נהריה

המשרד לקליטת העלייה, יפעל למנוע פגיעה בציבור העולים, עובדי מפעל מוליטן בעיר נהריה

0
0

במפעל מועסקים כ-80 עובדים מתוכם כ-50 עולים חדשים, מתוך העולים יש כ- 30 אמהות חד הוריות ◄ העובדים לא קיבלו את שכרם כחודשיים ◄ מנכ”ל המשרד לקליטת העלייה: קיימת דאגה רבה, לאור ריבוי מקרים של מפעלים שעומדים לפני סגירה והמעסיקים עולים חדשים
המשרד לקליטת העלייה, יפעל למנוע פגיעה בציבור העולים, עובדי מפעל מוליטן בעיר נהריה
המשרד לקליטת העלייה, יפעל למנוע פגיעה בציבור העולים, עובדי מפעל מוליטן בעיר נהריה

מנכ”ל המשרד לקליטת העלייה, דימיטרי אפרצב; “אנחנו במשרד לקליטת העלייה עוקבים בדאגה אחר הפרסומים בדבר הקשיים של מפעל “מוליתן” לייצור אריגים וחוטי תפירה, הנמצא בעיר נהריה, במפעל מועסקים, כ -80 עובדים מתוכם כ-50 עולים חדשים, מתוך העולים יש כ- 30 אמהות חד הוריות.

העובדים לא קיבלו את שכרם זה חודשיים. מפעל, מוליטן, נקלע לקשיים, כשאחד מהבנקים, סירב לעמוד בהתחייבות להעביר ערבות של כ-3 מיליון שקלים, הדרושים לצריכת חומרי גלם ותשלום משכורות העובדים.

התנגדות הבנק להעביר הערבות נובעת ככל הנראה בכך שהמפעל כבר חייב לבנק כ-32 מיליון שקל. גם ההודעה, כי נמצא, משקיע שיהיה מוכן להזרים למפעל סכום של 8 מיליון שקלים במסגרת של תוכנית הבראה, התנה כניסתו המשקיע בהפעלת המפעל לתקופה של חודשיים ניסיון.

הבנק, סירב להסדר, ומסר, כי ישקיע בעצמו את הכסף בתקופה זו. אולם עד עתה לא הועברו הסכומים שעליהם דובר להפעלת המפעל.

אפרצב, מנכ”ל המשרד לקליטת העלייה, הוסיף, כי; “אני נמצא בקשר ישיר עם מחזיק תיק הקליטה וסגן ראש העיר נהריה מר דימיטרי אפשטיין, אני מחזק את ידי העוסקים במלאכה ועוקב אחר ההתפתחויות. במידה ויהיה צורך, אנשי המשרד לקליטת העלייה, יעשו כל שביכולתם על מנת ולמנוע פגיעה בציבור העולים.

אני מקווה, כי המשרד, לא יצטרך להתערב, וכי יימצא פתרון הולם אשר ימנע את סגירת המפעל, וידאג לכך שהעובדים ימשיכו להרוויח את לחמם בכבוד.

דימיטרי אפרצב, הוסיף וציין, כי; “קיימת דאגה רבה במשרד, לאור ריבוי המקרים של מפעלים אשר עומדים לפני סגירה ואשר מעסיקים עולים חדשים.

עלינו, לזכור, כי מאחורי כל עולה כזה, ישנה משפחה שלמה אשר תלויה בו ובפרנסתו, אנחנו כחברה וכמדינה חייבים לעשות הכול על מנת ולשמור על מפעלים, כדוגמת; “מוליטן”, אשר מספקים תעסוקה לעשרות ומאות עולים חדשים, בעיקר באזורי הפריפריה ובעצם מפיחים חיים בחלום הציוני”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן