פסקי דין תכנון ובניה

ועד בית, יפצה שוכר בגין התקנת שלט פרסום בחזית הבניין לאורך זמן

0
0

השופט מרדכי בן חיים: ועד הבית לא התרשל באופן ביצוע השיפוץ ומימונה ע”י הפרסום, אך ביצע כלפי התובעים, עוולה, של מטרד ליחיד, וזאת, בשל ההפרעה שנגרמה לתובעים לשימוש סביר והנאה סבירה מדירתם בתקופה שמעבר לזו לגביה הוסכם בחוזה בין ועד הבית לחברת הפרסום
ועד בית, יפצה שוכר בגין התקנת שלט פרסום בחזית הבניין לאורך זמן
ועד בית, יפצה שוכר בגין התקנת שלט פרסום בחזית הבניין לאורך זמן

בית משפט השלום בעיר תל אביב, קבע, באחרונה, כי ועד בית, יפצה שוכר דירה ב- 30,000 ש”ח, בגין חסימת אוויר ושמש מדירתו, עקב התקנת שלט פרסום בחזית הבניין, כחלק משיפוצו.

ועד הבית בו מתגוררים התובעים (אח ואחות) בשכירות, התקשר בהסכם עם חברת פרסום, לפיו, יותקנו שטחי פרסום בחזיתות הבניין, לתקופה של 12 חודשים עם אפשרות הארכה, וזאת על מנת לממן את שיפוץ הבניין. התובעים, התנגדו להסכם, אך הרוב המכריע של הדיירים בבניין, הסכים לכך.

לטענת התובעים, הבניין, היה מכוסה בשלטי פרסום במשך 52 חודשים, וכתוצאה מכך, נגרם להם נזק מתמשך של חסימת האוויר ואור השמש לדירתם, מפגעי לכלוך ואבק, ופגיעה בפרטיותם. בגין כל אלה, דרשו התובעים פיצוי של 250,000 ש”ח.

ועד הבית, טען, כי פעל ע”פ חובתו וסמכותו לתחזוקת הבית, וכי עבודות השיפוץ, נמשכו מעבר למתוכנן, עקב מצבו הרעוע של הבניין, ועקב דרישות ייחודיות של הדיירים בנוגע לשיפוץ.

עוד נטען, כי שלטי החוצות, הותקנו על חומרי רשת מאווררים, אשר העבירו 70% מכמויות האור והאוויר לתוך הדירות.

ראשית נקבע, על סמך העדויות שהובאו מטעם שני הצדדים, כי במהלך תקופת הפרסום (ללא עבודות השיפוץ), נגרעו מהתובעים כמויות אור ואוויר בשיעור של 50%, ואילו בתקופת השיפוץ, נגרעו מהם כמויות אור ואוויר בשיעור של 70%.

השופט מרדכי בן חיים, קבע, כי ועד הבית לא התרשל באופן ביצוע השיפוץ ומימונה ע”י הפרסום, אך ביצע כלפי התובעים, עוולה, של מטרד ליחיד, וזאת, בשל ההפרעה שנגרמה לתובעים לשימוש סביר והנאה סבירה מדירתם בתקופה שמעבר לזו לגביה הוסכם בחוזה בין ועד הבית לחברת הפרסום.

עוד נקבע, כי אין לקבל את טענת ועד הבית לפיה הוא פטור מאחריות, כיוון שמדובר בעבודות המקדמות את האינטרס הציבורי. “סבורני”, כתב השופט; “כי אין הלימה מוחלטת בין האינטרסים והזכויות של הציבור הרחב בתור שכזה לבין אלו המזוהים עם קבוצת דיירים בבית המשותף…”.

לגבי סכום הפיצוי, נקבע, כי התובעת לא הוכיחה את נזקיה, ולכן, התובע בלבד זכאי לפיצוי. גובה הפיצוי נקבע בהתחשב בייחודו של מוסד הבית המשותף, וההכרח בביצוע השיפוץ והצורך לממנו באמצעות שלטי הפרסום. לאור זאת, נקבע, כי ועד הבית, יפצה את התובע ב- 30,00 ש”ח וכן ישלם לו 5,000 ש”ח שכר טרחה.

• ב”כ התובעים: עו”ד בוסתנאי
• ב”כ הנתבעים: עו”ד עמרני

• לפסק הדין בעניין עזרא דניאל נגד נציגות הבית המשותף

_______

• הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן