פסקי דין תכנון ובניה

בית המשפט העליון: עיכובים ארוכים בהליכי התכנון אינם מכשירים בניה בלתי חוקית

0
0

ביהמ”ש המחוזי, קבע, אין לבצע את צו ההריסה ויש להקפיאו עד לשנה מן המועד בו ניתן יהיה להגיש בקשה להיתר ◄ בית המשפט העליון, כב’ השופט אליקים רובינשטיין, קיבל את ערעור הועדה וקבע, כי: אין לקבל מצב בו התנהלות איטית של רשות תביא להפקרות תכנונית.
בית המשפט העליון: עיכובים ארוכים בהליכי התכנון אינם מכשירים בניה בלתי חוקית
בית המשפט העליון: עיכובים ארוכים בהליכי התכנון אינם מכשירים בניה בלתי חוקית

בית המשפט העליון, קבע, כי גם כאשר הרשות התכנונית אינה פועלת בזמן סביר, ומותירה את תושבי האזור מול שוקת שבורה וללא יכולת לבקש היתרי בניה, אין בכך, כדי להצדיק בניה בלתי חוקית.

המשיב (מוסא דכה) בנה דירת מגורים, ללא היתר בעיר יפו, שהוצא צו להריסתה. כיוון שמשנת 1996, עוסקת הועדה לתו”ב תל אביב-יפו, בהכנת תוכנית חדשה לאזור, בקשות להיתר בניה לא נידונות כלל.

ביהמ”ש המחוזי, קבע, כי משחרגה הרשות המקומית, מן הזמן הסביר להקפאת המצב התכנוני, אין לבצע את צו ההריסה ויש להקפיאו עד לשנה מן המועד בו ניתן יהיה להגיש בקשה להיתר.

לטענת הועדה המקומית לתכנון ולבניה תל אביב-יפו, זכות הקניין לא נפגעה, שכן אין למשיב זכות קניינית בדירה, ופסיקת המחוזי תביא “לאנדרלמוסיה, ולחוסר יכולת לאכוף חוק וסדר בענייני תכנון ובניה”.

כב’ השופט אליקים רובינשטיין, קיבל את ערעור הועדה וקבע, כי אין לקבל מצב בו התנהלות איטית של רשות תביא להפקרות תכנונית.

זכות הקניין, ככל זכות חוקתית, נתונה להגבלות, והדבר מצריך איזון, אולם אין בכך כדי להכשיר בניה בלתי חוקית. “אין לבעל נכס זכות מוקנית להיתר בניה בהיעדר תב”ע המאפשרת זאת”, נכתב.

עם זאת, קרא השופט לוועדה, להחיש את הליכי התכנון ולהביא לסיומו של המצב הנוכחי. לפיכך, נפסק, כי פסק דינו של ביהמ”ש המחוזי, יתבטל, ו-צו ההריסה, יוותר על כנו.

• ב”כ המבקשת: עו”ד אתי לוי; עו”ד ציון אילוז
• ב”כ המשיב: עו”ד שי רוסיאנסקי

• לפסק הדין בעניין הועדה המקומית לתכנון ובניה ת”א-יפו נגד מוסא דכה

_______

• הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן