רפואת ילדים

מרכז הרפואי זיו, צפת: פעוטה בת 8 חודשים במצב קשה לאחר שנדבקה בחיידק אלים

0
0

החיידק האלים גורם לדלקת חיידקית בקרום המוח ◄ מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו, ד”ר יורי וינר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים: ההדבקה נעשית ע”י העברה טיפתית או מגע עם הפרשה של דרכי האוויר ממישהו הנושא את החיידק
מרכז הרפואי זיו, צפת: פעוטה בת 8 חודשים במצב קשה לאחר שנדבקה בחיידק אלים
מרכז הרפואי זיו, צפת: פעוטה בת 8 חודשים במצב קשה לאחר שנדבקה בחיידק אלים

פעוטה בת שמונה חודשים, הובאה ליחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו כשהיא סובלת מתסמינים של דלקת חיידקית בקרום המוח. מצבה קשה.

ד”ר יורי וינר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו, בעיר צפת, אומר, כי הפעוטה הובאה למרכז הרפואי במצב קשה כשהיא סובלת מתסמינים של החיידק האלים – Meningococcus, מנינגוקוקוס, הכרה מעורפלת ומצב של שוק (הלם).

חיידק המנינגוקוקוס, יכול לגרום לזיהום בדרכי הנשימה העליונות או להתפשט דרך זרם הדם (מנינגוקוקסמיה) ולגרום לפגיעה רב-מערכתית.

ד”ר וינר, אומר, כי דיווח על המקרה הועבר לידיעת משרד הבריאות, וכל מי שבא במגע עם החולה טופל.

“ההבדל בין מנינגוקוקוס לחיידקים אחרים הוא ברמת הזיהוי, במידה ולא מזהים במהירות את התסמינים ולא מקבלים טיפול מיידי, התמותה עלולה להיות מאוד מהירה”, אומר ד”ר וינר ומוסיף, כי; “במקרה של הפעוטה בת השמונה חודשים, המאושפזת במרכז הרפואי זיו, הייתה ערנות מצד ההורים אשר זיהו מהר, כי הפעוטה לא חשה בטוב והגיעו מייד לקבל את הטיפול המתאים. היא במצב יציב ונשארה להשגחה וטיפול”.

ד”ר וינר, מסביר עוד, כי דלקת חיידקית של קרום המוח מדבקת. בני אדם, הינם המאגר היחיד של החיידק בטבע והמקום בו הוא נמצא הינו חלל האף והלוע.

ההדבקה, נעשית על ידי העברה טיפתית או מגע עם הפרשה של דרכי האוויר ממישהו הנושא את החיידק. ישנם אנשים שהם נשאים של החיידק האלים ולא מופיעים אצלם התסמינים והם יכולים להדביק אנשים בריאים.

ידוע ש- 5-10 אחוזים מן המבוגרים הם “נשאים שקטים” של זנים שונים של חיידקי הניסריה מנינגיטידיס ( neisseria meningitidis), כשליש מהם ישאו את החיידק בגרונם עד 16 חודשים מרגע ההדבקות.

בילדים מתחת לגיל 4 שנים אחוז הנשאים נמוך, פחות מאחוז בודד. שכיחות הנשאים גדלה סביב גיל 20 שנים. בגילאים אלו כ- 20% מהצעירים משמשים כנשאים של החיידק ומגיל זה והלאה חלה ירידה בכמות הנשאים.

למרות היכרות רבת שנים עם חיידק המנינגוקוקס ולמרות שקיימים חיסונים כנגד חלק מהזנים, החיסון כנגד זן המינינגוקוקוס, מהווה היום, כבעבר את אחד האתגרים הגדולים העומדים בפני הרפואה המודרנית שלא הצליחה בינתיים למצוא נגדו חיסון יעיל אלא רק טיפול תרופתי אנטיביוטי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן