כאן מדע | טכנולוגיה

ישראל, השקיעה 160 מיליון € ונהנית מהחזר 240 מיליון € בהשקעה במו”פ האיחוד האירופי

0
0

ד”ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ”ת: בהתאם לאסטרטגיה הכלכלית של ישראל מול אירופה, אנו רוצים להמשיך ולחזק את השתתפות התעשייה הישראלית בתכניות המו”פ. העובדה שבשנת 2010 ישראל תשמש נשיאת Eureka, עולה בקנה אחד עם מדיניות זו
ישראל, השקיעה 160 מיליון € ונהנית מהחזר 240 מיליון € בהשקעה במו
ישראל, השקיעה 160 מיליון € ונהנית מהחזר 240 מיליון € בהשקעה במו”פ האיחוד האירופי

מפגש הוועדה המעורבת למחקר של ישראל והאיחוד האירופי, התקיים בשבוע שעבר בעיר בריסל. הועדה המעורבת מורכבת מחברי וועדת ההיגוי של ISERD, המִנהלת הישראלית לתכנית המו”פ של האיחוד האירופאי, ובראשות ד”ר אלי אופר, המדען הראשי של משרד התמ”ת, ומנציגי נציבות האיחוד האירופי, בראשות הגב’ אנלי פאולי, סמנכ”ל מינהלת המחקר בנציבות האיחוד.

הועדה התכנסה, במטרה להעריך את הישגי ההשתתפות הישראלית בתכנית המסגרת השביעית למו”פ של האיחוד האירופי (ה-FP7), ואת שיתוף הפעולה בין חברות תעשייתיות ומוסדות מחקר אקדמיים בישראל לבין עמיתיהם באיחוד האירופי.

במפגש הוצגו נתוני ההשתתפות הישראלית בתכנית, על פיהם מתחילת תכנית “המסגרת השביעית” ב-2007, ועד כה, שילמה ישראל, סכום של 160 מיליון (€) אירו, בעבור השתתפותה, כאשר גופי מחקר בישראל, קיבלו חזרה 240 מיליון €. הישג זה, צוין לשבח.

ד”ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ”ת, הדגיש בפני הוועדה את מחויבותה של ישראל לפעילות המחקרית באירופה; “בהתאם לאסטרטגיה הכלכלית של ישראל מול אירופה, אנו רוצים להמשיך ולחזק את השתתפות התעשייה הישראלית בתכניות המו”פ. העובדה שבשנת 2010, ישראל, תשמש נשיאת Eureka, עולה בקנה אחד עם מדיניות זו”.

במפגש התקבלה החלטה, להכיר באזור הגליל כאזור פיתוח, עפ”י הגדרת האיחוד האירופי. הגדרה זו, חלה על אזורים בהם ערך התל”ג לנפש, אינו עולה על 75% מערך התל”ג האירופי לנפש. הכרה זו, תאפשר לגופי מחקר מן הגליל, להשתתף בתכנית; Research Potential, שמטרתה לשדרג ולקדם גופי מחקר באזורי פיתוח.

בנוסף, עודכנו חברי המשלחת הישראלית על התפיסות המתגבשות בימים אלה בבריסל לבניית מרחב המחקר האירופי ה-ERA) (European Research Area).

כיום, מתבצעת הפעילות המחקרית באירופה מתוך 27 המדינות החברות ללא תיאום ביניהן.

הכוונה היא לייעל את הפעילות הזו ולתכנן את מדיניות המחקר באופן משותף ומרוכז, שיאפשר ניצול מיטבי של מוקדי המצוינות השונים באירופה, ויביא להתמקצעות מרבית.

זאת, תוך הקצאת משאבים מושכלת שתמנע כפל הקצאות למימון מחקרים זהים. האיחוד יגבש גם מדיניות משותפת כלפי מדינות מחוץ לאירופה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן