תחבורה ציבורית

רכבת ישראל ועמותת “ישראל בשביל אופניים”, יגבשו תוכנית פיילוט להעלאת אופניים אל הרכבות, בשעות השפל

0
0

מנכ”ל רכבת ישראל, מר יצחק (חקי) הראל: “הפעלת פיילוט להעלאת אופניים לרכבות הנוסעים הוא חלק ממגמת שיפור השירות לנוסעים, הגדלת השימוש ברכבת והורדת אלפי כלי רכב מזהמים מהכבישים, יחד עם הפחתה בתאונות הדרכים”
רכבת ישראל ועמותת
רכבת ישראל ועמותת “ישראל בשביל אופניים”, יגבשו תוכנית פיילוט להעלאת אופניים אל הרכבות, בשעות השפל

האופניים עולים על הפסים; בתקופה הקרובה, תגבש רכבת ישראל, בשיתוף מלא עם עמותת “ישראל בשביל אופניים”, תוכנית לפיילוט במסגרתו, ייבחנו קווי הרכבת בהם ישנה אפשרות וכדאיות לנוסעים לעלות עם אופניים אל הרכבת.

במחקר שערכה רכבת ישראל, ללמידת הנושא בעולם, נמצא, כי רוב החברות שמאפשרות העלאת אופניים לרכבת, למעשה, מגבילות את השירות בשעות ובתחנות ובכל החברות אשר נדגמו לא ניתנה אפשרות להעלות את האופנים לרכבת באופן חופשי בכל שעה ולכל קרון שנבחר.

הפיילוט, צפוי להתחיל בעוד כחודשיים ובמסגרתו תותר עליית אופנים ל-קרונות הנכים ברכבות הקומותיים (Double deck) בשעות השפל בלבד.

העלאת האופניים לקרון ה-נכים, תתאפשר על בסיס מקום פנוי בלבד, כשהעדיפות, תינתן ל-בעלי המוגבלויות. עם תום הפיילוט, ינותחו הממצאים על מנת לגבש תוכנית קבועה.

בנוסף, סוכם עם עמותת “ישראל בשביל אופניים”, כי “רכבת ישראל”, תפעל לחבירה עם ספקי שירות השכרת אופניים בעיר תל אביב, בכדי שיקימו עמדות להשכרת אופניים בתחנות הרכבת בת”א.

לצד פעילות זו, תמשיך רכבת ישראל, בהגדלת מספר מתקני חניית האופניים בתחנות הרכבת, וכן הצבת מצלמות להתראה בפני גנבים, על מנת לאפשר לנוסעים להתנייד במהירות וביעילות מתחנות הרכבת ואליהן.

רכבת ישראל, מסיעה יותר מ-300 רכבות נוסעים ביום וכ-35 מיליון נוסעים בשנה. כיום מאפשרת רכבת ישראל, הכנסת אופניים מתקפלים בתיק נשיאה בלבד, מכיוון שהעלאת אופניים רגילים לרכבות, והובלתם בבטחה, דורשת הקצאת מקומות מיוחד בקרונות, על חשבון מקומות ישיבה לנוסעים.

מספר הנוסעים ב”רכבת ישראל”, גדל בצורה מתמדת, בקצב של כ-11% בשנה וכבר היום עושה רכבת ישראל, בשעות העומס, שימוש בכל הצי הנייד הנמצא ברשותה.

“הפעלת פיילוט להעלאת אופניים לרכבות הנוסעים הוא חלק ממגמת שיפור השירות לנוסעים, הגדלת השימוש ברכבת והורדת אלפי כלי רכב מזהמים מהכבישים, יחד עם הפחתה בתאונות הדרכים”, אומר מנכ”ל רכבת ישראל, מר יצחק (חקי) הראל, ומוסיף, כי; “הרכבת, הינה כלי תחבורה ירוק וידידותי לסביבה, והעלאת אופניים לרכבת היא מטרה שמשלימה את החזון של החברה בנוגע לערכים הסביבתיים שיש לפעול למענם”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן