הקיבוץ הדתי

תנועת הקיבוץ-הדתי: אנו שוללים כל צורה של סרבנות ושל עידוד לסרבנות

0
0

הקיבוץ-הדתי פרסם גילוי דעת תנועתי בנושא ישיבות ההסדר והנאמנות לצה”ל: תנועת הקיבוץ הדתי, קוראת לממשלת ישראל לשקול בכובד ראש ולהימנע ככל האפשר ממעורבות ישירה של חיילי צה”ל בפעילות הכרוכה בעימות עם אזרחי מדינת ישראל, על רקע מחלוקות פוליטיות-אזרחיות.
תנועת הקיבוץ-הדתי: אנו שוללים כל צורה של סרבנות ושל עידוד לסרבנות
תנועת הקיבוץ-הדתי: אנו שוללים כל צורה של סרבנות ושל עידוד לסרבנות

הקיבוץ-הדתי פרסם הערב (שני) גילוי דעת תנועתי בנושא ישיבות ההסדר והנאמנות לצה”ל. במסמך נאמר כי; “צה”ל הוא צבא העם, הלכידות והשותפות היא תנאי לקיומו. אנו שוללים כל צורה של סרבנות ושל עידוד לסרבנות”.

“תנועת הקיבוץ-הדתי, חרתה על דגלה נאמנות מלאה לתורת ישראל ולמדינת ישראל, ברוחה של הציונות-הדתית המקורית / המסורתית.

מתוך עמדה עקרונית ומעשית מורכבת זו, אנו קובעים, כי לא תיכון מדינה יהודית ולא ייכון צבא הגנה לישראל, אלא מתוך נכונות חיילי צה”ל ומפקדיו לציית לפקודות הצבא ולהוראות הממשלה הנבחרת. לכידות העם וקיום מדינה יהודית ריבונית בארצנו – מותנים בכך. עמדה זו, עולה בקנה אחד עם תפיסתנו הדתית-תורנית-הלכתית, נובעת ומתחייבת ממנה.

אנו מכירים ומוקירים את “ישיבות ההסדר” ורבניהן, ואת התרומה של רבבות תלמידיהן ובוגריהן להגנת ישראל ולבניין האומה בארצה. מפעל “ישיבות ההסדר” שנהגה ונוסד על ידי יעקב דרורי ז”ל, חבר הקיבוץ-הדתי, נועד לקיים בדבקות את הנאמנות לתורה ולמדינה, וכך עליו להמשיך, בעוז ובתוקף.

צה”ל הוא צבא העם, הלכידות והשותפות היא תנאי לקיומו. אנו שוללים כל צורה של סרבנות ושל עידוד לסרבנות. המשמעת ושמירת ההיררכיה הפיקודית, מממשלת ישראל ועד אחרון החיילים, חייבת להישמר גם ודווקא בשעות קשות של מחלוקות פוליטיות הרות גורל ונוקבות ככל שיהיו.

צה”ל, חייב להבטיח שלא ינבעו בו פרצות, שלא תתפתחנה בו ביצות סרבנות. ההנהגה הלאומית חייבת לשמור עליו כצבא העם ולהבטיח ציות מלא בשרשרת הפיקוד. אין להשלים עם גילויים של היעדר נאמנות למדינה ולצבא, במסגרות בהן מתחנכים חיילי צה”ל כחלק ממסלול שירותם הצבאי.

בעת קשה ובסערת מחלוקת ערכית עמוקה, חייבות “ישיבות ההסדר” לדבוק בנאמנות בערכי יסוד קיומיים אלו, לתבוע זאת מכל השותפים לדרכן, ולהיפרד ממי שאינם מקבלים על עצמם עקרונות והנחיות אלו.

תנועת הקיבוץ הדתי, קוראת לממשלת ישראל לשקול בכובד ראש ולהימנע ככל האפשר ממעורבות ישירה של חיילי צה”ל בפעילות הכרוכה בעימות עם אזרחי מדינת ישראל, על רקע מחלוקות פוליטיות-אזרחיות.

שמירת צה”ל מחוץ למעגלי המחלוקות האזרחיות עשויה לתרום רבות ללכידותו וליכולתו למלא את משימת הביטחון הקיומית המוטלת עליו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן