גיל הזהב | זקנה | גרונטולוגיה

מדבקת האקסלון פאץ’, לחולי האלצהיימר, ניתנת גם לכלל מבוטחי שירותי בריאות כללית

0
0

חולי האלצהיימר, מבוטחי “שירותי בריאות כללית”, יכולים כעת לקבל את מדבקת ה”אקסלון” דרך סל התרופות. זאת לאחר שקופות החולים “מכבי שירותי בריאות” ו”לאומית” כבר מאפשרים למבוטחיהם את מתן האקסלון פאץ’, במשך תקופה ארוכה.
מדבקת האקסלון פאץ’, לחולי האלצהיימר, ניתנת גם לכלל מבוטחי שירותי בריאות כללית
מדבקת האקסלון פאץ’, לחולי האלצהיימר, ניתנת גם לכלל מבוטחי שירותי בריאות כללית

חדשות טובות לחולי האלצהיימר; מדבקת האקסלון, ניתנת כעת בסל התרופות ונגישה למבוטחי “שירותי בריאות כללית”. המדבקה מוצמדת לזרוע, לגב או לחזה פעם ביום וכך מאפשרת מתן מינון תרפויטי אופטימאלי המביא לשיפור ביעילות ובהיענות לטיפול.

המדבקה, הינה פיתוח חדש של התרופה “אקסלון”, הותיקה הנצמדת לעור, ומאפשרת בכך מתן רציף ומתמשך של התרופה וכך שומרת על רמה קבועה בפלסמה. הטיפול, מציע, יעילות דומה לרמה הגבוהה ביותר של טיפול דרך הפה, לצד עיכוב בהתדרדרות בתפקוד הזיכרון והיכולת לבצע פעילויות יומיומיות.

הטיפול במדבקה מועדף ע”י 70% מהמטפלים ובני המשפחה משום שהוא מפחית תופעות לוואי, כגון; הקאות או בחילות לתרופות הניתנות דרך הפה, וכן מאפשר בקרה בתהליך מתן התרופה ומקל על קשיים בנכונות החולה לקבלו.

השימוש במדבקות כתרופות לטיפול במחלות שונות הפך לאחרונה מקובל יותר ויותר בשל יתרונותיה של המדבקה הטיפולית, שהופכים למשמעותיים יותר כאשר מדובר במחלה, כגון; אלצהיימר שבה לעיתים קשה להשיג שיתוף פעולה לטיפול מצד החולה.

מחלת האלצהיימר (Alzheimer’s disease)

אלצהיימר, הינה מחלה ניוונית מתקדמת של המוח, כאשר תאי מוח מתים ואינם מתחדשים. התוצאה הינה פגיעה בזיכרון, בחשיבה ובהתנהגות. מחלת אלצהיימר, הינה הצורה הנפוצה ביותר של דמנציה, כלומר; הידרדרות מנטאלית.

המחלה היא השכיחה ביותר בין המחלות הדמנטיות, היא חשוכת מרפא וסופנית. מספר חולי אלצהיימר, ומחלות דומות בארץ, מוערך כיום ב- 107,000, והצפי לשנת 2,020 מוערך כ- 120,000 איש ואישה.

עומס פיזי, כלכלי ונפשי רב, מוטל על כל בני המשפחה המטפלים בחולה, כאשר יכולת ההתמודדות היא נמוכה, עד כדי תחושה של חוסר אונים וחוסר ישע.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן