעזרתם פוצצו חלק מן המשרפות.

שרה שנר-נשמית ז”ל, מחברת הספר “הילדים מרחוב מאפו”, וממייסדות בית לוחמי הגטאות ע”ש יצחק קצנלסון למורשת השואה והמרד, שהלכה לעולמה בשנה שעברה, כתבה מאמר המתאר את ה”טארנונג”, ובשנים בהן הדריכה את מבקרי המוזיאון, נהגה לספר על שיטת הונאה זו, אשר כללה בין היתר את הביטוי; “יישוב היהודים מחדש”, שהיה שם קוד; להשמדה.

רמי הוכמן, מנכ”ל בית לוחמי הגטאות ע”ש יצחק קצנלסון, למורשת השואה והמרד, הגיב על גניבת שלט המתכת המוצב בכניסה למחנה אושויץ ואשר הפך סמל לאכזריות ולציניות של מכונת ההשמדה הנאצית.

“לא אחת, אנו נוטים להיתפס למחשבה המרגיעה, שמדובר בקומץ שולי והזוי, אבל גניבת השלט שכל העולם מכיר ומזוהה עמו, מהווה תזכורת מוחשית למציאות המטרידה באירופה ובשאר חלקי העולם” – אומר הוכמן.

ראש הממשלה, נתניהו, בבית לוחמי הגטאות, מקבל לידיו העתק סידור עבודה יומי במחנה אושויץ; משנת 1944

מנכ”ל בית לוחמי הגטאות, מר רמי הוכמן, הוסיף, כי ; “השחתת אתר ההנצחה במחנה הריכוז אושוויץ, וגניבת השלט; “העבודה משחררת” – “Arbeit macht frei”, היא שיא חדש במסע המזעזע להכחשת השואה ולזילות השואה.

האירוע המקומם הזה, מהווה תזכורת נוספת, שגם 65 שנה לאחר תום השואה, יש בעולם, די שנאת יהודים, שמאפשרת פעולת זוועה כזו” אמר הוכמן, מנכ”ל בית לוחמי הגטאות.

◄ עוד על בית לוחמי הגטאות;

בית לוחמי הגטאות ע”ש יצחק קצנלסון (מחנך ומשורר יהודי-פולני, 1866-1944) למורשת השואה והמרד, או “הבית” כפי שהוא קרוי על ידי מבקריו הרבים, הוא מוזיאון השואה הראשון והיחיד בעולם, שהוקם על ידי ניצולי השואה, עצמם, הוא ממוקם בקיבוץ לוחמי הגטאות אשר בגליל המערבי.

הבית מתמקד בגבורה, בניצחון רוח האדם ובהתחדשות החיים במדינת ישראל. המקום מעניק למבקרים בו חוויה ייחודית, שמתבלטת מעל לעוצמת השכול והאימה וממחישה את עוצמתו של האדם ואת יכולתו להתרומם מבין אודי הגטאות ומחנות ההשמדה לעבר התחדשות החיים.

לצד המוזיאון, פועלת חטיבת המרכז ההומניסטי, אשר שם לו למטרה להקנות לקהלי יעד מגוונים את הידיעה וההבנה של אירועי השואה ואת היכולת להגיע לדיאלוג וללימוד משותף.

המרכז, חותר למפגשים רב-תרבותיים בהם מתקיים דיון מעמיק במשמעויות האנושיות והאוניברסליות של השואה בחברה הישראלית ומחוצה לה.

עוד על בית לוחמי הגטאות – באתר החדש של המוזיאון. שעות פתיחה: א-ה 9:00-16:00 (שעת כניסה אחרונה בשעה 15:00). יצוין, כי בית לוחמי הגטאות, פתוח מעתה גם ביום שישי! בשעות 9:00-13:00. לפרטים ומידע כללי: 04-9958044.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן