חדשות בארץ

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ: ’עיר ללא אלימות’ מתרחבת ל-66 רשויות חדשות

0
0

השר לביטחון הפנים, חה”כ יצחק אהרונוביץ; “אנחנו עדיין לא בסופה של הדרך להשגת תחושת ביטחון גבוהה בקרב הציבור אלא בהתחלתה, אך אין ספק שזאת היא הדרך הנכונה” ◄ מסיכום השנתיים של התכנית ב-12 הערים, ניתן להצביע על ירידה משמעותית בהיקף האלימות
השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ: ’עיר ללא אלימות’ מתרחבת ל-66 רשויות חדשות
השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ: ’עיר ללא אלימות’ מתרחבת ל-66 רשויות חדשות

על רקע הצלחת התכנית בערים הותיקות, החליט השר לביטחון הפנים, ח”כ יצחק אהרונוביץ’, להפוך את התכנית הלאומית ’עיר ללא אלימות’ למאמץ המרכזי של משרדו במאבק נגד האלימות והחזרת תחושת הביטחון בקרב תושבי ישראל. בסך הכול תופעל התכנית בשנים הקרובות ב-78 רשויות מקומיות בסכום כולל של כ- 60 מיליון שקלים לשנה.

“עיר ללא אלימות”, היא תכנית לאומית להתמודדות עם כלל מצבי ההתנהגות האנטי-חברתית, האלימות, העבריינות והפשיעה המתרחשים ברשות המקומית. מטרת התכנית היא להקים מערך עירוני מקיף, מתואם ואפקטיבי בראשות ראש הרשות המקומית ובשותפות רחבה של כלל הגורמים העוסקים בנושא לצורך הטיפול בתופעות האלימות והגברת תחושת הביטחון האישי ברמה העירונית.

התכנית אשר ממומנת על ידי ממשלת ישראל, באמצעות המשרד לביטחון פנים ו-הקרן לידידות בראשות הקרן יחיאל אקשטיין, פועלת בשנתיים וחצי האחרונות ב-12 רשויות מקומיות ברחבי הארץ; טבריה, עכו, נצרת עלית, חדרה, נתניה, רמלה, לוד, בת ים, מעלה אדומים, רהט, אשקלון והעיר אילת, בהצלחות חסרות תקדים.

השר לביטחון הפנים, ח”כ יצחק אהרונוביץ’, אמר היום (ד’); “מיגור נגע האלימות והפשיעה בישראל היא אחת המשימות הלאומיות החשובות ביותר לחוסן הלאומי שלנו.

’עיר ללא אלימות’, נבחרה לשמש תוכנית הדגל של ממשלת ישראל ושל המשרד לביטחון הפנים, בתחום ההתמודדות עם האלימות שנוגעת בחיים של כולנו”.

“מה שהתחיל מפיילוט מקומי הפך לתוכנית ששטפה כנחשול את המדינה כולה. כולי תקווה שנגיע ליום שבו תפעל התוכנית בכל עיר ורשות מקומית בישראל”.

לאחרונה, פורסם ’קול קורא’ במסגרתו הגישו כ-130 רשויות, בקשה להצטרף לתכנית. המשרד לביטחון הפנים, ביצע הליך מכרזי ובסיומו נבחרו 66 רשויות חדשות ברחבי הארץ מכלל המגזרים, תוך מתן מענה ייצוגי למגזרים השונים; הכללי, החרדי, הלא יהודי והכפרי. כמו כן, יינתן מענה על פי חלוקה גיאוגרפית ומחוזות המשטרה השונים.

ד”ר אורלי אינס, ראש המטה המקצועי; “החזון הוא לראות צוות יעיל ומתואם בכל הרשויות המקומיות שיהיה מורכב מראש הרשות, מהמשטרה ומגורמים נוספים כגון חינוך ורווחה.

ביחד עם רישות העיר במצלמות, תוכניות מניעה מקיפות במערכות החינוך והקמת השיטור העירוני בקרוב, ייווצר תמהיל, נכון יותר ויעיל יותר, של אכיפה, מניעה ושיפור איכות החיים”.

“התוכנית הזאת, מושתתת על הרעיון שלא ניתן להתמודד לבד עם אלימות ושרק התמודדות משותפת יכולה ליצור שינוי אמיתי ומשמעותי”.

“התוכנית הזאת מחברת את כלל המאמצים האזרחיים עם כלל המאמצים המשטרתיים ברמת הרשות המקומית למען התמודדות יעילה יותר עם האלימות ועם עברות איכות החיים ולמען הגברת רמת ותחושת הביטחון האישי של התושבים. כולם ישבו סביב שולחן אחד ויפעלו על בסיס תוכנית משותפת”

אירוע לציון הרחבת התכנית וחתימה על אמנת ’עיר ללא אלימות’, יתקיים מחר, יום חמישי ה-17/12/09 (נר שביעי של חנוכה) בשעה 15:00 בכפר המכבייה (אולם ע”ש ריימן), בעיר רמת גן.

האירוע, יתקיים במעמד השר לביטחון הפנים, ח”כ יצחק אהרונוביץ’, נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, מפכ”ל המשטרה, רנ”צ דודי כהן, חברי ועדת ההיגוי הלאומית, ראשי הרשויות המקומיות ואורחים נוספים.

מסיכום השנתיים של הפעלת התכנית ב-12 הערים, ניתן להצביע על ירידה משמעותית בהיקף תופעות האלימות, כגון; ירידה חדה בנזקי הרכוש באזורים מצולמים, ירידה של עשרות אחוזים באירועי אלימות בבתי הספר בהם פועלת התכנית, ירידה של עשרות אחוזים באלימות בגני ילדים ועוד.

כמו כן, חלה עליה של יותר מ- 70% בכמות הפניות למוקד העירוני, חל גידול משמעותי בהיקף בני הנוער שנהנים מפעילות פנאי וחינוך בלתי פורמאלי לאורך כל השנה ובקיץ בפרט וחלה עלייה של מאות מקרים שמקבלים מענה טיפולי.

השר לביטחון הפנים, חה”כ יצחק אהרונוביץ; “אנחנו עדיין לא בסופה של הדרך להשגת תחושת ביטחון גבוהה בקרב הציבור אלא בהתחלתה, אך אין ספק שזאת היא הדרך הנכונה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן